היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אין לנו על מה להשען

יש לי חבר משכיל במיוחד שאיתו אני מבלה בערך 8 שעות ביום במשרד. כאדם סקרן הוא מבין בהמון נושאים, וכן גם בתורה. בחלק מהמקרים אני מתקשה "להתמודד" עם טענותיו המבוססות על מחקרים, ממצאי ארכיאולוגיה וכו' כשהם אינם מתיישרים עם עובדות התורה. לעיתים אני ניגש לויקיפדיה כדי לאמת נתונים, ואף לעיתים שואל את רבנים כדי להבין סתירות ותהיות.
אחד הנושאים שהועלו לאחרונה הוא העובדה כי קיימות תרבויות עתיקות בנות 6000 שנה ומעלה, מה שלא עומד בקנה אחד שגיל העולם הוא 5774. אז הנה קצת ממצאים ממה שהצלחתי לחקור (בעיקר מחוקר בשם דניאל בלס שכותב באתר הידברות).

אז ראשית, מבחינה היסטורית – לא קיימת אף תרבות אחת בעולם כולו שהיא עתיקה יותר מן המבול. אפילו השושלת הסינית, שהיא התרבות העתיקה ביותר שידועה לנו, מספרת כי התחילה רק לפני 4300 שנה. ולא זאת בלבד, אלא שכל התרבויות בעולם גם מתארות באגדותיהם מבול כלל-עולמי, ומספרות על אדם בשם "נועה" או "נוחה" שניצל בתיבה עם בעלי החיים, והתחיל את האנושות מחדש. כמובן שהתרבויות השונות שינו את סיפור נח לפי אגדותיהם ואמונותיהם האליליות, אך קל להבחין בגרעין ההיסטורי הזהה שבכל הסיפורים האלה.

אפילו תרבויות שנמצאות בקצה העולם מספרות את סיפור נח מפי אבותיהם שניצלו מן המבול – שם חם ויפת. כך שהעובדות מדברות בעד עצמן: התרבויות בעולם טוענות שהן התחילו לפני 4000 שנה בקירוב, וגם רואות בעצמן את צאצאי נח שניצלו מהמבול. למי שיבקש.

ישנם חוקרים הטוענים כי תרבות מצרים קיימת יותר מ-6000 שנה, אך אינן מבוססות על ידע היסטורי, וגם לא על ממצאים ארכיאולוגים של שושלות. החוקרים מוצאים לעיתים שבר של כד מסין, או פסל מצרי, ולפי שיטות תיארוך שנויות במחלוקת, הם משערים ומעריכים כי תרבויות אלה התקיימו עשרות אלפי שנים… אך אין להם כל דרך לאמת את השערתם.

השושלת המצרית נכחדה ואיננה, כך שאין לה היסטוריה רצופה. מה גם, שאין כמעט ממצאים ארכיאולוגיים מתקופת הברונזה הקדומה. השושלת של מצרים מבוססת ברובה על כתביו של היסטוריון מצרי בשם מנתון שחי לפני 2000 שנה לערך.

בכל הכתובות וההירוגליפים שנמצאו במצרים העתיקה – לא מוזכרת אפילו פעם אחת בניית פירמידות במצרים? יש לארכיאולוגים השערות רבות על בניית הפירמידות, אך מצרים העתיקה לא מספקת מידע על הקשר הזה. מכאן ניתן להבין שהמידע בנושא מצרים העתיקה ותרבויות אחרות לוקה בחסר, ומבוסס על השערות החוקרים – לרוב יותר מאשר על עובדות אמיתיות שנמצאו בשטח.

לפי כל הידע ההיסטורי והארכיאולוגי שנמצא ברשותינו, אנו למדים שההיסטוריה המתועדת של תרבויות העולם מתאימה לגמרי למסופר במקרא, ואין אפילו תרבות אחת שסותרת את המסורת שלנו. זוהי בעצמה הוכחה נוספת לאמיתות ההיסטוריה של התנ"ך.

אחת מהסתירות היותר ברורות בין המדע לתורה הוא גיל העולם (כתבנו בנושא הזה לפני מספר חודשים, ניתן למצוא באתר "חדשות הגליל"). בקצרה, המדע מעריך את העולם במליוני שנים, והתורה אומרת שאנחנו כאן לא יותר מ-6000 שנים. בואו נניח רגע את העובדות, ונסתכל בהיבט אחר. אם אני והחבר שלי היינו נפגשים לפני 100 שנים, ודנים בסתירות בין התורה למדע, השיחה הייתה זהה? ברור שלא, הרי ב-100 שנים האחרונות המסקנות, המחקרים, הטיעונים וההנחות של המדע השתנו לחלוטין. חלק מה"ידיעות הקודמות" בוטלו לגמרי, חלקן נסתרו חלקית, וחלקן שודרגו. לכן בשיחה כזאת היו עולים טענות הזויות ומופרחות לחלוטין מצידו, שכן בהסתכלות 100 שנים קדימה, כל מה שהוא טען מצד המדע, הופרך ע"י המדע בעצמו (אם נחשוב על שיחה כזאת לפני 500 שנים? )
הרעיון המרכזי הוא להכיר בעובדה שהמדע משתנה מיום ליום, ובכל יום הוא סותר את מה שגילה אתמול, מוסיף אור על טענות עבר, ומתקן את מסקנותיו. ההתייחסות היא על השערות בלבד ולא על עובדות (כמו שכדור הארץ עגול וכו'). בואו רגע נחזור להשערות ותארוך של ממצאים ארכיאולוגים. כיום המדע נעזר בבדיקת פחמן 14. אין ספק שזהו כלי יעיל להשערה ותארוך של ממצאים, אך ברור לנו שהוא לא עובדה מדעית, בעיקר שגם המדע טוען שלא ניתן למדוד פרקי זמן הגדולים מ-60,000 שנה וגם זה לדעות המרחיקות ביותר. הגעת המדע לתקופות של מיליארדים נמדדת בשיטות אחרות ושנויות במחלוקת כגון שכבות אדמה נטיפים וכד', שהן בעיקר השערות לשם ההשערות.

איני מבין גדול במדע, אך מקריאת מאמרים בנושא, מוצג כי כיום מדענים רבים באים בטענה זו ואף מוכיחים שרמת הפחמן 14 השתנתה. בעקבות כך מדענים רבים מתחילים להסתייג מתיארוך זה כדוג' האנס סוויס שהוכיח זאת מבדיקה בטבעות עצים, הפיסיקאי רוברט בראון שטוען שלפני 4000 שנה לא היה כלל פחמן 14 ועוד.

לדוג' בשנת  1950 רמת הפחמן 14 הוכפלה בעקבות הניסויים בפצצות האטום בעולם. מנגד מאז תחילת הטכנולוגיה והתעשייה בעולם, ירדה הכמות של פחמן 14 באופן ניכר.

עוד גילו מדענים שבחומרים אורגניים, אוקיינוסים ובסלעי משקע יש כמות גדולה של פחמן 14.   פחמן זה ע"י שינויי אקלים עובר לאטמוספירה ומשנה את כמותו.

כול דוגמאות אלו גורמות לשינוי כמות הפחמן 14 בעולם מעת לעת ומביאות את המדענים לתוצאות מופרזות כאלו של אלפי ועשרות אלפי שנים.

בשורה התחתונה – לא כל מה שהמדע אומר הוא מדעי, ולכן גם אם ישנה סתירה כלשהי, כדאי לזכור שהמדע ישנה את טענותיו בקרוב, אך התורה לעולם לא תשתנה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad