היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

400 הימים הקשים הסתיימו

לכל אחד יש יום הולדת ש'נכפה' עליו ויום הולדת שהשיג עקב אירוע מכונן. בדרך כלל מדובר על אירועים טראומטיים כמו מלחמה, אך הפעם הייתה זאת הקורונה שכיילה את ההיסטוריה של 'זיו' ונתנה הזדמנות לזנק קדימה לעבר העתיד. עתיד טוב שממנו ייהנו קודם כל תושבי הצפון שגורלם וגורל בית החולים קשורים זה בזה.

בדיוק לאחר 400 ימים, מחלקות ההתפרצות לחולי קורונה במרכז הרפואי זיו נסגרו. 400 הימים החלו ב-14 במרץ 2020 ועד השבוע, הרגע בו נסגרו באופן רשמי מחלקות ההתפרצות לחולי קורונה וטיפול נמרץ קורונה במרכז הרפואי זיו.

במשך 13 חודשים טופלו בשלוש מחלקות הקורונה 830 חולים.

הם זכו לטיפול מסור שנעשה בעבודת קודש מקצועית על ידי הצוותים הרפואיים, הסיעודיים, הפרא רפואיים ועובדי המינהל והמשק.

במהלך 400 הימים ידעו הצוותים הרפואיים ימים ואירועים קשים של אובדן חיי אדם, אבל לצד זאת, גם רשמו הישגים רפואיים מרשימים של הצלת חיים. הצוותים במחלקות הקורונה הפתיעו לא אחת את החולים בימי ההולדת שלהם וניסו ככל שניתן להפיג את שעותיהם הקשות בפעילות שוברת שגרה.

מנהל המרכז הרפואי זיו פרופ' סלמאן זרקא: "חיכינו לרגע הזה למעלה משנה. אני שמח שאנו חוזרים לשגרה ושהמאבק בקורונה צלח, אך עדיין לא הגענו לסיומו וחייבים להמשיך ולהקפיד על ההנחיות המפורסמות. אני רוצה להודות לכל הצוותים הנפלאים והמצוינים של זיו שעשו לילות כימים על מנת להעמיק לחולים את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. אני מקווה שלא נפתח שוב את מחלקות ההתפרצות ושנצליח לחזור לשגרה מלאה ממש בקרוב".

 

יצוין כי המרכז הרפואי זיו ממוקם בצמרת בתי החולים בישראל במאבקם בנגיף קורונה ובאחוזי ההתחסנות בקרב הצוותים שבו.

ועכשיו אחרי ההתמודדות הדחופה והחשובה בקורונה, על בית החולים להתפנות ו'לדאוג' לעצמו. לדאוג לצוותים הרפואיים, המנהליים, ומעל לכל לחולים הבאים שבעריו.

בהצלחה.

הרצל בן אשר

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad