היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בגליל העליון: המחנכים יוצאים לשטח לחלק תעודות; מתגייסים למען הצלת החופים המזוהמים

צוות מחנכי שכבה ז' בבי"ס 'הר וגיא' שבר את השגרה של תינוקות בוכים, אוכלים, ישנים, משגעים וגם מהנים, ואת שגרת ההוראה בזום, ויצאו ליום שכולו חוויה, יום של אוויר וחמצן למחנכים, חלוקת תעודות ביישובים. כזכור, תלמידי שכבה ז' טרם חזרו ללימודים בבתי הספר ולמעשה כמעט ולא למדו מחוץ לבתיהם מתחילת השנה. ולכן, למרות שהייתה זו פגישה קצרה עם התלמידים, הרי שהיא הייתה אמיתית ולא וירטואלית, כזאת שמחממת את הלב ומזכירה שמאחורי הריבועים השחורים גם יש פנים מאירות ומחייכות שמחכות כבר הרבה זמן להתראות.

איילה כנעני, רכזת שכבה ז': "המחנכים שהתברכו במספר לא קטן של תלמידים ולא קטן של ישובים, היו במרתון להגיע לכל תלמיד ותלמידה בכדי להעניק באופן אישי את התעודה. מתוכנן לנו גם מפגש פורים בישובים, בו סוף סוף התלמידים יטעמו קצת את קבוצת השווים, יחוו מעט מתחושת ה"ביחד" שכל כך חיכו לו עם עלייתם לחטיבה. נאחל לכולנו שממש בקרוב נחזור לבין כותלי ביה"ס".

 

מתגייסים למען הצלת החופים המזוהמים

 

בשבוע שעבר התרחש בארץ אחד האסונות הסביבתיים החמורים בשנים האחרונות, כאשר עשרות טונות של גושי זפת נפלטו מהים לאורך רצועת החוף: מחופי המועצה האזורית מטה אשר שבצפון ועד לחוף זיקים בדרום. במועצה אזורית הגליל העליון מיהרו להציע סיוע, ובהנחיית ראש המועצה, גיורא זלץ, יצרו אנשי היחידה הסביבתית של המועצה קשר עם מערך ההתנדבות של מועצה אזורית מטה אשר, על מנת לברר כיצד ניתן לעזור.

וכך, בתחילת השבוע פרסמו אנשי היחידה הסביבתית קריאה לציבור להתגייס למען הצלת החופים וביום ג' יצא מהמועצה אוטובוס ועליו עשרות אנשים לכיוון חופי הים. המתנדבים מקיבוצי האזור, ש"שנים, מכיניסטים, גמלאים ועוד, הגיעו לחופי הזפת, שם פגשו פקחים ממטה אשר שסיפקו להם ציוד והדריכו אותם לגבי אופן הניקוי. העבודה הקשה לא הרתיעה את המתנדבים הנמרצים, אשר אספו כמויות גדולות של זפת במשך שעות ארוכות ושבו הביתה עייפים אך מרוצים שעלה בידם לסייע במקצת.

 

דניאל הרדי-אופנהיים, מנהלת תחום החינוך הסביבתי במועצה אזורית הגליל העליון: "זו הייתה עבודה קשה ואין ספק שיש עוד הרבה מה לעשות בשטח, אבל אני מרגישה שעשינו עבודה טובה ובעיקר חשובה. בהמשך השבוע תצא גם משלחת מהמכינה הקדם-צבאית בברעם וקבוצות נוספות הביעו עניין להצטרף למאמצי הניקוי, בתקווה שניתן יהיה להחזיר את המצב לקדמותו בהקדם".

אולי יעניין אותך

Bottom ad