היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תלמידי דרכא דנציגר 'השומר החדש'

בשבוע שעבר חזרה שכבת י' מבית הספר דרכא דנציגר ממסע בן ארבעה ימים בנגב בשיתוף ארגון "השומר החדש". המסע עסק בחיבור לטבע ולעולם החקלאות ובשאלות מרכזיות הקשורות לזהות האישית והאזרחית במדינה. במהלך כל אחד מימי המסע עברו התלמידים חוויה משמעותית וערכית אשר הציפה התבוננות ולימוד בנושא המרכזי של אותו היום. הימים היו מלאים במשימות לגיבוש קבוצתי, עבודה חקלאית ומסלולי טיול. המסע לווה במעגלי לימוד ושיח בהתאמה לנושאים בהם עסקו בכל יום. התלמידים נחשפו לעובדת החקלאות ולעבודת אדמה  וחוו התמודדויות שאינן מוכרות להם מחי היומיום. התלמידים נפגשו עם חקלאים, קיימו עימם שיח, התנסו בעבודה עם כלים חדשים ולמדו להכיר במתנות שהאדמה מספקת לנו. התלמידים הבינו את חשיבות העבודה החקלאית ואת חשיבות התמיכה בחקלאות, כמו כן, הפגינו נתינה, רצון טוב ולב רחב ללא גבולות. כמובן שבנוסף לעבודה החקלאית המבורכת, התלמידים טיילו באזור מכתש רמון, שדה בוקר ופיתחת ניצנה, אזורים עם נופי מדבר צבעוניים ונופי בראשית שפחות מוכרים לנוער הצפוני.

 

חניתה מעוז, מנהלת דנציגר דרכא: ביה"ס מאמין שאחד מתפקידיו הערכיים זה לחשוף ולהפגיש את הנוער עם יופייה של הארץ, כל שנה עם חבל ארץ אחר, ולהנחיל ערכים. אנחנו מוצאים כי הנוער לומד להאמין בעצמו דרך משימות קשות ומורכבות. שמחה שעל אף אתגרי מזג האוויר, יצאה קבוצה גדולה של תלמידים, שחזרו מלאי חוויות מהמסע. אני רוצה להודות לרן צרפתי רכז השכבה ולצוות המחנכים: עינב לוי, רויטל פרוחי, סימונה נגר, רן ינון, סימה כרמון ואייל אופנברג שהובילו את המסע עוד משלב התכנון וההכנה בבית הספר ולקחו חלק בפעילויות השונות במהלך המסע. תודה לחנה עמרם, לאביב הש"ש מתנועת צמרת, תודה לצוות של"ח אילון רגב על התרומה מאחורי הקלעים, לנתנאל פריאן ולרכזת של"ח האגדית רחל סלמה מגנזי שהובילו את המסע ביד רמה.

 

מתכנתים עולם טוב יותר

במסגרת אירועי 'שבוע הקוד העולמי' בישראל, יוזמה המקדמת את המסר, שכל ילד וילדה יכולים ללמוד "לתכנת עולם טוב יותר" וליצור פתרונות לבעיות חברתיות ואתגרים גלובליים באמצעות טכנולוגיה, נבחרו ארבעה תלמידי קדם עתידים משכבה י"א הלומדים במגמת הנדסת תוכנה (אריאל אשריאן, אריאל טבול, דניאל הרשקוביץ, ליעד משה), כדי להדריך את תלמידי חטה"ב ולהתנסות במשחקי הקוד.

התלמידים הוכשרו על ידי חברת WIX ותוכנית עתידים, וצוידו במצגת ובכלים חינוכיים כדי להעביר הדרכות במסגרת שעת קוד.

בתכני עתידים למצוינות מדעית, טכנולוגית, בבית הספר דרכא דנציגר מנגישים לכל תלמיד ותלמידה את עולם התוכנה ושפות המחשבים.

אז איך זה עובד?

מארגני Code of Hour בנו סדרה של משחקי רשת שמתאימים למגוון רחב של גילאים (104-4) ומגוון רחב של רמות ניסיון. התלמידים שנבחרו משמשים כשגרירים לנושא, בונים פרזנטציה ומעבירים שיעורים באופן מקצועי ומעוררי השראה לתלמידים צעירים.

חניתה מעוז, מנהלת בית הספר דרכא דנציגר: "בכל שנה, ביה"ס משתתף בתוכנית מנהיגות ומצוינות של עתידים, וזו השנה השנייה שאנו משתתפים בתוכנית "שעת קוד". יש כאן רווח לכולם. רווח לתלמידים השגרירים שזכו לנסוע לחברת WIX, פגשו אנשים מקצועיים ומעוררי השראה, וזכו ללמוד מיומנויות שונות, הן של הפעלת התוכנית והן מיומנויות מנהיגותיות. וקיים גם רווח לתלמידי קדם עתידים של חטה"ב, שזכו להיחשף לתוכנית ונהנו מחוויית למידה של תלמידים מלמדים תלמידים. אני רוצה להודות לרני שטרן – רכז המצוינות, ולבני גלעד – המורה להנדסת תוכנה, על הליווי, התמיכה והאמונה בתלמידים, וכמובן לשגרירים הצעירים משכבה י"א, שללא ספק סוללים את דרכם בבטחה לעבר ההצלחה".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad