היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ניתוח נדיר לתיקון מום מולד בסרעפת הציל את חייו של התינוק

התינוק הועבר מבית חולים בחיפה למחלקת כירורגית ילדים בזיו ובניתוח חדשני ומתקדם הוא נותח בהצלחה ללא צורך בפתיחת הבטן. אחוז התמותה של תינוקות הנולדים עם המום הזה, גבוה. מנהל מחלקת כירורגית ילדים בזיו ד"ר אלון יולביץ': "זוהי עוד הוכחה כי למרכז הרפואי זיו יש את היכולות לבצע ניתוחים מורכבים בצורה המתקדמת ביותר בעולם".

מדובר במום שבעקבותיו אברי הבטן חודרים לחלל בית החזה ומונעים התפתחות תקינה של הריאה. רוב התינוקות הללו נולדים במצב נשימתי קשה ואחוז התמותה שלהם גבוה.

בחלק מהתינוקות הפגם יחסית קטן ומתגלה רק בינקותם. גם בתינוקות אלה מצב זה גורם לבעיות נשימתיות, עקב הלחץ על הריאה. בנוסף, עלול להיווצר מצב בו המעי נכלא בתוך בית החזה וגורם לחסימת מעיים. שני מצבים אלו עלולים לסכן חיים, ולכן כאשר הבעיה מאובחנת יש לנתח את התינוק בהקדם האפשרי ולתקן את הפגם.

ד"ר היערי, שניהלה בעבר את המחלקה לכירורגית ילדים במרכז הרפואי זיו וכיום מנהלת את המחלקה כירורגית ילדים בבית החולים "בני ציון", ערכה את הבירור המקיף שעבר התינוק ובהמלצתה הועבר התינוק למרכז הרפואי זיו, בו קיימת יחידה לכירורגיית ילדים ויחידה לטיפול נמרץ ילדים, שילוב שאינו נמצא בכל בית חולים בצפון הארץ.

 

התינוק נותח בעזרת מצלמה ומכשירים עדינים שהוחדרו דרך דופן הבטן (לפרוסקופיה). במהלך הניתוח שוחזרו בהצלחה כל אברי הבטן והפגם בסרעפת תוקן ללא צורך בפתיחת הבטן.

הטיפול בתינוק לא היה פשוט ונטל בו חלק צוות רפואי נרחב בממרכז הרפואי זיו: מנהל כירורגיית ילדים ד"ר אלון יולביץ', ד"ר לילי היערי מנהלת מחלקה לכירורגיית ילדים "בני ציון", רופא מכירורגיית ילדים בזיו ד"ר אנדריי פדורנקו, מנהל טיפול נמרץ ילדים זיו ד"ר יורי וינר, רופא בכיר בטיפול נמרץ ילדים ד"ר הלל פרנקנטל ומנהל מחלקת הרדמה ד"ר אלכסנדר איזקסון.

הניתוח עבר ללא סיבוכים והתינוק החלים ולאחריו שוחרר לביתו במצב כללי טוב.

מנהל מחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי זיו צפת ד"ר אלון יולביץ': "אני שמח שהניתוח עבר בהצלחה והתינוק המקסים מתפתח יפה. למרכז הרפואי זיו יש את היכולות לבצע ניתוחים מורכבים בצורה המתקדמת בעולם. נמשיך להעניק את השירות הטוב והשלם לכל מטופלי המרכז הרפואי זיו, עם הציוד החדיש והצוותים המנוסים".

מנהל מחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי זיו ד"ר אלון יולביץ' (משמאל), הפעוט חאג' יעקוב ואביו וד"ר אנדריי פדורנקו.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad