היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עוד ועוד חומות מתמוטטות, והעירייה?!

כאן, ב'חדשות הגליל' אנו מלווים שנים את מצבן המסוכן של חומות האבן שנבנו לפני יותר משלושים-ארבעים שנים.

חומות האבן שנבנו מתוך כוונה לעצור סחף ולייצוב הקרקע, הפכו בשנים האחרונות למסוכנות בעצמן.

יש מספר סיבות לכך, והשתיים העיקריות: תזוזת קרקע עקב היותנו ישוב בשולי 'השבר הסורי-אפריקאי' וגשמי הברכה והשיטפונות בחורפים האחרונים.

בהקשר הזה, הסיבות פחות חשובות, ומה שחשוב זו התוצאה, מצבן מסכן החיים של חומות האבן.

לשם תזכורת: במהלך טיפולנו בתופעה, נתקלנו במספר מקרים בהן חומות התמוטטו בקרבת בתי מגורים, ובדרך נס לא היו נפגעים. בשכונת הוורדים, התמוטטה חומה שסיכנה את המשחקים בגן המשחקים שבקרבתה ובית מגורים ששכן מעליה. לאחר פניות אין ספור, החומה חוזקה.

בכביש הפנימי של רחוב שפרינצק התמוטטה חומה לתוך כביש השירות, וגם כאן בדרך נס לא היו נפגעים. ברחוב דן התמוטטה חומה ואבניה התגלגלו עד לפתח הבתים, ולמרבה המזל, גם כאן לא היו נפגעים.

בבית ספר 'רמב"ם' התמוטטה חומה לתוך מגרש משחקים(!), וגם הפעם לא נפגעו ילדים כי ההתמוטטות התרחשה שלא בשעות הלימודים.

השבוע הוזעקנו על ידי תושבים ברחוב ששת הימים לצפות בחומה שהתמוטטה כבר לפני חודשים (ראה תמונה), האבנים והעפר חסמו לחלוטין את מעבר בני האדם על המדרכה. העירייה, במקום לתקן את המפגע ולהרחיק את הסכנה, גדרה את המקום, ועוד הגדילה לעשות, והציבה תמרור המורה להולכי הרגל …לעקוף את האבנים מימין. בדיחה לא מוצלחת.

עוד ברחוב ששת הימים, התמוטטה חומה ממש לתוך ביתה של תושבת העיר (שציינה שלגבי המקרה שלה, הגיעו מהעירייה והיא מחכה לטיפול). בני הבית שוב הסתכנו היות והאבנים הידרדרו עד לפתחו(!). גם כאן, בנס לא היו נפגעים.

אם נסכם את התנהלות העירייה, לא מהיום, ישנה תחושה של שסומכים על הנס, כאשר חובתה לפתור את הבעיה , אם בעצמה ואם בתכלול כל הגורמים האחרים.

זהו. אשראי הניסים נגמר, והדרישה היא לתקן ולאלתר את מלכודות המוות שיוצרים חומות מסוכנות.

אנחנו נמשיך ונעקוב אחר ההתפתחויות ונשוב לדווח לכם, ככל שיידרש.

נציין כאן, שלא רק העירייה אחראית על החומות וזוהי משימה שגם משרדי הבינוי והשיכון, הפנים והאוצר חייבים לשאת בנטל. העירייה, בכל מקרה היא הכתובת לתושבים.

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית קריית שמונה מקדמת תיקוני חומות ברחבי העיר כמו גם סקר כולל של כלל העיר. המיקומים המצוינים בתמונות מוכרים ומטופלים ויתוקנו בשבועות הקרובים לאחר שיסתיים הליך התכנון. יודגש כי בחלק מהמקרים מדובר בחומות פרטיות שאינן באחריות הרשות המקומית ואנו פועלים בעניין בליווי משפטי צמוד. בתחילת השבוע נערך במקום סיור ובקרוב נצא לביצוע".

אולי יעניין אותך

Bottom ad