היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

לשם שינוי, צל"שים

ביום חמישי 11/10/2012 בשעה 0645, יצא אוטובוס של אגד 845 לכיוון תל- אביב. בהגיעו לאזור שדה אליעזר, כמאה וחמישים מטר לפני התחנה, הבחין הנהג בחייל עמוס בציודו הכבד,

שרץ לכיוון נקודת ההסעה. מעשית, לא היה כל סיכוי שאותו חייל יגיע בזמן הקצוב לאוטובוס בזמן. ותראו איזו התחשבות ואצילות נפש גילה הנהג העונה לשם משה. הוא האט את נסיעתו עצר בתחנה, וחיכה עד שהלוחם הכניס את ציודו לבגאז' וסוף-סוף נכנס לאוטובוס.

יש לומר, שרוב הנוסעים היו במתח וחששו שהחייל לא יגיע בזמן… כל הכבוד למשה ולמעסיקיו. יש עדיין צדיקים גם היום.

                                                 

צל"ש מספר 2

כידוע, קשה לצפות לאדיבות ולנימוס מינימאלי, מנותני השרות, כולל עובדים בחנויות הכל-בו ובדומיהם. בדרך כלל, ועוד בטרם  עשית צעד אחד לתוך החנות, נטפלות אליך דיילות או מוכרות ושואלות אותך, 'אפשר לעזור? אתה מחפש משהו?' או שעוקבות אחריך בכל צעד כמו צל של עצמך… הן כמובן לא אשמות, אלו כנראה ההנחיות שהן מקבלות מהבוסים שלהן, בחשבם שכך יקדמו את מכירותיהם. אותם בוסים לא מבינים שכך, בעיני כמובן, הם דווקא מבריחים את אוהבי ה"שופינג". ישנן כאלה, בדרך כלל הותיקות שביניהן, שפשוט עושות פרצוף חמוץ כל אימת שקונה מסיימת מסתובבת במחלקה שלה. לא פעם תפשתי אחת מהן מסננת בין שיניה, לחברתה לעבודה, "אני מכירה אותה, היא לא תקנה דבר, לכן אני לא מתייחסת אליה".

מכאן, הסיפור שלי בהמשך…לפני כשבועיים נכנסתי לכל-בו גדול השייך לרשת גדולה, סתם מתלבט, אם כדאי לי לקנות חליפה לאירוע משפחתי משמח. ניגשתי למחלקה והתחלתי להתעניין

במה שיש להם להציע. לא שחסר לי מה ללבוש, אבל בכל זאת… בעוד אני מתלבט, כן לקנות לא לקנות, התקרבה אלי המוכרת בלי ששמתי לב, ובעדינות ראויה לשמה וכבדרך אגב, התחילה לעזור לי בבחירתי. היא היתה מאוד כנה ולא ניסתה להציע דבר שלא הלם אותי.

ראיתי בה כמו בת או נכדה שלי, האמנתי לה, ולא טעיתי! בקיצור, יצאתי משם עם החליפה לאחר כרבע שעה בלבד. אני מציין שזאת לא הפעם הראשונה "שנתקלתי" עם העובדת הזו, שאגב קוראים לה שגית, וגם בפעם הקודמת, יצאתי מאוד מרוצה מהיחס הכמעט משפחתי לו זכיתי. ירבו כמותה בישראל ו…בחנויות.

"כל אחד רוצה לדעת מה מרכלים עליו מאחרי גבו…ובכן, תקשיב איך אותם אנשים מרכלים על אחרים בנוכחותך, ותקבל את התשובה".  

אגב, הודעה לצרכנים הזקוקים לעזרה בתחום הצרכנות הוגנת. בימי שלישי, שעות קבלת קהל יהיו, בין השעות 08:30 עד 12:00, באותו משרד, החל מהשבוע הבא.

 

יוסי פרטוק

אולי יעניין אותך

Bottom ad