היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ועידת אצבע הגליל ה-5

השבוע התקיימה במכללת תל-חי ועידת אצבע הגליל ה-5, ע"ש אלעד ארליך ז"ל, בהובלת המכללה, תנועת "שינוי כיוון" ואשכול גליל-מזרחי. גם השנה עסקה הוועידה בשלל האתגרים וההזדמנויות הקשורות לאצבע הגליל, כולל יישום התכניות לחיזוק הצפון ושאלת צמצום פערי הבריאות בין הגליל למרכז. בוועידה לקחו חלק פוליטיקאים ומנהיגים מקומיים וארציים, אנשי אקדמיה, רופאים, דוברים ואנשי עסקים.

ראש המועצה, גיורא זלץ, דיבר בפאנל שעסק בנושא "האביב העירוני", המהפכה הפוליטית בערי הפריפריה הצפונית.

זלץ הסביר מדוע לדעתו יש לאחד רשויות, אך תוך שמירה על עצמאות, על תרבות ועל גאוות יחידה של היישובים בתוך הרשות. לדידו של זלץ, אם יש כיום יותר מ-250 רשויות בישראל, הרי שנכון יהיה לקבל החלטת ממשלה שבתוך 10 שנים תהיינה 30-40 רשויות. עם זאת, לדבריו "יש לעשות מאמץ שהרשויות תהיינה מגוונות ככל האפשר בממד האנושי, תרבותי, וששטח הרשות יהיה רציף ושלה בלבד".

במושב שעסק בצמצום פערי הבריאות, דיברה רוני היינבך, מנהלת המסלול לשינוי מדיניות בחוג לעבודה סוציאלית בתל-חי, אשר עובדת גם כיועצת ארגונית באגף יישובים במועצה. היינבך סיפרה על בנה הקטן, אשר אובחן לפני כשנתיים עם סרטן במוח ועל מסלול הייסורים שהם חווים מאז כמשפחה בגלל חוסר היכולת של בתי החולים בצפון לספק לבנה מענה רפואי הולם. "מדוע באף אחד מהמצעים של מפלגותיכם, אין ולו אזכור אחד של שיפור איכות החיים של תושבי הפריפריה הצפונית?" שאלה היינבך את הפוליטיקאים שהשתתפו במושב וקראה למדינה לספק לצפון את המשאבים הראויים.

 

 

בבית לקידום נוער תורמים לילדים מאושפזים

הבית לקידום נוער פועל כ-13 שנים בקיבוץ עמיר, במסגרת אגף החינוך של המועצה האזורית הגליל עליון, למען קידום בני נוער בכיתות י'-י"ב הנושרים ממערכות החינוך הפורמאלי והנמצאים במצבי סיכון. הבית מספק יצירת הזדמנויות ומתן אפשרויות אלטרנטיביות להתבגרות תקינה ולהשתלבות בקהילה, ומונה כ-60 נערים ונערות מקיבוצי הגליל העליון ומישובים שכנים: המועצה אזורית מבואות חרמון, מטולה, ראש פינה, ורמת הגולן.

אראל הדרי מקיבוץ קדרים, נערה מקסימה מהבית, ארגנה מיוזמתה מכירת יד שנייה של בגדים וחפצים שונים, במטרה לאסוף כסף ולקנות מתנות לילדים מאושפזים בבי"ח "זיו" בצפת. בשבוע שעבר נסעו נערים מהבית, מחופשים ומלאים במתנות כיפיות, לשמח את הילדים המאושפזים ועל הדרך גם את עובדי בית החולים. היה מפגש מרגש מאוד לכל הצדדים המעורבים.

 

 

 

 

"עמק החולה" הורים ותלמידים בערב חשיפה

בערב שני האחרון התקיים בבי"ס "עמק החולה" ערב פתוח בהשתתפות הורי ותלמידי כיתות ו׳ מרחבי הגליל העליון, העולים לכיתה ז׳ בשנה הבאה.

לאורך הערב נחשפו כ-300 הורים ותלמידים לפעילויות השונות המתקיימות בחטיבת הביניים וכן השתתפו בסבבי הכרות, אותם הדריכו כ-70 תלמידים ותלמידות 'עמק החולה' מכיתות ז' עד י"ב, בהנחיית מורים ומורות מכלל בית הספר.

"הילדים וההורים התרגשו ושיתפו בתחושותיהם לקראת המעבר הצפוי והערב כולו היה הצלחה גדולה מבחינת כל הצדדים" סיכמה עדנה בז, מנהלת ביה"ס.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad