היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

גרשון פחימה:שער הזהב

גרשון פחימה,  —- איש עסקים, צנוע (מאוד) באורחות חייו ובהתנהלותו, היה במקום ובזמן בו החלה סאגת איתוראן ואיזי שרצקי לפרוח. פגשתי את גרשון בבית העסק שלו לשטיחים, נינוח ממסביר פנים ללקוחות שהגיעו לחדש את מראה פנים הבית אם בוילון ואם בשטיח. גרשון, בעל שיער מכסיף המשווה לו מכובדות ו'מילה זו מילה', החזיק בקבוצת הפועל כיו"ר העמותה במשך כשבע שנים.

הוא החל את אהבתו לכדורגל לפני שהתגייס כששיחק בקבוצת הנוער "ואפילו זכיתי לשחק שני משחקים בקבוצה הבוגרת", אומר גרשון בפתיחת השיחה, ולאחר שהשתחרר, סיים את הפרק הפעיל והקצר על כר הדשא.

גרשון: "בשנת 93-4, ביקשו ממני לעזור בהנהלת הקבוצה והסכמתי. היו שם מספר חברים ביניהם אלי מנחם, עמרם פרץ ומשה פרץ, ואני מקווה שלא שכחתי מישהו, ויחד עשינו את העבודה מכל הלב. אחרי תקופה, ביקשו ממני להיות יו"ר. העמותה הייתה בגירעונות, יחסית גבוהים. התנאי של החברים היה שלא עובדים בשביל כבוד, אלא פותרים את בעיית הכספים שהייתה קריטית. האמת, שאחרי תקופה של עבודה קשה, כולל זה ששמנו מכספנו, הצלחנו לייצב את התמונה".

במהלך השיחה עם גרשון, צריך 'להזכיר' לו כל מיני אירועים, שהוא לא בדיוק שכח, אלא, מנסה להקטין את מעורבותו ומעורבות חבריו בעשייה של אותם ימים.

 

ספר על המפגש שלך עם איזי, איך התנהלו העניינים?

גרשון: "התקשר אליי ראש העיר לשעבר, חיים ברביבאי ואמר, 'תשמע, יש איש יקר שרוצה לקחת את הקבוצה'. עניתי לו 'עזוב חיים. נמאס לי כבר להיפגש עם כל מיני אנשים שבסוף לא יוצא כלום מהמפגשים, עזוב'.

חיים התעקש ואמר לי 'תראה גרשון, הפעם מדובר באדם רציני. אני מבקש שבכל זאת תיפגש איתו'. כבדתי את בקשתו של חיים והלכתי לפגוש אותו", אומר גרשון.

גרשון לא ידע שבניגוד למפגשים העקרים שהיו לו בעבר, הפעם הולכת להיות פגישה גורלית, לו, לאיזי ולקבוצה.

 

– מה קרה בפגישה?

גרשון: "הגעתי לפגישה וכבר בכניסה הרגשתי שמדובר באדם רציני שמשדר אמינות. אנשים יתפלאו לשמוע, אבל אחרי מספר דקות, לחצנו ידיים ואמרתי לו 'איזי הקבוצה שלך'.

– ככה פשוט ומהר?

גרשון: "כמו שאתה שומע. פשוט ומהר. תראה, בעניינים האלה אתה מגלה בדקות הראשונות אם העניין רציני או לא. ואם זה, זה אז חותכים", אומר גרשון פחימה.

– תכל'ס, מה היו הפרטים?

גשרון: "פשוט מאוד. הקבוצה עוברת לידיו של איזי, אנחנו יוצאים עם אפס התחייבויות ובנוסף, איזי משקיע בקבוצה כמיליון שקל כל שנה. בפועל, איזי הבטיח מיליון שקלים אבל השקיע הרבה יותר".

כאן מבקש גרשון להביא לידי דיוק סיפורים שהסתובבו בזמנו כאילו הקבוצה הייתה בבעלותו והוא מכר אותה וקיבל כסף "הקבוצה לא הייתה בבעלותי וכמובן שלא מכרתי אותה, ואיזי לא קנה אותה במובן הזה", אומר גרשון.

– מה עשיתם כדי שהחשבון יתאפס?

גרשון: "היו לנו התחייבות בסדר גודל של כשלוש מאות אלף שקלים לשחקנים ולספקים. העירייה העבירה את חלקה ובכספים שהצטברו כיסינו את כל החובות.

אני מבקש להדגיש שמעולם לא נכנס שקל לכיסי מכל המהלכים הללו והסיפוק הגדול שלי ושל חבריי הוא שעשינו מהלך נכון עם אדם אמין שהוכיח את עצמו".

– גרשון, היום אחרי אחת עשרה שנים מאז העסקה, מה אתה אומר?

גרשון: "אני זוכר שאיזי אמר שנגיע תוך שש שבע שנים לליגת העל וליגת האלופות, ותתפלא שהאמנתי לו. אבל דבר אחד לא האמנתי, שנגיע לאליפות המדינה כל כך מהר. הפתעה נעימה ומגיע לאיזי, למאמן לשחקנים כל הכבוד. מה שמיוחד בקבוצה זה התלכיד. כל מי שמעורב בקבוצה וללא יוצא מן הכלל, ונתחיל באיש הלוגיסטיקה דני פרץ, המנכ"ל יוסי אדרי, בקיצור כולם, אוהב את הקבוצה ועשה הכל להצלחתה, ללא אגו. היום אפשר לומר שזה היה סוד ההצלחה, והתוצאה, אליפות מדהימה. אני מתפלל ומקווה שימשיכו באותו הקו, אני לא יודע אם בשנה הבאה יזכו באליפות אבל מה שחשוב זה לשמור על כל האלמנטים שהוכיחו את עצמם בדרך אל האליפות, אין תחליף לכל הדברים האלה".

סיפור האליפות של איתוראן קריית שמונה התחיל ברגל ימין, רגלו של גרשון פחימה שאומנם שיחק בקבוצה בצעירותו אבל את שער הזהב הוא הבקיע בבעיטה שבעט לעברו של איזי שרצקי באותה פגישה חשובה ומיוחדת לפני כאחת עשרה שנים.

לב טוב ועין טובה, זה כל הסיפור.

אולי יעניין אותך

Bottom ad