היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

נאות מרדכי: משקיעים בחברים

 

מטה הנהלת המועצה בראשות ראש המועצה גיורא זלץ ביקר השבוע בקיבוץ נאות מרדכי, ודן עם ממלאי התפקידים בו על מגוון נושאים קהילתיים וכלכליים במסגרת מפגש "מטה מול מטה" שארגן אגף יישובים במועצה.

ב'נאות' אוכלוסייה של 600 נפשות, בתוכה 241 חברים. הקיבוץ מנהל בשנים האחרונות תהליך אסטרטגי של צמיחה דמוגרפית, בדגש על קליטה מבוקרת ומדורגת. היעד שהוצב להגיע ל-280 חברים בשנת 2018, עם הצטרפותה של קבוצת משפחות חברים חדשים, הבונים בית בשכונה החדשה שיזם הקיבוץ.

כלכלת הקיבוץ נשענת על גידולי שדה, הדרים, השכרות ואחזקות. נאות מרדכי, לא קיבוץ עשיר או עתיר נכסים, בחר להשקיע בעשור האחרון כספים רבים ממכירת מפעל הנעליים טבע נאות ומימושים אחרים ולהחזיר ההשקעה לרווחת החברים בהווה ובעתיד. ההשקעה משתלמת, וזה ניכר בניהול רב-דורי ואחראי, בדאגה ותמיכה בפרט ובאנשים עם צרכים מיוחדים, בשיפוצים, בבינוי האסתטי ובנוי.

גיורא זלץ ראש המועצה אמר למארחים כי המודל שהם מייצגים, בו משאבים חוזרים לרווחת הקהילה מעורר השראה איך נכון שקיבוץ מתחדש יתנהל. זה לצד שיתוף חברים ותיקים וצעירים בהנהגה, תחושת קהילתיות, פיתוח נבון וצמיחה דמוגרפית מבוקרת הם מתכון מנצח להמשך מוצלח.

 

הכיתות בכוננות

כיתות הכוננות בקיבוצי קו העימות השלימו אימוני כשירות וירי  

אם שמעתם קולות ירי מרובים בעשרת הימים האחרונים אפשר להיות רגועים. היו אלה כיתות הכוננות של קיבוצי קו העימות, שיצאו לשטחי אימון להתאמן בירי, הסתערות, טיפול בפצועים, ולרענן נהלים, בעזרת קציני הגנה מרחבית (הגמ"ר) בחטיבות האזור שלנו 300 ו-769 ובית הספר להגנת יישובים.

אסף לנגלבן קצין הביטחון של מועצה אזורית הגליל העליון הסביר כי כיתות הכוננות הוקמו מחדש וצוידו, אחרי תהליך ארגון מחדש שביצע צה"ל. המשימות הן הגנת היישובים בשגרה ובחירום, והלוחמים הם תושבי היישוב. "היה לנו חשוב מאוד לקיים את האימונים כדי להחזיר כשירות ולחזק את ביטחון ותחושת הביטחון ביישובים" ציין הקב"ט.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad