היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

לכבוד יום המשפחה הסיפור שמאחורי הסיפור

את הכותרת לכתבה הזו בחרתי אחרי ששמעתי את הסיפורים האישים של המרואיינים לקראת יום המשפחה. לא פעם מאחורי סיפור מסתתר בעצם סיפור אחר. לאחד זה אובדן של אח יקר במלחמה, לאחרת זה התמודדות עם מאבק במחלה. אלה החומרים שמהם עשויים החיים שלנו. רגעים של אושר והצלחה וגם רגעי קושי ומשבר. אבל תמיד, זה המשפחה ששם בשבילנו.

זה מקור הכוח והתמיכה של כולנו. המקום שממנו אנחנו יוצאים וגם לא פעם חוזרים אליו במיוחד כשקשה.

 

יוסי מלול-כרטיס ביקור

יוסי מלול מנהל בית הספר 'מגינים' לשעבר. מלול, בן לאחת המשפחות הוותיקות של קריית שמונה. הוא נשוי למיכל והם הורים לשלושה ילדים: רעות מנהלת שיווק בהייטק, עמית הבת עו"ד וקובי חייל משוחרר.

 

– יוסי, מה זה בשבילך יום המשפחה?

אני לא מאמין בציון יום כזה או אחר. עבורי יום המשפחה, זה משהו לכל החיים. ההורים שלנו והדור ההוא למרות שלא היה להם מאומה מבחינה חומרית הצליחו לשמור על הכבוד ועל התא המשפחתי וכך אני משתדל לנהוג גם עם משפחתי.

 

 

– מה הסיפור המשפחתי הכי מרגש שקרה לך?

גדלנו בבית קטן 11 בנים. במלחמת יום כיפור איבדנו את אחי מומי ז"ל שהיה לוחם בחיל שריון. האובדן של מומי וחסרונו מורגש בחיינו כל הזמן. הצער והכאב גרם גם להתלכדות כל המשפחה. פתאום אתה מבין עד כמה החיים שברירים ושום דבר לא בטוח ומובן מאליו. ולכן מאז מותו אנחנו מקפידים כל האחים לפחות פעם בשנה לנסוע לחופשה בארץ או בחו"ל יחדיו.

יש עוד רגע משפחתי מרגש במיוחד והוא הרגע שבו נולדה נכדתי הבכורה רום בתה של רעות. רק מי שחווה את התחושה של להיות סבא יבין את ההתרגשות והשמחה מהרגע ההוא.

 

– מה אתה מאחל למשפחה לשנה הבאה?

מאחר ואנחנו הולכים ומתבגרים אני מאחל בריאות, בריאות ורק בריאות. ברגע שאדם ומשפחתו בריאים כל היתר זה בונוס. מאחל לילדי רוגע נפשי ושמחות. ושימשיכו ללכת בעקבות הלב שלהם גם אם זה קשה. אני מאמין שרק דגים מתים נסחפים עם הזרם.

 

 

משה מלכה-כרטיס ביקור

משה מלכה מבעלי מספרת 'משה ואלעד מלכה'.

נשוי לשגית והם הורים לשני בנים: ליאם ונהוראי.

 

– משה, מה זה בשבילך יום המשפחה?

זה אחד מהימים החשובים בשנה. אנו נוהגים להיפגש כל המשפחה אצל ההורים לארוחה טובה ושומעים סיפורים מהעבר הרחוק על קריית-שמונה מהימים שעוד קראו לה 'חלסה'.

 

– מה הסיפור המשפחתי הכי מרגש שקרה לך?

עד לפני 5 שנים התגוררתי בתל-אביב ועבדתי כמעצב שיער של טלנובלות (מיכאלה, אסתי המכוערת) בטלוויזיה. בעקבות אהבתי והקשר החם שיש לי עם המשפחה החלטתי לחזור הביתה, לעיר הולדתי אל הקן החם.

החלטתי לפתוח מספרה עצמאית ולא חלף זמן רב וצירפתי את שני אחיי את אלעד וחנן לעסק שהקמתי.

וזאת מתוך אהבה לאחים ושגם להם תהיה פרנסה. הורי עמרם ויפה חינכו אותנו מאז ומתמיד לדאוג אחד לשני ואני שמח שהייתה לי ההזדמנות להיות שם בשבילם.

 

– מה אתה מאחל למשפחה לשנה הבאה?

לגדל את הילדים שהם הפרחים שלנו באהבה ובנתינה.

 

 

 

 

איציק בשירי- כרטיס ביקור

איציק (64) בעל משרד לתיווך נשוי לרעיה מנהלת חשבונות ויועצת מס והם הורים ל5 ילדים: יפית, עמי, טל עומרי ושלי ויש להם 5 נכדים. איציק ורעיה נשואים למעלה מ-35 שנים. מאחר והם חולקים את אותו משרד הם נמצאים מרבית שעות היממה יחדיו.

 

– בשירי, מה זה בשבילך יום המשפחה?

עבורי כל ערב שישי הוא יום המשפחה. אותם רגעי האושר שבהם כולם באים לביתנו, שבו הילדים עם הנכדים מתאספים לארוחת שישי, לקידוש וכל פעם זו התרגשות מחדש. ערב שישי הוא מיוחד בגלל ריחות הבישולים ממטבחה של רעיצ'וקה, רעיתי היקרה.

 

– מה הסיפור המשפחתי הכי מרגש שקרה לך בחייך?

כשיפית בתי הייתה בת שמונה היא אושפזה בבית חולים צפת עקב מחלה נדירה. הייתי אב צעיר בשיא הקרירה המקצועית של חיי. ומאותו רגע כל חיי השתנו מהקצה אל הקצה. באותו רגע הבנתי את המשמעות ואת החשיבות של חיי המשפחה. שיניתי את כל אורח חיי ושמתי את המשפחה בסדר עדיפות ראשון. אני גאה על ההחלטה המשמעותית של אותו יום כי כשאני רואה את ההישגים של בניי ובנותיי, אני יודע שזה היה שווה לטובת המשפחה.

 

– מה אתה מאחל למשפחה לשנה הבאה?

בריאות לכל המשפחה ואהבה בלי הפסקה לכל עם ישראל.

 

 

פרחיה דהן-כרטיס ביקור

 

פרחיה פנסיונרית של תע"ש נשואה לעמי עובד בעיריית קריית שמונה. הם הורים לשימרית, מנש ודוד.

 

– פרחיה, מה זה בשבילך יום המשפחה?

המשפחה זה עמוד התווך שלי. כאשר אני איתם אני תמיד מוקפת באהבה בביטחון ובאושר.

 

– מה הסיפור המשפחתי הכי מרגש בחייך?

לפני 22 שנים התגלה לי במפתיע כי יש לי בעיה בכלי דם במוח. הוטסתי לניו יורק לבית חולים מיוחד שמתמחה בתחום המסובך. שהיתי שם 3 חודשיים עם עמי בעלי אשר היה לצידי בתקופה הכי קשה של חיי. לא יכולתי לדבר במשך שבועיים אך ברגע שהתאוששתי מהטיפולים שהיו ללא הרדמה היה חשוב לי לשוחח עם הורי. קשה לי לתאר את מסכת הסבל באותה תקופה ואת מצב הרוח הקשה וכמובן  הגעגועים לילדים, מה שחיזק אותי וסייע בהחלמתי היה הנתינה והדאגה של עמי. הוא ישן לצידי על מגבת ברצפה למרות שיכול היה לישון במלונית שמיועדת לבני משפחה. עמי היה תמיד כתף ומשענת, הפך כל ייאוש לתקווה. אני סוגדת לו עד היום על המסירות באותה תקופה ומודה לחמותי ז"ל ולאחיותיו של עמי מקריית שמונה ולמשפחתי היקרה מטבריה שדאגה לילדי בתקופה שבה אושפזתי בניו יורק.

 

– פרחיה מה את מאחלת למשפחה לשנה הבאה?

ששלושת ילדי היקרים והאהובים ימצאו את דרכם הטובה והנכונה בחיים ומאחלת למשפחה שנמשיך ונהיה מלוכדים. ולעמי בעלי על האושר שנפל בחלקי שיש לי אותו ושיבריא במהרה מבעית היד.

 

 

יוסי הרוש-כרטיס ביקור

 

יוסי מתנדב במועדון "ליאור" נשוי לאידית באושר 36 שנים. אידית סייעת בבית הספר 'רננים'. הם  הורים לארבעה ילדים: רן, אלעד, מעיין ופלג.

 

– יוסי, מה זה בשבילך יום המשפחה?

יום המשפחה מסמל עבורי את יום שישי ואת החגים. כשכול המשפחה מתאספת סביב השולחן, שרים שירים ומספרים את חוויות הילדות.

 

– מה הסיפור המשפחתי הכי מרגש שקרה לך בחייך?

לפני כ10 שנים אמי חלתה והפכה מאישה בריאה ומתפקדת לאישה סיעודית. עקב כך נאלצנו לטפל בה במשך רוב שעות היממה. כל האחים התלכדו למען מטרה זו והתחלקו במטלות. כולנו חונכנו על הערך של 'כבד את אביך ואת אמך' ועשינו זאת באהבה גדולה. במהלך עשר השנים הללו דאגנו למטפלת צמודה ולבסוף לבית סיעודי, גיליתי כי הקשר המדהים שיש לי עם ילדי התעצם והתגבר במהלך השנים הללו, ואני חושב שזה גם בזכות זה שהם היו עדים ושותפים לטיפול שלי באימי. אני שמח שזכיתי למשפחה טובה וחמה ומברך על כך.

 

– מה אתה מאחל למשפחה לשנה הבאה?

ששלושת בני שעדין לא נשואים ימצאו את בחירת ליבם, אישה כמו אימא שלהם ויביאו לנו כבר נכד.

 

 

תמר אלמקייס-כרטיס ביקור

 

תמר נשואה לפיני אזרח עובד צה"ל. הורים לארבעה ילדים ויש לה מהם נכדים. הם נשואים באושר 37 שנים.

 

– תמר, מה זה יום המשפחה?

אני מאד משתדלת לכנס את המשפחה ביום המיוחד הזה למפגש משפחתי ולהעלות חוויות מחיי היומיים.

 

– מה הסיפור המשפחתי שהכי ריגש אותך?

לפני עשר שנים הזמינו את כל משפחתי לנתניה לאולם אירועים בהיכל התרבות, במעמד ראש העיר מרים פיינברג ובמעמד מפקדים בכירים בצה"ל והעניקו פרס של מפעל חיים לבעלי פיני שנבחר להיות הנציג בעקבות מלחמת לבנון על תרומתו ומאמציו לענות לכל הצרכים. היינו כל המשפחה חגיגיים ונרגשים מהמעמד המכובד. אני וילדי התמלאנו בגאווה מבעלי ואב ילדי.

 

– מה את מאחלת למשפחה לשנה הבאה?

בריאות לכולנו, אחידות והכי חשוב אהבת חינם ונתינה לזולת.

 

 

 

 

חוה גולן-כרטיס ביקור

 

חוה גולן תושבת מטולה. עסקה בהוראה במכללת תל חי ובבתי ספר האזוריים. גידלה כאם חד הורית 3 ילדים לתפארת. ענת רופאה ופסיכולוגית קלינית, סער אדריכל ובן בוגר מגמת כלכלה וניהול, שלושתם סיימו את לימודיהם בהצטיינות והם מתגוררים במרכז הארץ. חוה סבתא ל-6 נכדים מקסימים.

 

 

– מה זה בשבילך יום המשפחה?

יום המשפחה אינו תאריך בלוח השנה שלנו, אנו מחזקים את קשרינו המשפחתיים כל ימות השנה. אני מקווה שציון יום זה ילך ויעלם או שיקבל שם וצביון אחר משום צורות המשפחה הרבות והשונות שקיימות בתוכנו.

 

– מה האירוע המשפחתי שהכי ריגש אותך בחיים?

הורי הלכו לעולמם בילדותי, וזה האירוע המכונן שהשפיע על כל מהלך חיי. ובשל כך גדלתי והתחנכתי מגיל צעיר במסגרת התנועה הקיבוצית ואני גאה שאלה הם שורשי.

 

– מה את מאחלת למשפחה לשנה הבאה?

אני מקווה ומצפה שמהלך חיינו ימשך כפי שהוא היה עד היום. למדתי להעריך את הטוב שיש ולברך על הקיים וזה המון.

 

ולכם קוראים יקרים מאחל יום משפחה מאושר ושמח.

שלכם, בני.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad