היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

לתת זה לקבל

 

קבעתי להיפגש איתם בבית של דוד אברהם בשכונת הוורדים.

שישה מתנדבים שלא ממש הכירו אחד את השני. ד"ר יוסף המרשלג מ"יד שרה" שמרגיש אושר גדול לתת מענה לבן נסער שאביו השתחרר מבית חולים וזקוק בדחיפות לבלון חמצן. אתי (להוסיף שם משפחה) שמנהלת עסק של קייטרינג עצמאי, אבל לא מוותרת על הפגישות עם בני נוער ב"הפוך". אותם נערים שמתהלכים על הקצה אחרי שהתנסו בסמים ואלכוהול והם צמאים לאוזן קשבת ולתמיכה.

חווה בר-עם "מוויצ"ו" שפועלת לקידומן של הנשים בקהילה המקום שגם מפעיל 'ביגודית, חנות קטנה לבגדים משומשים למשפחות במצוקה. אהובה אלמגור, מורה ותיקה שפרשה לגמלאות אבל עדין חשה צורך להמשיך ולהעניק ועכשיו היא מתנדבת "במרכז קשר" מלווה הורים פרודים שבית משפט פסק שרק במרכז הם יוכלו לפגוש את ילדיהם. דליה אזולאי מאקי"ם" שמתרגשת כל פעם מחדש מהאהבה שהחניכים בעלי פיגור שכלי מעניקים.

 דוד אברהם העובד כמנהל משמרת בחוליות פלסטיק אבל רואה שליחות להמתין בשעת לילה במחסומים כמתנדב בתנועה ולעצור צעירים שתויים שחזרו מבילוי באחד מהפאבים שבאזור. לעצור אותם רגע לפני ששמם יתנוסס בעיתון כעוד נתון על תאונה מיותרת שנגרמה עקב אובדן שליטה.

ששת המתנדבים הגיעו בשעה היעודה. בזמן שדוד ורעייתו טרחו במטבח להגיש את העוגות והקפה, הבחנתי כי על-אף שלא הייתה בניהם היכרות מעמיקה לפני כן, בתוך דקות הם הפכו למעין משפחה. הם החליפו חוויות וניכר בהם שהם נהנים ביחד. נוצרה אינטימיות שהמשותף לה זה הנתינה לאחר.

שישה מתנדבים מתוך עוד מתנדבים רבים שפועלים בקריית שמונה.

 

שם: ד"ר המרשלג יוסף001_729988190.jpg

גיל  71

מגורים בית הלל

מתנדב יד שרה 

כמה זמן חמש שנים

 

הארגון. מטרת הארגון, השאלת ציוד רפואי החל מהליכון קביים ועד מיטת בית חולים ואפילו משאבות חלב לנשים לאחר לידה. לאפשר לכל אדם עם מוגבלות פיזית ונפשית לחיות חיים נורמאלים במשפחה ובקהילה שלו.

ישנם 103 סניפים בכל הארץ מקריית שמונה ועד אילת. הסניף בקריית שמונה פתוח שישה ימים בשבוע מ9-11 וגם אחה"צ.

 

רגע מרגש במיוחד. טלפון שקיבלתי ביום שישי בשעה 4 אחה"צ מתושב שאביו השתחרר מבית-חולים ואביו זקוק לבלון חמצן בדחיפות. גם אם היה לאותו איש את כל הכסף בעולם הוא לא יכול היה לקנות אותו. זה רגע מרגש במיוחד.

אני מאמין: החיים הם לא שחור או לבן ויש גוונים רבים בניהם. ההתנדבות מפגישה אותך עם כל הקשת החברתית. עשירים עניים צעירים ומבוגרים. אני קורא לכל מי שביכולתו להתנדב לתרום מיכולתו.

 —————————————————————————————————————————————————–

                         

שם: דליה אזולאי 002_835563521.jpg

גיל: 45

מקום ההתנדבות: אקי"ם קריית-שמונה

מגורים: קיבוץ דפנה

כמה שנים: 3 שנים

 

הארגון : אקי"ם הינו ארגון ארצי שמסייע לאנשים בעלי צרכים מיוחדים הסובלים מפיגור ברמות שונות.

המטרה שלנו לסייע ולנצל את שעות הפנאי של החברים. הקמנו למענם מועדון שבו הם יכולים להיפגש להתחלק ולהשתלב בחברה הנורמטיבית.

 

רגע מרגש: במסיבות שאנו עורכים אני נדהמת לראות אוכלוסיה שמתקשה לבטא את עצמה מילולית מפגינה את רגשותיה במגע בצורה מחבקת חמה ואוהבת.

 

אני מאמין: זה אושר גדול לתרום לקהילה. ובמיוחד לאנשים בעלי צרכים מיוחדים.

 

      

 —————————————————————————————————————————————————–                

שם: חוה ברעם 003_124144150.jpg

גיל: 62

מגורים: קריית שמונה

מתנדבת יו"ר ויצ"ו

כמה זמן: 3 שנים

 

הארגון: ויצ"ו פועל למען נשים ואנשים בקהילה בתחומי תרבות רווחה וארגון. אחת לחודש אנו עורכים טיולים שפתוחים לכלל האוכלוסייה. כבר כמה שנים אנו מפעילים מועדון לנשים שבו מתקיימות סדנאות העצמה החל ממיסטיקה ועד תזונה נכונה.

בנוסף אנו מפעילים את ה'ביגודית'. חנות לבגדים יד שנייה  שנמכרים במחיר סמלי. ואתר הנצחה על שמו של דודו עמר ז"ל, חייל מקריית שמונה שנהרג בלבנון, כל שנה אנו מקימים טקס הנצחה לזכרו.

 

רגע מרגש במיוחד. הגיעה אישה נזקקת אלינו שהייתה שבורה נפשית. לאחר שקיבלה סיוע היא הפכה בעצמה להיות חברה ומתנדבת בוויצ"ו  קריית-שמונה.

 

אני מאמין: כל אישה יכולה לבטא את עצמה באופן אישי בוויצ"ו. מאחר וישנו מגוון של פעילות כל אחת יכולה לממש את הכישרון והיכולות האישים שלה בדרך העשייה.

 —————————————————————————————————————————————————–                                       

005_246583025.jpg

שם: אלמגור אהובה 

 

מגורים: קריית שמונה

מתנדבת: מרכז "קשר"

כמה זמן: שנתיים.

 

ארגון: מרכז קשר הינו מרכז שבו נפגשים הורים פרודים בפסיקת בתי משפט עם ילדיהם. אני ועוד מתנדבים משגיחים על מהלך המפגש. המרכז בקריית שמונה הינו מרכז אזורי שנותן מענה לכל איזור הצפון.

רגע מרגש: ממפגש למפגש יש התפתחות בתקשורת הבינאישית בין הילדים להוריהם. זה מחמם את הלב ומרגש מאד. הידיעה כי עזרת למישהו ולוּ בדבר קטן שהרי את חלקי תרמתי לקהילה ולחיי האישים. אני נהנית מההתנדבות ומהרגשת המשפחתיות שיש במרכז קשר.

 

אני מאמין: בהיותי מורה לשעבר אני מרגישה שיש לי יכולת לתרום גם בתחום החינוכי ובמיוחד ההשכלה שרכשתי בשנים בהן עסקתי בהוראה באים לידי ביטוי במרכז הקשר.

                          

 —————————————————————————————————————————————————–

שם: אתי כהן 

004_554835958.jpg

גיל: 44

מגורים: מטולה

מתנדבת: "הפוך על הפוך"

כמה זמן: שנה

 

ארגון: עמותת עלם שקיימת כבר 25 שנים ומפעילה בין היתר את הפוך שפרושׂה בכל הארץ. המטרה לסייע לנוער בסיכון, נוער שנקלע למצוקה החל מגילוי אלימות ועד נערות שחוו אונס והתעללות. התפקיד העיקרי הוא לשמש אוזן קשבת וללוות בהדרכה מתבגרים בגילאי 13-18. הסניף ממוקם בכיכר צ.ה.ל למעלה ופתוח 4 פעמיים בשבוע.

הייחוד של המקום שהוא בנוי כבית קפה נוח ומזמין, אין צורך להזדהות והכול מתנהל באופן לא פורמאלי.

 

רגע מרגש: מפגש שהיה לי השבוע עם נער בן 17. נער בעל עבר פלילי עשיר שהתנסה כבר בחייו הקצרים בסמים ואלכוהול. הוא אמר לי שהוא היה כבר על הקצה אך מאז שהגיע להפוך הוא חש שחייו ניצלו. אחרי שהוא מצא אוזן קשבת חייו השתנו ללא היכר.

אני מאמין: אני חוזרת הביתה לאחר יום התנדבות עם תחושה גדולה של סיפוק. אני רוצה להודות ל'הפוך' על הזכות שניתנה לי להתנדב. הם תרמו לי יותר מאשר אני תורמת להם.

 

 —————————————————————————————————————————————————–

שם: דוד אברהם 006_963613348.jpg

גיל: 58

מגורים:קריית שמונה

מתנדב: אגף התנועה- משטרת קריית שמונה.

כמה זמן: 4 שנים.

 

ארגון: כמתנדב במשטרה אנו נלחמים באויב מספר אחד במדינה שזה תאונות הדרכים. אנו מבצעים מחסומים ובודקים נהגים שנוסעים ברכבים לא תקינים או כאלה שרישיונם נפסל והם עדיין ממשיכים לנהוג.

 

רגע מרגש: כשקבלתי קריאה להגיע לתאונת דרכים קשה שבה דווח על פצועים קשה. הייתי הראשון להגיע למקום התאונה וסייעתי לכוחות מד"א וההצלה לחלץ את הפצועים שנלכדו ברכב. רק למחרת התברר לי כי הפצוע שחילצתי וחייו ניצלו הינו מכר קרוב שלי. לא הצלחתי לזהות אותו בתאונה וזאת עקב פציעתו החמורה.

 

אני מאמין: אחרי 15 שנים שהתנדבתי בקבוצת הכדורגל של קריית שמונה, חיפשתי מקום להשקיע את מרצי למען הקהילה.

לא פעם אני עוצר נהגים צעירים שחזרו מבילוי בפאב כשהם שיכורים לחלוטין. אני יודע שבכך שעצרתי אותם מנעתי עוד תאונה מיותרת והצלתי חיים של אנשים. אני מבקש להודות לסנ"צ מיכאל שפשק מפקד התחנה ולרס"מ אילן ואזנה ראש מדור תנועה, על הליווי והתמיכה שאנו המתנדבים זוכים להם וקורא לעוד אנשים להצטרף אלינו.

 

————————————————————-

אם גם אתה מעוניין להתנדב, ניתן לפנות לאגף הרווחה למדור הקהילתי, שם ישמחו לקראתך. 

 

 

 

7_872437874.jpg

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad