היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מרפאות כללית מרכז וצפון קריית שמונה מצטיינות בחיסון נגד שפעת

מחוז צפון בכללית מוביל במתן חיסוני שפעת על פני כל הארץ, באחוז ניכר. חיסון מפני שפעת מפחית את התמותה בקרב אוכלוסיה בסיכון.

רחל כיטוב מנהלת סיעוד מחוז צפון ומנהלת את מבצע החיסון בכללית;

"החיסון מפני שפעת חשוב בכל גיל, במיוחד בקרב קשישים וחולים, הוא מונע את סיבוכי השפעת יותר מכך הוא מפחית תמותה, החיסון חשוב גם לאוכלוסיה הנמצאת במעגל העבודה, לילדים, בכדי למנוע  תחלואה ואובדן ימי עבודה.

חיסון מפני שפעת הינו אחד ממדדי איכות רפואית על פיהם פועלת הכללית, זהו פרויקט עונתי הנערך בין החודשים אוקטובר לינואר כולל, למניעת מחלת השפעת ומחלות החורף.

מחקר הבודק את היעילות של חיסון נגד שפעת במניעת אשפוזים עקב דלקת ריאות ושפעת לטווח ארוך בקרב מבוגרים, שכלל 713,872 מבוגרים לאורך עשרה חורפים מצא כי יש קשר בין חיסון נגד שפעת לבין ירידה מובהקת של 27% בסיכון להתאשפז עקב שפעת או דלקת ריאות.

החוקרים מצאו כי החיסון מפחית את התמותה בקרב אוכלוסיה זו, משתי המחלות, ב־48%, הירידות היו עקביות גם בהשוואה לקבוצות גיל וסיכון.

כאמור, במרפאות כללית בצפון חוסנו עד עתה  מעל 90 אלף לקוחות, מעל 16 אלף ילדים גילאי שנה עד 4 שנים ילדים  הינם מקור עיקרי להדבקה בתחלואה.

בקרב האוכלוסייה המבוגרת התחסנו מעל ל-65% -גם בנתון זה מוביל הצפון על פני כל הארץ.

איזור עפולה והעמקים מובילים במספר המתחסנים מרפאות מצטיינות: מרפאות בקיבוצים, עפולה, עומר ובית שאן.

בצפון: טבריה ג, קריית שמונה מרכז וקריית שמונה צפון צפת כנען ומרפאת חצור.

עוד מציינת מנהלת הסיעוד, רחל כיטוב:
"מומלץ למהר ולהתחסן נותר עוד מלאי מועט של חיסונים במרפאות, משנה לשנה אנו מגבירים את המאמצים לעלות בכמות המתחסנים, אנו מאוד  מעודדים מהירידה בהיקף החולים המתאשפזים עקב סיבוכי המחלה, מירידה בתפוסה במחלקות הפנימיות ובעיקר בירידה בתמותה בקרב האוכלוסייה, ממחלת השפעת".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad