היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הרצאה של הרב ארז משה דורון תתקיים במוצ"ש ביסוד המעלה

ארז משה דורון נולד בשנת תשכ"ב (1962) וגדל בחיפה. למד ב"בליך" ברמת חן. בשנתיים האחרונות של התיכון עזב את הבית ועבר לפנימיית הנוער "הדסים", שם סיים את התיכון והתגייס לצבא. שירת ברמת הגולן, שם גם חזר בתשובה. לאחר שחרורו מהצבא למד בישיבה לחוזרים בתשובה. כמה שנים אחר כך התחיל למסור חוגי בית ברחבי הארץ בנושא סיפורי מעשיותיו של רבי נחמן מברסלב ופירושן כמשל על נפש האדם.

אם הייתם מודיעים לרב ארז משה דורון, לפני כשלושים שנה, שיבוא יום והוא יהיה דוס עם פאות וזקן, שמרצה בהתלהבות על רבי נחמן מברסלב ועל יהדות מול קהל אוהד של מאות יהודים, הוא בודאי היה מגחך. כפציפיסט שמאלני בשיער ארוך, וכמי ששימש כיו"ר האגודה לפרפסיכולוגיה, הוא בדק כמעט את כל השיטות שבעולם (פילוסופיה, מזרח, מערב, הברית החדשה, אנתרופוסופיה ועוד) עד שמצא מנוחה בחיק היהדות בזכות ספר קטן של רבי נחמן מברסלב, וחסיד ברסלב שלימד אותו איך לדבר עם.

מהפך הגדול אצל הרב ארז (בתמונה משמאל) התרחש כאשר פגש חסיד ברסלב צעיר שלקח אותו לטבול במקווה האר"י (שנאמר עליו שכל מי שטובל שם חוזר בתשובה. הוא לקח אותו לבית הכנסת שלהם ("לא ידעתי אז בכלל מה זה בית כנסת"). "ראיתי מחזה משונה, יהודי ענק באמצע הבית כנסת עם 20 ילדים קטנים רוקדים יחד, הסתכלתי על זה כמו על סרט מטורף. זה הקסים אותי", הוא נזכר בהתרגשות. לאחר מכן, הוא לקח אותו לרב שלהם. "פתאום ראיתי בום של שחורים". הרב הסתכל עליו ואמר לו שהוא עוד יחזור לשם. זה הספיק לרב ארז והוא הלך משם וביקש להדחיק הכל.

אך ה' לא ויתר עליו וחצי שנה לפני השחרור, ה' זימן לו לפגוש בעל תשובה מצפת שהיה בעברו גורו בהודו, שהזמין אותו לדבר על יהדות בלי מעצורים. הוא הגיע אליו הביתה באותו ערב והם דיברו כל הלילה. לאחר מכן יצאו ליער לדבר עם ה', לראשונה בחייו של הרב ארז.למחרת, בגיל 20 לערך, כבר חזר לצבא עם כיפה וציצית. "לא כדי לחזור בתשובה, אלא כדי לנסות את היהדות, כמו שניסיתי דברים אחרים". הוא טעם וראה כי טוב, למד וחקר והרגיש, והבין שהוא כאן כדי להישאר. ועוד איך להישאר.

כיום, כבן 45, הוא עומד בראש ארגון "לב הדברים" שהקים, סופר ויוצר, מנחה סדנאות ומורה דרך רוחני לרבים על פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כיאה לבן של עיתונאי וסופר, הוציא הרב ארז עד היום כ-18 ספרים שנמכרו באלפי עותקים כל אחד. את החיבור הראשון שלו, הספר "נתיב לא ידעו עיט", שמסביר את עניין ההתבודדות, כתב כבר לפני כ-20 שנה. "ההתבודדות הייתה הדבר שאיתו בעצם התחלתי את הרומן עם רבי נחמן ועם היהדות בכלל. זה מאוד דיבר אלי ופתח לי את הלב, ועשיתי על זה "עבודת מחקר" רצינית, ובסופו של דבר ראיתי שכל מה שלמדתי ועבדתי עליו כמחקר אישי, יכול לעזור גם לאחרים, אז הוצאתי את זה כספר" הוא מספר.
מי שקרא את הספר "מקימי" של נועה ירון דיין כבר יודע פחות או יותר איך הכל התחיל, כיצד הפך הרב ארז משה דורון מ"ארז", לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בקרב מחפשי האמת ובפרט אצל המתקרבים לרבי נחמן מברסלב. "אז מה, כולם כבר יודעים שאני זה הרב דניאל מ"מקימי"?" הוא צוחק כשאני מבקש ממנו לספר לי על אותה התקופה, בה שימש "רב" לרבים מסלבריטאי ארצנו, שחזרו מאז בתשובה, עליהם מספרת נועה ירון דיין בספרה
.

"זו הייתה תקופה חזקה" הוא נזכר, "לפני עשרים שנה חזרה בתשובה לא הייתה כל כך באופנה, והעובדה שאיזה דוס יישב באיזה סטודיו במרתף ברחוב יהודה הלוי בתל אביב וידבר על יהדות עם סלבריטאים, לא הייתה דבר טבעי. נהניתי מזה, דיברנו בגובה בעיניים, פתחנו את הלב, אנשים שלא היו רגילים לדבר ככה, ובטח לא עם איזה דוס מעמנואל. זו הייתה תקופה מיוחדת, ואחד הדברים שבנו אותי באופן אישי, הייתה העובדה שלא הפכתי למנותק אלא המשכתי לפגוש כל מיני סוגים של אנשים בכל מיני מצבים, לא ידעתי עד כמה אני זקוק לזה באופן אישי, לא להיות מאלה שנגד אלה, אלא להיות חוט מקשר".
אם לפני עשרים שנה הרצה הרב ארז בפני כמות מצומצמת של סלב'ס, במקלט מוסתר בתל אביב, הרי שעכשיו פחות מאולם כמו היכל שלמה בירושלים לא מצליח להכיל את כמות האנשים, חילונים ודתיים מכל רחבי הארץ, שמגיעים להרצאותיו מדי שבוע
.

הרב ארז משה דורון יגיע להרצאה מרתקת מחר (מוצ"ש) כ' בכסלו ביסוד המעלה בשעה 20:00 בבית הכנסת של השיכון. כניסה: 25 שקלים (לכיסוי הוצאות). לפרטים נוספים:
ה
דר: 0509292900 או אסנת: 0524716252

אולי יעניין אותך

Bottom ad