היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

להעלות חיוך – ברנקו וייס

השבוע יצאו תלמידי ׳ברנקו וייס מגשימים׳ בקריית שמונה במסגרת קורס "ליצנות רפואית"  להכשרה מעשית בבתי החולים.

בסיום הקורס תוענק לתלמידים תעודת הסמכה והכשרה מקצועית לליצן רפואי. הקורס הועבר על ידי ד"ר יגאל שריקאר המוכר בשמו הליצני -"לולי מצחיקולי".

בקורס הועברו תכנים עיוניים, חווייתיים ומעשירים ברמה המקצועית וברמה האישית על נתינה ותרומה לקהילה, מעורבות חברתית, על המשמעות לבחור  ולראות את החיים בהומור ושמחה, ניצול ותיעול איכותי של זמן פנוי, העצמה אישית ובעיקר כלים טיפוליים על בסיס הומור וצחוק המסייעים לתקשר עם חולים מאוכלוסיות שונות- ילדים, קשישים, בעלי צרכים מיוחדים ועוד.

ליצנות רפואית מסייעת להפיג לחצים ופחדים בטיפולים רפואיים או הדורשים התערבות כזו ובעיקר לרפא את הנפש כי "חיוך זה שמחה ושמחה היא הכח להמשיך". (סמ"ר ליאל גדעוני).

נתן אמיגה תלמיד כיתה י"ב מספר על ההכשרה: "הקורס נתן לי לראות את החיים בזווית אחרת, בזמן שאני חי את החיים יש אנשים שהחיים נעצרו עבורם הם כל היום בין קירות בית החולים בין רופאים, אחיות, אינפוזיות, כאבים, סובלים, ללא סדר יום, אין חברים ועוד, כל אלו גרמו לי להעריך הרבה דברים שחשבתי שהם ברורים מאליהם,  קיבלתי בקורס פרופורציות לחיים".

אביהו פרץ תלמיד כיתה י' מספר: "ברגע שאתה נותן מעצמך לאחר  אתה מקבל המון! לראות אותי משמח אחרים, ילדים, מבוגרים, ונערים בגילי- גילה לי הרבה כוחות על עצמי ועל כמה שכל אחד מאיתנו הוא כח ואור לאחר, ממלי

אולי יעניין אותך

Bottom ad