היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שיפתחו את הגישה לכל הנחלים

לאחרונה החלה התארגנות של תושבי קריית שמונה במה שהם מכנים 'מאבק לפתיחת הגישה לנחלים'. בראש המאבק עומד אהרון דִמרי, שהעלה סרטונים ותמונות ברשת החברתית ובהם הוא מראה שהמועצות האזוריות הגליל העליון ומבואות החרמון, שבשטח שיפוטן זורמים הנחלים, נחסמו או שנעשו בהן עבודות תשתית אסורות, לכאורה ועל פי דעתם.

'לעת עתה' אומר דמרי, 'אנחנו בשלבי התארגנות וגיבוש העמדות שלנו. אנחנו מעדיפים שהעניין יסתיים בהדברות, מבלי שנצטרך לצאת למאבק בשטח. פניתי לראש המועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ להיפגש, ובינתיים אני מחכה לגישה. כדי להראות נכונות להידברות, דחינו את ההפגנה שתוכננה להשבוע ביום שישי (היום), ורק כדי להראות שאנו מחפשים פתרון ולא מאבק לשם מאבק', אומר דמרי.

לצד ההכנות הלוגיסטיות והארגוניות, כינס אהרון את חבריו לקבל החלטות על מה הולכים להיאבק.

אהרון: "בישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע התקבלו ההחלטות הבאות: ראשית ניסיון הדברות עם מ.א.ג.ע  ומבואות החרמון.

אם ניסיון ההדברות ייכשל, נצא במחאה החל מיום שישי הבא (בינתיים נדחה לשבוע הבא) הפגנה תהיה בכל מקום אפשרי לכל אורך הנחל מקיבוץ דן ועד קיבוץ להבות הבשן.

נחלק פלריגים השבוע לכל מי שירצה.

אנו דורשים: פתיחת כל השערים, הגדרות, הורדות הקנסות על החנייה ביום ובלילה, בדיקת חוקיות הקייאקים והפעלתם, בדיקת חוקיות הצימרים, אוהלים, בונגלוסים, לכל אורך הנחל, בדיקת זיהום המים בעקבות הפעלת הקייאקים והצימרים (להיכן נשפך הביוב של הצימרים, מה מותר לקחת בקייאק מבחינת אוכל ששתייה סיגריות מה שעלול לפגום במים).  שהגישה לנחלים תהיה פתוחה מכל מקום אפשרי לפי החוק, חמישה מטר מכל צד, ופתיחת השער ליד מתחם מעיין ברוך.

אנו לא נוותר על סנטימטר מהנחל, כי הטבע הוא של כולם", אומר אהרון דמרי ל"חדשות הגליל".

עו"ד אלעד סויסה, מי שמסייע במאבק בנחל האסי, מסייע בהתנדבות להתארגנות בכל עניין משפטי.

 

תגובות

ממועצה אזורית הגליל העליון נמסר כי אין שום בעיה של גישה לנחלים ולשטחים הפתוחים. ההיפך הוא הנכון, בזכות מועצה אזורית הגליל העליון למעלה מ-200 ק"מ מתוך כ-240 ק"מ גדות נחל באצבע הגליל הפכו לנגישים, זמינים, נקיים ומפוקחים. יש לזכור כי המחאה עוסקת בשני חניונים אותם שדרגה המועצה באופן ניכר, כולל התקנת שירותים, הנגשה לנכים, הסדרת דרכי גישה וחניות והצבת פינות ישיבה, כאשר כל חניון משתרע לאורך כ-500 מטר של גדות נחל, ובהם גובים תשלום סמלי של פחות משישה שקלים לשעה. מובן כי הגישה לגדות הנחלים בשטח החניונים פתוחה וחינמית להולכי רגל ולרוכבים על אופניים.

התיירות במרחב הגליל העליון היא נכס חשוב, עוגן כלכלי למאות עסקים ועשרות אלפי משפחות מכל הרשויות. המועצה האזורית הגליל העליון תמשיך להוביל את פיתוח התיירות, לצד מציאת האיזון עם חיי התושבים, החקלאות, פיתוח כלכלי, שמירה על הטבע וקיימות. עם זאת, יש לזכור כי כל העלויות של ניהול השטחים, תחזוקה וניקיון, כולל איסוף ופינוי האשפה של מאות אלפי המבקרים, מגיעות מתוך תקציבה השוטף של המועצה, ללא תמיכה של המדינה או של רשויות אחרות, ומסתכמות במיליוני שקלים כל שנה.

בכוונת המועצה האזורית הגליל העליון, יחד עם רשות ניקוז כינרת, קק"ל ורשויות שיהיו מעוניינות בכך במרחב אצבע הגליל, להקים מנהלת נחלים, כדוגמת מנהלת חופי הכינרת, שבאחריותה יהיה ניהול גדות הנחלים והחניונים ותקציבה יישען על תקציב המדינה ותשלום על חנייה ושירותים שיינתנו בחניונים.

בני בן-מובחר ראש המועצה אזורית מבואות החרמון ויו"ר 'אשכול גליל מזרחי" אומר בתגובה לטענות: "אני מתפלא על הטענות. איני זוכר שהוריתי לחסום או למנוע גישה לנחלים שבתחום שיפוטה של המועצה. אני מזמין את עם ישראל בכלל ותושבי אשכול הגליל המזרחי בפרט לבוא וליהנות מהטבע הנפלא, ויחד עם זאת לאסוף את האשפה שלהם-עצמם, מדובר בהוצאה של עשרות אלפי שקלים בשנה ואין שום גוף שמממן הוצאה זו, אשמח לקבל תמיכה מכל מי שבאמת איכפת לו מניקיון הנחלים, לא רק ליהנות מהנחל אלה גם לשמור עליו לעתיד הרחוק. הטבע של כולנו וכך אנו מתייחסים אליו", אומר בן-מובחר ל'חדשות הגליל'.

ממש לפני סגירת הגיליון נמסר שנקבעה פגישה בין גיורא זלץ ואהרון דִמרי, לשבוע הבא.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad