היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המצב מסוכן

 

 

הראשון. בשבוע שעבר תקפו מטופלים 'לא מרוצים' עובדות סוציאליות, בתוקפים גם קטינים.

אווירת האלימות המשתוללת במקומותינו מחלחלת עמוק-עמוק למקבלי השירותים השונים.

מעבר לאלימות המילולית בכבישים ובמרוץ לתפיסת מקום חנייה, אנחנו עדים לעליית מדרגה בכל הקשור באלימות הננקטת בעבירות על חוקי עזר עירוניים. תושבים בונים ומוסיפים מרפסות, משתלטים על שטחים ציבוריים, 'מספחים' שטחים על ידי והכל לאור היום וצפצוף ארוך על העירייה.

בעלי כלבים מצפצפים על שכניהם ועל המטיילים רגלית בהוציאם את כלביהם לעשיית צרכים על המדרכות באופן הפוגע והמעליב ביותר.

העירייה גם היא אינה יוצאת נקייה בכך שאינה אוכפת את החוקים העירוניים. הפקחים לא נראים בשטח, אין דוחות על כבירות בנייה, ואם יש כאלה, הם יושבים על שולחנו של האחראי ואינו ממומש בצווי הריסה ועצירת עבודה מידיים.

הכלבים, ובעיקר בעליהם פשוט מתעללים בתושבים בכך שמשאירים את ה'תוצרת' של בעלי החיים על המדרכות, ועדיין לא נרשם ולוּ דוח אחד נגד בעל כלב.

השני. הנוער, או נכון יותר ילדים צעירים מאוד מתבלבלים ומאמצים 'פוזות' והתנהגויות של גדולים כמו הניסיון לארגן מסיבת אלכוהול לתלמידים בכיתות ו' בעיר.

אין הכוונה להאשים מישהו או מישהם באופן ספציפי, אולם הטמנת הראש בחול ש'הכל בסד', רק מחריפה את הבעיה ויוצרת מצג שווא, כאילו וההתנהגות הזאת טבעית. ולא כך הוא.

ההורים בראש והמורים באשר הם צריכים לשתף פעולה יתרה בנושאים מעין אלה ולהתחיל את ההסברים והחינוך להתנהלות נאותה וחכמה.

יש גם נקודת אור. משטרת ישראל החרימה עשרה זוגות אופניים חשמליים מילדים מתחת לגיל שש עשרה, ובפעולה היסטורית זו אנחנו מקווים שהטירוף שאחז ברכיבה מסוכנת ולא מבוקרת על אופניים חשמליים תבוא לסיומה.

שבת שלום ופורים שמח

אולי יעניין אותך

Bottom ad