היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ד"ר אביבה זריהן-ויצמן לא נשכח את החלשים, לצד פיתוח המצוינות ויזמות

  • מי את אביבה זריהן-ויצמן?

ד"ר אביבה זריהן ויצמן, ילידת קריית-שמונה. בת 46, נשואה לניסים איש חינוך ולנו ארבעה ילדים. למדתי בבית ספר יסודי יצחק הנשיא ותיכון דנציגר בקרית-שמונה. שירתי בצה"ל ביחידת קשר ומחשוב. עם שחרורי מצה"ל התחלתי לימודי עבודה סוציאלית לתואר ראשון B.A. המשכתי ללימודי תואר שני  M.A עד ללימודי התואר השלישי, לימודי דוקטוראט Ph.D באוניברסיטת חיפה.

 

 

  • ספרי על עשייתך בתחום הציבורי/קהילתי.

מגיל 23 עסקתי בתפקידים שונים בשירות הציבורי ובאקדמיה. במסגרת עבודתי בשירותי הרווחה עסקתי בתפקידים שונים בין היתר בתחום שיקום האסיר ועבודה עם מכורים. עסקתי בפיתוח מועדוניות לילדים בשעות אחה"צ. כמו גם בסיוע למאות משפחות במצוקה שנקלעו למשברי חיים.

בעשר שנים אחרונות ניהלתי את המרכז למשפחה ולילד ואת המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה שנתן שירות לכל אזור הגליל המזרחי. קדמתי שיתופי פעולה אזוריים בתחום מניעת אלימות במשפחה ובחברה.

בעיסוקי כעו"ס ניהלתי והדרכתי צוותים מקצועיים על טהרת המקצועיות ופיתוח השירות.  בעיתות חירום שפקדו את העיר עבדתי ברובעים בסיוע לתושבים ובפינוי תושבים.

מזה 10 שנים מלמדת במוסדות אקדמיים כמו: אוניברסיטת חיפה, מבח"ר (השלוחה החרדית בבני ברק) ובמכללה האקדמית תל-חי. בכובע האקדמי עסקתי במחקר וכתיבה בתחום עיסוקי, בין היתר ערכתי ספר 'על הסליחה הבינ-אישית' ופרסמתי מאמרים שונים בתחום אלימות במשפחה והתמודדות עם מצב בטחוני בקרית-שמונה. למעשה לצד העבודה ברווחה שלבתי את פיתוח הידע והמקצועיות בתחום.

 

  • מהן תוכניותך, אם וכאשר תבחרי.

קריית שמונה בראשותי תפעל לאור ראייה חברתית כמנוף לפיתוח קהילתי. אתווה דרך של ראיית כל המגזרים בציבור כשותפים בעשייה, בכלכלה, בפיתוח העירוני ובמשאביה של העיר. לנגד עיני יעמוד חזון מלווה בתוכנית חומש ומטרות ברורות לפיתוח עירוני בכל התחומים. זאת, תוך שיתוף פעולה מלא של תושבים ובשקיפות.

אחת מהמטרות החשובות שהנני מציבה לעצמי כראשת עיר הנו השבת הילדים והאחים שלנו הביתה! כמובן אעשה זאת דרך יצירת מציאות חדשה, מציאות שתאפשר לבנים לגור באיכות חיים גבוהה, שלא נופלת ממגורים במושבי וקיבוצי האזור. אדאג לפיתוח תעסוקה תואמת להשכלתם. לשם כך, יש להיאבק על הרחבת המשאבים העירוניים, לדרוש ועדה ממלכתית לחקר גבולות והרחבת אופציות הבנייה והפיתוח בעיר, לייצר מאבק ושיתופי פעולה רחבים לפיתוח אזורנו. כמו כן יש להשקיע ביצירת משאבים עבור עובדי הרשות, לצורך העצמתם של העובדים כדרך לקדם את השירות לתושב בכל התחומים. פיתוח שירותים מוניציפאליים מתקדמים הכוללים גם חינוך בתחומים של ספורט אומנות ומדע עכשווי (סייבר, ביג דאטה וכד'). השבת המיון הקדמי לעיר. חיבור אמיתי של העיר עם האקדמיה גם במוסדות החינוך. פיתוח תשתיות מוזנחות, גנים ציבוריים ומרחב ציבורי אסטטי ומזמין. חברה איכותית נמדדת במקום שהיא נותנת לחלש ובאופן שבו היא דואגת לו. אנחנו אף פעם לא נשכח את החלשים וזאת מבלי לקפח פיתוח המצוינות והיזמות.

 

  • ומדוע לבחור דווקא בך?

מבקשת את תמיכת התושבים בי כמתמודדת חדשה, המביאה יושרה ציבורית, חזון וחשיבה שיטתית, מתמודדת אכפתית הממוקדת כל-כולי במשפחת קריית-שמונה היקרה לי! שבת שלום.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad