היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המינהל ממש צו הריסה לקירות ברסלב

חלפו בדיוק שלוש שנים מההריסה הקודמת שביצע המינהל כנגד מתחם ברסלב בעיר & הכאב והדמעות על הפגיעה במקום קדוש, מבלי לקבוע עמדה & את ברסלב הרסו, אבל בעשרות מבנים ומרפסות בלתי חוקיים המדינה לא נוגעת & מדינת חלם

הרצל בן אשר

פעם שנייה תוך מספר שנים עולה בית כנסת ברסלב לכותרות, ולא במובן החיובי.

לפני מספר, באלפיים וארבע עשרה, הרסו פקחי האכיפה של המינהל מבנה של בית הכנסת וגרמו לזעזוע ומפח נפש לרבים-רבים בקהילת קריית שמונה.

אז, המבנה הוקם ללא היתר וגם שלא על בעלות על הקרקע.

מאז נעשו מאמצים בלתי פוסקים להסדיר את הבעלות על המבנה והקרקע, דברים שלא צלחו.

עקב המצוקה, בנו המתפללים חומות/קירות בלוקים ואתמול (חמישי) עלו טרקטורים על הקירות והרסו אותם בליווי של שוטרים ופקחים של המינהל.

נראה, שהפעם חייבת להיעשות פעולה בה ירכשו הזכויות כדין, יבנה בית כנסת לתפארת והמראות המזעזעים של הריסה יחסכו מאיתנו.

תגובת עיריית קריית שמונה לצו ההריסה שניתן לבניה בלתי חוקית של חצר ברחוב הנשיא: "אנחנו בודקים את האפשרות להפקיע את השטח כדי לבנות בו בית כנסת מוסדר". מינהל מקרקעי ישראל הרס היום (חמישי) קירות שהוקמו בלי היתר, בסמוך לבית הכנסת במבנה בית הנוער לשעבר, ברח' הנשיא בקריית שמונה.

ההריסה בוצעה בהתאם להוראה מפורשת של היחידה הארצית לפיקוח על הבניה, לאחר שראש העיר סירב לחתום על צו ההריסה. וכך נכתב במכתב הדרישה "אין מדובר במבנה מאוכלס, אלא בחצר שאינה מאוישת. אין שם ספרי תורה ודברי קודש. בעבר, כאשר סירבת לחתום על צו ההריסה להריסת מבנה בית הכנסת, הבנתי את עמדתך, כאדם דתי… החוק מחייב אותך כראש העירייה, וכיושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ובניה… ולכן חובתך החוקית והמשפטית היא לחתום על הצו…".

ראש העיר קורא לתושבים לשמור על איפוק:  "בית המשפט הורה כבר על הריסה של הבנייה הלא חוקית, וחייבים לקיים את החלטת בית המשפט. במיוחד שכאן לא מדובר בהרס בית כנסת כפי שגורמים אינטרסנטיים טוענים כדי ללבות את האש וליצור פירוד ושינאת חינם. חשוב לומר כי בתי תפילה וכל מה שסמוך להם צריכים להבנות לפי חוק, ואסור שיהיו שנויים במחלוקת". לאחר הריסת הקירות בחצר, הורה ראש העיר לבדוק כיצד ניתן להפקיע את השטח לטובת העירייה, לצורך הקמת בית כנסת חוקי במקום.

אגף השפ"ע נדרש לוודא כי ההסתדרות הכללית תפנה את שברי הבנייה מן המגרש".

עד כאן תגובת העירייה.

בכל מקרה, נדמה לי שלרובנו אין כבר כח נפשי למראות של בית כנסת הרוס…

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad