היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

רחפן מבצעי לגליל עליון

קול זמזום עמום של כלי טיס קטן נשמע חורש את שמי הצפון, בבוקר יום שישי שעבר, מעל בניין מועצה אזורית הגליל העליון. על הקרקע נשארו מפעיליו של כלי הטיס – אנשי יחידת החילוץ של המועצה האזורית, וחברת קולחי גליל עליון– תאגיד המים והביוב של המועצה, שרכשו במשותף רחפן עם מצלמה מעולה, במסגרת מוכנות המועצה לשעת חירום.

הרחפן מופעל בעזרת שלט-רחוק וסוללות, מסוגל לעוף 30 דקות ברציפות ולצלם את המתרחש על הקרקע גם מגובה של 300 מטר וברדיוס של 5 קילומטר. מטיס הרחפן הוא רועי בוחניק מ"קולחי", שעובר בימים אלה קורסי מפעילים מטעם רשות התעופה האזרחית, בסיומו הוא יקבל רישיון הטסה.

גרשון שרון (כפר סאלד) מנכ"ל קולחי גליל עליון וראש מטה שעת חירום במועצה: "הרחפן נרכש בראשית חודש מרץ, גם ככלי עבודה וגם כדי לספק ליחידת החילוץ תמונת מצב מגובה רב שתסייע למחלצים לפעול. המקרים לסיוע בצילומי הרחפן מגוונים, למשל בעת קריסת מבנה כתוצאה מרעידת אדמה או פגיעת טיל, שריפה וצורך לדעת מהם כיווני האש והסכנות, הצפות, חיפוש אחרי נעדר, מעקב אחרי הנחת תשתיות ביוב ביישובים, או זיהוי מסלולי נסיעה פנויים בשעת חירום. התמונה שמצלם הרחפן משודרת בטלוויזיה הנמצאת ב"עגלת החירום" הניידת, והיא תעזור לנו להחליט על סדרי עדיפויות לפעולה כיחידת חילוץ", מסביר גרשון שרון.

בתמונה רועי בוכניק והרחפן. צילום גרשון שרון

אולי יעניין אותך

Bottom ad