היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פלילים: פרשיית "זהב ירוק" הגיעה הלילה לסיומה, ועוד…

בתום חודש וחצי בהם ניהלו משמר הגבול של משטרת ישראל, חקירה נגד חשודים בגניבה ובסחר של תוצרת חקלאית, אבוקדו, החקירה הסתיימה השבוע עם מעצרם של 4 חשודים, 3 בחשד לגניבת טון אבוקדו בגליל וחשוד אחד ברכישת התוצרת הגנובה.

מאבקה של משטרת ישראל בגניבות החקלאיות עולה מדרגה תוך שילוב מרכז "הבינה" (מחלקת החקירות והמודיעין של מג"ב לטיפול בפשיעה החקלאית) אשר הוקם לאחרונה, היחידות המרכזיות לחקירת הפשיעה החקלאית במג"ב ויחידות מבצעיות מיוחדות.

מאבק המתמקד בין היתר נגד חוליות הגנבים הפועלות באופן שיטתית וקבוע ומסבות נזק רב לחקלאים.

כאמור פעילות מודיעינית וחקירתית שנמשכה כחודש וחצי נגד חשודים בגניבות תוצרת חקלאית בצפון, הגיעה הלילה לסיומה כאשר הכוחות התחקו אחר החשודים שגנבו באחד מלילות השבוע, על פי החשד כטון אבוקדו מהמטעים בגליל.

במסגרת החקירה נחשפו החוקרים לארגון פשיעה של ממש, ארגון היררכי בראשו עמד מי שהפעיל על פי החשד מספר חוליות מאורגנות שפעלו בחודשים האחרונים בצפון תוך התמחות ומיקוד בגניבת אבוקדו.

החשדות מעידות על כך שראש הארגון היה מפעיל את החוליה שהייתה מבצעת את הגניבה לאחריה היה דואג למכור את התוצרת הגנובה לסוחרים.

המשטרה מייחסת לארגון מספר אירועים בחודשים האחרונים בהם נגנבו טונות של אבוקדו באזור הצפון.

 

השבוע, בפעילות מודיעינית ומבצעית תוך שימוש ביכולות טכנולוגיות מתקדמות נעצרו ארבעה חשודים המעורבים בגניבת האבוקדו, חשוד בגניבת התוצרת וחשוד בקנייתה נעצרו "על חם" כשהם פורקים את התוצרת הגנובה בביתו של הסוחר באחד הכפרים, כשברכב נמצאו 20 שקים שהכילו כטון אבוקדו. עוד שני חשודים נוספים בגניבת התוצרת נעצרו בביתם.

"בפעילות נחשפנו לארגון שממש מתפרנס מגניבות התוצרת, ארגון שפועל באופן מקצועי ומתכונן, מבצע סיורי שטח ואוסף מודיעין. לא בכל יום אנו נתקלים בעברייני פשיעה חקלאית הפועלים כמו ארגון פשע מקצועי", אמר מפקד הפעילות.

20 השקים הכילו כטון אבוקדו בשווי 15,000 אלף שקלים.

בחיפוש בביתו של אחד החשודים אותרו והוחרמו כ- 181,900 שקלים, 2400 יורו ו- 553 דולר. במקום אף הוחרמו שני כלי רכב ששימשו את החשודים.

מעצרם של 4 החשודים הוארך בבית משפט השלום בחדרה.

צילום: דוברות המשטרה.

 

עוברים עבירות, ורושמים דוחות

במבצע תנועה שנערך בקריית שמונה וביישובי הסביבה בשיתוף כל גורמי תחנת קריית שמונה ותחנות נוספות באזור, נרשמו השבוע 40 דוחות תנועה. 10 דוחות נרשמו על אי חגירת חגורות בטיחות והתקני ריסון, 9 דוחות על שימוש בפלאפון בזמן נהיגה, 10 רכבים הורדו מהכביש עקב ליקויים מכניים ולנהגים נרשמו דוחות, ורכב אחד הורד מהכביש עקב שיפורים שהותקנו בו.

משטרת קריית שמונה תמשיך בפעילות נחושה, גלויה וסמויה, כנגד נהגים בריונים המפרים את החוק ומסכנים את חייהם וחיי המשתמשים בדרך ותנקוט נגדם יד קשה. סעו כחוק.

 

 

נעצר קטין וברשותו קרטון עם נפצים מסוכנים

בפעילות יזומה של שוטרי תחנת קריית שמונה כנגד תופעת השימוש בנפצים וצעצועים מסוכנים, נתפס השבוע קטין בקריית שמונה שהשליך נפצים מסוכנים ברחוב. ברשותו נתפס קרטון עם מספר רב של נפצים וכן מצת. השוטרים יצרו קשר עם הורי הקטין והוא זומן לחקירה במחלק הנוער של התחנה בליווי הוריו. המשטרה מבהירה כי החזקה ושימוש בצעצועים מסוכנים ונפצים הינה בניגוד לחוק וטומנת בחובה סכנה העלולה להוביל לנזק גופני ולגרום לגירוי ודמע למשתמש, וכן לגרום לבהלה ומטרד לציבור.

"כפי שהודענו, ננקוט ביד קשה עם מי שישתמש בנפצים וצעצועים מסוכנים לקראת ובמהלך חג פורים", הזהירו במשטרה.

 

 

מפיצי סמים

בפעילות יזומה של שוטרי ופקחי יחידת האכיפה העירונית בקריית שמונה, בוצעה באחד הלילות השבוע חסימה בכניסה לעיר לביקורת שגרתית של רכבים. באחד הרכבים שנבדקו היו שני תושבי עכו בשנות ה-30 לחייהם. ברכבם נתפסו סמים בכמות שאינה לצריכה עצמית מחולק למנות וכן כסף מזומן בסכום של כ- 4,000 שקל. החשודים עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה, נחקרו, מסרו את גרסתם ונעצרו. נבדק חשד לסחר בסמים. מעצרם הוארך בבית משפט במספר ימים והחקירה בעיצומה.

ועוד, במהלך ביצוע מחסום שגרתי של שוטרי תחנת קריית שמונה באחד הלילות השבוע, נעצר רכב לבדיקה. בתוכו ישב נהג תושב הקריות בשנות ה-30 לחייו. בחיפוש שנערך ברכבו נתפס פגיון האסור בהחזקה. החשוד עוכב לתחנת המשטרה, נחקר ומסר את גרסתו. בסיום החקירה שוחרר החשוד בתנאים מגבילים. המשטרה תמשיך בפעילות אכיפה נגד החזקה של סכינים, פגיונות ואגרופנים האסורים בהחזקה ומהווים סכנה ועלולים להוביל לפציעה חמורה ואף למוות.

אולי יעניין אותך

Bottom ad