היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מכונות דיאליזה מתקדמות במרכז הרפואי זיו

המכונות החדשות מאפשרות להעניק למטופלי המחלקה, הסובלים מאי ספיקת כליות, טיפול יעיל ובטוח יותר ומצוידות בכל החידושים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר המוכרים בארץ ובעולם.

ד"ר גרי רפאל, מנהל מחלקת הנפרולוגיה: "מכשיר הדיאליזה מתחבר למערכת הדם ומעביר את הדם דרך מערכת סינון חיצונית אשר בנוסף גם מזריקה לתוכו חומרים חיוניים חסרים ולאחר מכן מחזירה אותו לגוף. טיפול הדיאליזה, מעבר לחשיבותו הרפואית הקריטית לחולה הכלייתי, הינו שינוי משמעותי בחיי המטופל ולכן במחלקת הנפרולוגיה אנו עושים ככל שניתן על מנת להקל על המטופלים, בכלל זה רכישת ציוד חדיש ומתקדם שישפר את רווחתם. טיפול הדיאליזה הינו טיפול מייגע ומתיש, לרוב, המטופלים חשים בתשישות ורצון עז להירדם ונזקקים לתמיכה של חבר או בן משפחה. עליהם להגיע לטיפול שלוש פעמים בשבוע למשך ארבע שעות ולהתמודד עם תופעות לוואי הקשורות לכשל הכלייתי, מחלות הרקע וגורמים נוספים. כל אלה מקשים על המטופל לא רק מבחינה פיזית אלא גם מבחינה רגשית. ההצטיידות מחדש במחלקה ורכישת מכונות הדיאליזה המתקדמות הינם חלק ממאמצינו להעניק למטופלים במחלקה את השירות הטוב ביותר שניתן" אומר ד"ר גרי.

אי ספיקת כליות כרונית הינה מחלה קשה אשר משפיעה על כלל הגוף, כאשר אין כמעט אף מערכת בגוף שאינה נפגעת. תפקידן של הכליות הינו לסלק עודפי חומרים שונים הנמצאים בגוף, כגון מים, מלחים, תוצרי פירוק של תהליכי חילוף חומרים, תרופות ועוד. הכליות מייצרות חומרים הדרושים לכדוריות הדם, מייצרות ויטמין D ועוד, כך שככל שתפקוד הכליות נמוך יותר כך יפגעו המערכות השונות בגוף יותר. החלופה היחידה לסובלים מאי ספיקת כליות הינה טיפולי דיאליזה או השתלה.

במחלקת הנפרולוגיה במרכז הרפואי זיו בצפת מטופלים באופן קבוע 65 חולים המגיעים מכל רחבי הגליל, רמת הגולן ועמק החולה. על פי נתוני משרד הבריאות בישראל כולה מטופלים 5500 איש בדיאליזה ובכל שנה נוספים כ-1300 מטופלים חדשים. משנת 2010 בוצעו בארץ 143 השתלות כליות אשר מהוות פחות משלושה אחוזים מכלל החולים במחלה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad