היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חיסוני הקורונה התחילו עקום, והתיישרו למופת

כדי לא לחטוא לחובת הדיווח על מה שקרה כאן ביום הראשון לחיסונים, נזכיר שהדי הפשלות הגיעו לתקשורת הארצית ועשו רעש שלילי במדינה.

טענות קשות על העדפת מקורבים במתן חיסונים, על חשבון קשישים ובעלי מחלות רקע ועוד.

במילה אחת, העיר, העירייה, וקופות החולים לא יצאו טוב…

…אתמול, (חמישי) הגעתי למתחם החיסונים ולא נותר זכר מאירועי היום שקדם לו. סדר מופתי החל מהכניסה למתחם החנייה, עמדה ראשונה של פיקוד העורף שחייליו מתשאלים כל נכנס "לאיזו קופת חולים אתה שייך?", ומכווינים אותו למקום.

ברחבה של אולם הספורט של דנציגר, שוב סדר מופתי, מתחסנים מבוגרים (מעל גיל 60), אין צעירים ולו אחד או אחת. כולם ממתינים בשקט וכבוד הדדי איש לרעהו ומחכים שיכריזו עליהם, כל קופה ולקוחותיה.

מסתבר שכאשר מרחיקים את ה'מקורבים' למיניהם, גם כאב הראש מתרחק…

השיא היה בתוך המתחם. הסתובבתי דקות ארוכות, ומה אומר לכם?!גאווה. כל קופת חולים ואנשי הצוות המסורים מתקתקים את החיסונים, בלי ויכוחים של ישראליים מצויים. ושוב כבוד והתחשבות איש לרעהו.

מה אומר לכם?! לאחר תקופה בה היו תקלות בזמנו בבדיקות והשבוע בחיסונים, יום ראשון שהעסק 'דופק' כמו שכתוב.

לחסן מהר והרבה

כאן המקום להתייחס, בכל זאת לתקלות ולחריקות ולהציע דבר מה.

  1. היום ומדובר במדינה קטנה (פרבר בעיר סינית ממוצעת…), סיכויי ההצלחה גדלים ביחס למהירות הבדיקות והחיסונים. ולכן, למשימה הזאת חייבת להיות התגייסות של: בתי חולים, קופות חולים וצה"ל.
  2. צריך לחלק את מתחם החיסונים לשניים. במתחם אחד יחוסנו אך ורק תושבים מעל גיל 60 ובעלי מחלות רקע, בזימון תור מראש. במתחם השני, כל היתר. כל הקודם זוכה. בבתי החולים צריכים לחסן סביב השעון 24/7 ובמתחמים מצאת השבת עד כניסת השבת.

'התקפה' משולבת כזאת, תעלה דרסטית את סיכוי ההצלחה ושחרור המדינה לחיי שגרה.

חזרת מחו"ל? יופי, שים אזיק!

באשר לשבים מחוץ לארץ והתמונות הלא נעימות של שליחת הנוסעים למלוניות כפויות, בעוד שראש ממשלה מלפני עשרים שנה מקבל שירותי וי אי פי ו'מוציא לכולם את העיניים', מוצע: לצייד כל נוסע ב'אזיק אלקטרוני' (אופנתי, משהו) ולשחררו לביתו, תוך חתימה על הצהרה לשמור על כללי הבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות.

מי שיפר את הבידוד ייקנס בסכום שיוריד לו את החשק להתחכם.

מה קורה בעיר?!

המצב בעיר ממשיך להיות לא מזהיר, חרף ההודעות המרגיעות.

אם עוד בשבוע שעבר זגזגנו בין הצבע הצהוב לכתום ולא באמת הבנו מה קרה, איך שיעור המאומתים עולה ולמרות זאת הצבע מתבהר, אז השבוע אנחנו רואים תמונה ברורה לגמרי. מספר החולים בקריית שמונה מתקרב לקו ה-100 (עומד על 91), וכמו בכל המדינה, כנראה שרק סגר יכול לעצור את ההידרדרות המטאורית שלנו.
שיעור המאומתים גדל השבוע ב-86% כשכמות הנדבקים עד כה עומד על כ-732. במילים אחרות כאחד מתוך 30 תושבים נדבק במחלה הארורה הזאת, שגבתה עד כה את חייהם של 6 תושבים.
אחוז הבדיקות החיוביות עומד על כ-4%, מעט מתחת לממוצע הארצי, וזה הנתון החצי מעודד היחיד שאנחנו יכולים לבשר לכם.

מספרם של המבודדים בעיר עומד על כ-378 ומספר המאושפזים בבתי חולים 1.

מה קורה בשכונות? משקפים את נתוני העיר. השכונה הכי ירוקה היא שכון ג' עם 3 חולים בשבוע החולף עם כ-1.5% בדיקות חיוביות.

השבוע היו החולים בכ-39(!) מקומות ציבוריים ברחבי העיר (פיזור עצום), מתוכם 13 במרכזי קניות וחנויות, 4 בקופות החולים, 3 במגרשי כדורגל\משחקים, 5 מוסדות חינוך, 1 שוק עירוני והשאר במקומות ציבוריים נוספים ורק שניים מתוך כלל בתי הכנסת בעיר.

לסיום, כמו תמיד, אנחנו מחפשים את הצד הטוב והאופטימי של ה'ביחד כולנו מול הקורונה', כי הפעם מדובר בדיני נפשות.

בואו נעשה כל מה שצריך לעשות כדי לעבור את הקורונה בשלום.

שבת שלום ורפואה שלימה לכל החולים.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad