היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פרח טל מכה שנית

  • עברו שמונה שנים, אבל עמדת במילה שלך. יש הצגה.

'לערוס די ז'קלין' התפתחה בעקבות הצגת היחיד שלי הראשונה בשם "אלהם די ללה פרחה" למעשה, החייתי את הדמויות שדיברתי עליהם בהצגת היחיד שלי והבאתי אותם לבמה.

  • ספרי על ההצגה החדשה, מה עבר מאז…

בקצרה על ההצגה, אמא מרוקאית מחפשת חתן לבת שלה והיא למעשה זאת שבוחרת את החתן לפי הפרמטרים שלה. מודאגת מהבת שעדיין לא התחתנה. מגיעים אליה חתנים מדהימים כל חתן בובה, ואז מתפתחת עלילה סוחפת ומצחיקה עד דמעות, הצגה שלא דומה לאף אחת אחרת.

הפעם הצופים יוכלו לשמוע שלוש שפות ויותר בהצגה, זה חלק מהמציאות שלנו, מאחר ואנחנו חיים בקיבוץ גלויות והמרוקאים התחתנו עם כל העדות והמציאות עולה על כל דמיון.

אחרי ההצגה הראשונה בכל הזדמנות שפגשו אותי התושבים שאלו מתי תהיה עוד הצגה חדשה? אז הנה הבטחתי וקיימתי בזכות הפרגון והרוח הגבית מתושבי העיר, מהחברות, מכרים ובמיוחד מהמבוגרות המרוקאיות שאני מצדיעה להן.    חכמינו אמרו "כל דבר בזמן שלו" והנה בשעה טובה הגיע הזמן.

  • הפעם את מעלה הצגה חדשה שכתבת וביימת. ספרי על ההצגה, השחקנים והדמויות.פרח לבד

אומנם עברו 8 שנים, לקח לי זמן לחפש לז'קלין חתן מתאים (חחחחחחח). ועכשיו ברצינות בשנים האלה, הספקתי לגדל את ילדיי, לכתוב מופע סטנדאפ בעברית, הופעתי בפני קהלים שונים וחדרי מורים, וכמובן להיות חלק ממשפחת "רננים" ביה"ס לחיים בחינוך המיוחד שבו אני אוהבת להיות ולאהוב וכן ממשיכה ללמוד ולהתפתח רוחנית.

  • ההפקה אמורה להיות יקרה יותר מהפעם הקודמת. כיצד את מתמודדת עם העלויות?

להפקה זו, היינו זקוקים למקום כדי לעשות חזרות, פנינו למאיר מרציאנו וייאמר לזכותו של מרציאנו שהאמין בנו ונתן לנו את מלֹא העזרה, התמיכה והמקום לעשות חזרות וכן  להעלות את ההצגה ב"היכל התרבות" בקריית שמונה, אני וצוות השחקנים מודים לו מאוד על האכפתיות היוזמה והפרגון.

על השחקנים, אספר בקצרה איך הגעתי לשחקנים שמופיעים לצידי על הבמה. ובכן פגשתי במקרה, ואין מקריות, (כי אם קוראים את המקרה מהסוף להתחלה מתקבלת המילה "השם רקם") את לויס אפוטה מנהריה הבדרן עם הסרטונים הכי חמים ברשת, האיש בעל אלף הפרצופים שהביא את החומרים שלו ואני הבאתי את החומרים שלי, וביחד נוצרה ההצגה.

אלברט ממן, אורה דהן, חברים שלי תושבי קריית שמונה שנתתי בהם אמון, במה, להביע את כישרונותיה

שמוליק ספן, סטנדאפיסט מוכר (משחק בסדרה "שנות ה80" עם שלום אסייג).

יוסי אזרזר, תושב נהריה.

אלברט "סוף סוף אני מגשים חלום, לעלות על במה ולהראות כישרון במה שחבוי בתוכי, פרח הבטיחה לי שברגע שתצא עם הצגה חדשה, תיקח אותי לשחק לצידה" ובכן היא קיימה, ואני מודה לה על כך.

אורה "עובדת עם פרח בביה"ס רננים. החלום שלי היה שירה ואז בוקר אחד פרח זורקת לי באוויר שהיא רוצה שאשחק לצידה בהצגה החדשה בתור ז'קלין, הייתי מופתעת ומאושרת באדם. יאמר לזכותה שהתעקשה שאגשים את חלומי, ועל זה אני מודה לה. לפעמים חלומות מתגשמים גם אם נראה שזה כבר מאוחר, אני מציעה לא לוותר.

שמוליק "אני יותר משמח על ההזדמנות שניתנה לי להשתתף בהצגה "החתן של ז'קלין" גיליתי את הצד המרוקאי שבי. בתור ברדוגו השכן שמבשר רק צרות אבל מבטיח שהסוף יגמר בצחוק גדול מצפים להצגת הבכורה בקריית שמונה, העיר הצפונית ביותר בישראל, הפתגם אומר "כי מצפון תפתח הטובה".

יוסי "תודה על ההזדמנות שנפלה בחלקי להשתתף בהצגה מצחיקה זו".

לויס "נוצרה כימיה ביני לבין פרח הן בכתיבה והן במשחק. פרח היא אחת הנשים המוכשרות עם ראש פתוח, מה שגרם לשילוב המדהים ולתוצאה של הנולד. ההומור בהצגה נקי ומתאים גם לציבור הדתי. ואם אתם רוצים לדעת מה יהיה בסופה של ההצגה ומי יהיה החתן של ז'קלין, בואו לצפות בהצגה".

בהצגה החדשה לקחתי את  הדמויות שדיברתי עליהם בהצגה הראשונה והחייתי אותם על הבמה בהצגה זו.

 

פרח טל

אולי יעניין אותך

Bottom ad