היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

החוכמה היא לשמור על הירוק, אחרי שהגענו אליו

קריית שמונה מחליפה צבע, מ'אדום' ל'ירוק' במהלך שלושה שבועות. מדיניות ההסגר שהכריזה הממשלה הוכיחה את עצמה בקריית שמונה, ובתוספת התנהגות אזרחית נבונה ומשמעת עצמית של התושבים, הצבע הירוק הגיע.

אולם, צריך לזכור שהצבעים הם על-תנאי ואינם קבועים. אפשר לומר שההתנהגות שלנו המשמעת והכבוד שאנו רוכשים לכל מי שדואג לשלומו של הציבור, הם המפתח להצלחה.

אנחנו הצל של הצבע. כאן אין חוכמות. נתחכם? הצבעים יתחלפו. נמשיך להיות אחראיים ונקפיד על הכללים? הצבע הירוק יחייך אלינו. פשוט מאוד.

 

 

המספרים בזמן אמת

נכון לאתמול (חמישי) יש בקריית שמונה כ-104 חולים פעילים, 4 מהם מאושפזים, אחרי שכבר 441 נרפאו מהווירוס.

ב-7 ימים האחרונים התגלו בסה"כ כ-12 חולים חדשים בעיר ובוצעו כ-312 בדיקות, כך שאחוז החיוביים הוא 2.6% מהנמוכים בארץ. עם זאת, עדין בכמות החולים הפעילים ל-10,000 אנחנו נמצאים במרכז הטבלה ברמה עם כ-47 חולים פעילים.

נזכיר, בשבועיים האחרונים (בעקבות הסגר) רק חולה 1 הסתובב במרחב הציבורי. לשם השוואה, בשבוע האחרון של שנת תש"פ היו כ-35(!) אזורים נגועים בקריית שמונה בהם שהו חולי קורונה כשיותר מ-50% מהם היו בקניונים במרכזי הקניות.

עד כה מספר החולים המאומתים בעיר הינו 545, כלומר אחד מכל 40 תושבים חלה בקורונה.
סה"כ בוצעו כ-8,500 בדיקות. כ-3,800 תושבים נכנסו לבידוד. וצערנו הלכו לעולמם שלושה חולים שלא שֹרדו את הווירוס.


מתי חל המהפך השלילי?!

הקפיצה הגדולה ביותר במספר הנדבקים שהביאו לצבע ה'אדום' הייתה בתאריך ה-22.9, כשביום אחד התגלו כ-44 חולים, ובכך תוך שבוע קפצנו בעוד 127 חולים, מה שהביא לתחלואה גבוהה והציב אותנו ב-10 הערים (הלא חרדיות) עם מספר החולים הגבוהה ביות.
מה שקובע זה, זה אחוז הבדיקות החיוביות, וכאן התוצאות מדהימות. בין התאריכים ה-26.9 ל-2.10 אחוז החיוביים בעיר עמד על 14.52%.
לעומת זאת בין ה-2-8.10 האחוז ירד ל-7.32%, כשהשבוע אנו עומדים על כ-2.6%

 

היכן הקורונה גרה ב'כיף'?

שלוש השכונות עם מספר החולים הגבוה ביותר. שכון א' עם 118 מקרים, האצ"ל עם 94 (12% חיוביים) ואשכול עם 80.

 

ומה קורה ב'זיו'?!

התפוסה במחלקות ההתפרצות לחולי קורונה, נכון לאתמול (חמישי).

סה"כ מיטות בשתי מחלקות הקורונה: 38, (26 מיטות עבור חולים קשה, בינוני וקל ו-12 מיטות בטיפול נמרץ עבור חולים מונשמים וקריטיים).

 

חולים במצב קריטי ומונשמים: 10

מצב קשה: 5

מצב בינוני: 2

אחוזי תפוסה בטיפול נמרץ קורונה: 83%

אחוזי תפוסה מחלקת התפרצות: 27%

 

ונסיים במה שפתחנו. גורלנו בידינו. הפתרון קל, קל מאוד, ובעיקר תלוי בנו ובהתנהגות שלנו. מסכה על הפנים, מרחק מאדם נוסף (כלשהו) של שני מטרים והיגיינה.

נקווה בעזרת השם ובעזרת כולנו שנשמור על ה'ירוק' לעוד הרבה זמן.

כאן המקום להודות לגופים ולאנשים שסייעו ומסייעים: לפיקוד העורף ולאל"מ במיל' אבי ממן מפקד היקל"ר, לעיריית קריית שמונה, ל'משמחים' במהלך החג ושמחת תורה, למתנדבים תושבי העיר (שלא נפרט שמות) שגייסו את גופם ומצפונם לתת ולהעניק לכל דורש.

והתודה האחרונה, לבורא עולם ששומר של מי שומר על עצמו.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad