היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

400 מיליון דולר יושקעו בהקמת מתחם הקבע של הפקולטה לרפואה בצפת

במהלך דבריו של קווה הועברה בשידור ישיר הודעה על תורם מחו"ל אהרון דהאן שתרם 50 מיליון דולר למבני הקבע של הפקולטה", אמר נשיא אוניברסיטת בר אילן ד"ר משה קווה בטקס.

אילן שוחט ראש העיר צפת הוסיף: "המבנה הנוכחי יקלוט כ-400 סטודנטים כאשר הפקולטה אמורה להגיע עד 1000 סטודנטים. ללא הקמת מתחם הקבע יהיה קושי לקלוט תלמידים. כיום כבר לומדים בפקולטה בצפת 300 סטודנטים ועוד 50 פרחי רפואה במסגרת חינוכית נוספת".

ראש הממשלה ניצל את נאומו והבטיח לחבר את הגליל למרכז ע"י תשתית כבישים ורכבות "ניסע מהגליל לאילת ולא נפגוש רמזור אחד"

בעניין המצב הביטחוני בצפון אמר נתניהו כי "אנחנו נחושים להגן על הגבול הצפוני והעברנו מסר ברור לשכננו בעניין ראש הממשלה ניצל את נאומו והחמיא הפעם לשר החינוך גדעון סער ולשר סילבן שלום

בהתייחסו לפקולטה לרפואה אמר נתניה וכי הקמת הפקולטה לרפואה הביאה לצפת תנופה חסרת תקדים גם ברמה בינלאומית "יש לי קשר הדוק עם צפת העיר חשובה לי ונעשה הכול לפתח גם את צפת לצד הפקולטה" אמר ראש הממשלה הבטיח לקצר הליכים ביוקרתיים בהקמת מתחם הקבע ולעמוד בהתחייבות לממן שווה בשווה את עלות ההקמה "אני כבר יודע על תרומות של 50 מיליון דולר להקמת הפקולטה"

בתום דבריו נחתמה מגילת היסוד ע"י השרים סילבן שלום, גדעון סער, סגן השר ליצמן, ראש עיריית צפת אילן שוחט ועוד

מגילת היסוד נמסרה לקבוצת שליחים שהטמינו אותה במיתתם הקבע במורדות המערביים של צפת

השר סילבן שלום חזר וציין את פעילות משרדו בגליל ובנגב לחיזוק אזורי התעשייה, מערכות החינוך השקעות בבתי חולים והבטיח לעשות הכול להמשך העבודות להקמת אוניברסיטה בגליל.

שוחט סיפר על זוג סטודנטים שלמדו בהונגרייה ועברו לפקולטה בצפת, נישאו וגרים בצפת דבר שמלמד על שילוב נכון של הסטודנטים בצפת.

למרות מעמד הנחת אבן הפינה, אמר שוחט: "הצלחת הפקולטה לא תימדד בכמות בטון מלט וברזל וגם לא בכרכים של מחקרים אלא בחיבור לתושבים לחברה ולעיר". הוא קרא ליותר עשייה בגליל ובנגב " התשובה שלנו לכול מי שרוצה לרעתנו ולכלותינו שידע שזה החוסן שלנו ע"י בנייה ופיתוח" אמר אילן שוחט.

אהרון ולנסי אמר: "הנחת אבן הפינה למשכן  הפקולטה לרפואה בצפת מהווה הגשמת חזון של חברי פורום הגליל המזרחי. לשמחתי החזון מומש בפרק זמן קצר. הפקולטה לרפואה הינה צעד ראשון בלבד בקידום ופיתוח הגליל. פנינו כעת  לחיזוק הגליל המזרחי כאזור מוביל באקדמיה ומחקר באמצעות הפיכת מכון המחקר מיג"ל, שבקריית שמונה, למכון מחקר לאומי המוכר על ידי ממשלת ישראל ומתוקצב על ידה וזאת בהתאם להחלטת ממשלת ישראל על הקמת 

אולי יעניין אותך

Bottom ad