היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חדש ב'יד שרה' בקריית שמונה: ייעוץ משפטי לבני גיל הזהב

בשורה טובה לאוכלוסיית גיל הזהב בעיר. יד שרה פותחת שירות משפטי שיסייע לאזרחים וותיקים במימוש זכויותיהם. עורכי דין מתנדבים יספקו ייעוץ משפטי ושירותים משפטיים בתחומים מגוונים כגון אפוטרופסות, תביעות כלכליות, צוואות, דיני עבודה, הגנה על שלום הזקן מפני אלימות ועוד. הייעוץ המשפטי יינתן ללא עלות. השירות ניתן במסגרת שיתוף הפעולה של עמותת "יד ריבה – סיוע משפטי לקשיש" הפועלת מסניפי יד שרה וצוות אגף שירותי בית וקהילה ביד שרה.

על הצורך בשירות החדש מספר עו"ד מיקי שינדלר, מנהל העמותה: "אזרחים ותיקים רבים נאלצים להתמודד לעיתים קרובות עם מצבים משפטיים מורכבים. הוא יכול להימצא בסכסוך משפטי עם בן משפחה או עם שכנו. יתכן והוא יהיה מעוניין בייעוץ בכתיבת צוואה או יבקש להתמנות לאפוטרופוס על בן משפחתו או סיוע אחר, אך לא ידע לעשות זאת. יתכן והוא זכאי לזכויות כלשהן כגון סיוע בריאותי או סיוע בדיור והוא לא ידע עליהן או איך לממשן. במקרים רבים הם גם סובלים מהתעמרות ואלימות כלפיהם ואינם יודעים או מסוגלים להגן על עצמם. מצבים אלו גורמים לקשיש תחושות של אוזלת יד וחוסר אונים, חרדה הפוגעת באיכות חייו ולעיתים אף סכנה ממשית לשלומו הנפשי והפיזי. עלות הטיפול המשפטי גבוהה ולרבים מהקשישים אין את האמצעים הדרושים לממן אותו. כמו כן, קשישים רבים מרותקים לביתם והשרות המשפטי אינו נגיש להם. מטרת  השירות לסייע לאזרחים וותיקים אלה". כאמור, השרות מופעל ע"י עורכי דין מתנדבים.

 

את השירות בקריית שמונה, יפעיל בהתנדבות עו"ד אלדד שוהם,  מומחה לדיני משפחה, רשויות מקומיות ותכנון ובניה, ובעל תעודת מגשר. עו"ד שוהם: "אני מקווה לסייע לקשישים במאבקיהם הבירוקרטיים מול הרשויות ולפתור סכסוכים בעזרת הנסיון בגישור ופישור ולהימנע מפנייה לבית משפט". הוא כמובן ייעץ גם בנושאי ירושות וצוואות.

השרות ניתן בסניף יד שרה בעיר ברח' הנשיא 29. לקביעת תור יש להתקשר 6444*. בנוסף לייעוץ המשפטי, ניתן לשאול ציוד רפואי שיקומי מגוון, לקבל ייעוץ על מכשור ואביזרים להקלת התפקוד היומיומי ולהזמין לחצן מצוקה עם חיישן נפילה ייחודי להתקנה בבית. ועוד. שירות "יד לתומך" פועל ומעניק תמיכה וייעוץ לבני משפחה המטפלים ביקיריהם בבית, ופרויקט  לתיעוד סיפורי חיים של קשישים ומרותקי בית.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad