היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

החיים על-פי תמר

את תמר טיאר פגשתי לראשונה בשנת 1990 כסטודנטית במכללת תל חי. אי אפשר היה להתעלם מנוכחותה. שמחה, קופצנית, מוכנה לחלוקה עם הסובבים אותה את כל הטוב שיש בה. בקיצור, סוג של 'חיש גד' שבטוח אתה זוכה בו. במהלך השנים היא פנתה לדרכה, בדקה את עצמה, שינתה כיוון והתאימה את היקום לאופייה ולשמחת החיים שלה. לתמר יש רק זוג משקפיים אחד והוא בצבע ורוד. לפעמים נדמה שהעולם ורוד והמשקפיים שלה הם בסך הכל השתקפות של העולם, ולא להיפך.

ברבות הימים התאהבה בבן המקום, עופר טיאר ונישא לו. יחד הקימו משפחה לתפארת.

תמר היא מצבור של ניגודים, מחד היא אינדיבידואליסטית ומאידך היא משפחתית וחברותית ברמות על, היא מסוגלת להיות מוחצנת, אבל יש רגעים ש'אל תתקרבו אליי'. ניגודים שהופכים לניגונים. סוג של מושלמות.

בפרוס השנה החדשה נפתח את סדרת הראיונות עם תמר טיאר, עולמה, מאווייה, חלומותיה ואהבותיה. בין לבין גם תובנות ולקחים ללחיים טובים ומאושרים

 

  • תמר, באיזה נסיבות הגעת לקריית שמונה?

תמר: "הייתי בטיול בארצות הברית וביקרתי בפארק ילוסטון בו מתפרץ הגייזר המפורסם ביותר בעולם ושמו "הזקן הנאמן" המתפרץ כל שעה וחצי. בזמן ההמתנה היה הזמן להכיר את המטיילים האחרים מכל העולם, ישבנו במעגל וערכנו הכרות, כל אחד הציג עצמו, אחד כסטודנט, אחת כמורה אחת עורכת דין בעל עסק או עיסוק וכולם צעירים בני גילי, כשנשאלתי מה אני עושה בחיי, חשבתי לעצמי, הרי רק השתחררתי מן הצבא ולא הספקתי עוד כלום, מה אגיד? אז אמרתי ששרתּי בצבא כולם התפעלו אך בתוך תוכי הבנתי שאני צריכה ללמוד ולהחליט מה אעשה בעתיד וכי עלי לחזור לארץ לאחר שלוש שנים בארצות הברית. נרשמתי דרך הטלפון למכללת תל חי בתיווכו ועזרתו של אחי היקר איתן, ללימודי התואר הראשון בחינוך וספרות. אהבתי מאוד את המקום האווירה הסטודנטיאלית האנשים והנוף הגלילי. וגם בזכותך הרצל בן אשר היקר הלימודים עבורי היו חוויה נהדרת".

 

בשנות השמונים והתשעים הגיעו רבים כמו תמר ללמוד במכללה בשל אופייה המיוחד, התנאים המיוחדים במלגות ומגורים והרוח החברתית ששררה בקמפוס.

מהמפגשים הללו בשבילי הקמפוס נוצרו מספר לא קטן של זוגות שהקימו בית בקריית שמונה או בסביבה.

 

  • אלה הנסיבות שהביאו אותך לקריית שמונה. מה גרם לך להישאר בעיר?

תמר: "בכל שנות הלימודים במכללה ובאוניברסיטת חיפה עבדתי ברשות שמורות הטבע כמוכרת מנויים הייתי מוכרת מספר אחת בארץ. כל חופשה הגעתי לקריית שמונה על מנת לעבוד. כשסיימתי את לימודי הכרתי את בעלי עופר (טיאר) יליד העיר התאהבתי נישאנו ונשארתי בעיר".

 

  • כיצד השתלבת בעיר, משפחה, עבודה…?

תמר: "השתלבתי מאוד מהר. העבודה הראשונה שלי הייתה כמורה בחטיבת הביניים, שם עבדתי כ-5 שנים, פרשתי והתחלתי את עבודתי כעצמאית. בהתחלה 'טעם התמר' כמעצבת חופות ואירועים אחר כך כמפעילה לילדים 'תמרולדת' קסם של הפעלות וימי הולדת.

והיום מעבירה מפגשי העצמה השראה וסטיילינג בתרבות האירוח".

 

 

  • הזיכרונות שלי ממך כסטודנטית, זה מישהי שתמיד צוחקת, מחייכת, מתחברת לטוב שבאנשים. לא זוכר שראיתי אותך כועסת. מה הסוד?

תשובה: "זה כל כך נכון, אני מאוד אוהבת את החיים, אוהבת אנשים. בכל מפגש נשים אני מקבלת תגובות חמות. אמרו שאני 'אישה של אנשים', אחרת  הוסיפה שאני 'מנשימה נשים ממלאת בהשראה ואנרגיה טובה'. אני חושבת שבכל אדם יש משהו ייחודי, משהו מיוחד במיוחד רק צריך להסתכל טוב טוב ולהביט עמוק בעיניים ובמיוחד להקשיב לו-עצמו ואז לגלות את יופיו האמיתי.

ולדעת למצוא את הטוב בכל רע ולא את הרע בכל טוב".

 

  • ומה הסוד שלך?

תמר: "אני מקיפה עצמי באנשים שכייף לי איתם, (ויש כאלו הרבה) אנשים שיודעים להעריך פשטות, חברות אמת ורואים את הנשמה והיופי שבי. יש לי המון חברים וחברות אני משקיעה מאוד בקשרים חברתיים, מארחת המון בשמחה ואהבה. המוזיקה מלווה אותי בכל יום וגורמת לי לחגיגה בגוף ובנשמה, העיסוק בדברים שיש בהם משמעות ותוכן ממלאים אותי באנרגיה חיובית חשוב לציין שלא תמיד הכל טוב, אין אדם שטוב לו בהכל יש אדם שרואה טוב בהכל, אז גם אני מאמצת את החשיבה החיובית והכי הכי חשוב להכיר תודה על היש זה תדר חיובי חזק במיוחד. כל אלו מפתחים בי שמחה. החיים לא באים באריזת מתנה, אבל הם בכל זאת מתנה לכן משתדלת להתמקד בכל מה שעושה לי טוב".

  • יש דברים מיוחדים שעוזרים לך להגיע להרגשה הזאת?

תמר: "משתדלת לחיות את הרגע, להשתמש בנרות היפים בכלים המיוחדים, ללבוש את הבגדים היפים, ולא לשמור שום דבר להזדמנות מיוחדת כי כל יום הוא יום מיוחד והטוב ביותר הוא עוד לפנינו. אז יש לנו מספיק סיבות לחייך. אל נשכח שהבגד הכי יפה שיש לכל אחד ואחת הוא: החיוך".

 

 

  • יש משהו מיוחד שגורם לך לאושר?

תמר: "הדברים הפשוטים הקיימים בהווה הם היוצרים את האושר האמיתי. לבלות עם בעלי ומשפחתי, לשבת לארוחה משפחתית, לערוך שיחה מלב אל לב עם ילדי או עם חברה, להיפגש עם האהובים עלי,

לשבת בים ולקרוא ספר, להקשיב למוזיקה טובה או פודקאסט מעניין,

לבשל בשישי כשמוזיקה מזרחית ברקע ופתאום כשאחד מילדי נכנס אני מקבלת אותו בצהלה ובצעד תימני, וזה אמיתי.

את השבת אנו מקבלת בחולצות לבנות, שולחן מעוצב וערוך, במטעמים, ונרות השבת מאירים את הבית ואת הנשמה, ורועי הצעיר שלי מדרבק את שירי השבת.

ובמיוחד, להתרגש כל פעם שאמי היקרה בת ה-85 (בלי עין הרע) אומרת לי: "תמר שלי תודה על כל מה שאת  עושה בשבילי, אני אוהבת אותך. אין עלייך! אין על עופר!"".

 

  • כיצד את מגדירה 'אישה'?

תמר: "אישה היא אש –  ראש מדורת השבט, אישה היא עיקר הבית ולא רק עקרת בית. ב'קבלה' יש הסבר מדוע נשים דומעות יותר, כי הן מבינות יותר את החיים. זה נכון, בכל אישה יש יכולת הקשבה רצינות אחריות רכות הבנה הכלה ורגישות. ולכן, כל אישה צריכה להתעלם מרעשי הרקע לעמוד מול המראה ולהגיד: 'אני יפה, אני מדהימה, אני עוצמתית, אני מלכה!'.

 

מעניין אותי, מה את עושה ב'ערבי נשים' שאת מארגנת?

תמר: "אני מארגנת  מפגשי נשים מעוררי השראה בהם יש חוויה מעצימה ולמידה משמעותית באומנות האירוח. אני רואה חשיבות עליונה לאפשר לנשים שחיות באורח חיים עמוס לקחת פסק זמן משגרת החיים ולהעניק לעצמן תרבות, ערך וחוויה, למען עצמן ואיכות חייהן.

אני משלבת משחק חברתי, שיח תרבותי וסיפורים עם תובנות ומסרים לחיים המעוררים חשיבה מחודשת ושמחה בלב. משלבת ריקודים ומעגל אנרגיה נשי, וזוהי חגיגה לנשמה הנשית.

אני גם מדגימה עיצובים לשולחן כי אני רואה חשיבות מרובה בישיבה יחדיו לארוחה משפחתית סביב שולחן מעוצב.

המשתתפות לומדות כיצד לארח בקלי קלות ובטוב טעם להיות יצירתיות ולהפוך את האירוח להנאה ולאומנות. בכל מפגש טכניקות מנצחות ועצות יעילות וישימות גם למי שחושבות שהן "בעלות ידיים שמאליות", כמו כן לומדות שזירת פרחים ועריכת שולחן והתוצאה: אירוח מרשים במינימום השקעה, שבסך הכל יוצר חוויה רוחנית וגשמית לגוף ולנשמה".

  • מה המסר שלך לשנה החדשה, ואולי טיפ?

תמר: "אביא את משל 'שלושת התפוחים'. שלושה תפוחים שינו את העולם: אחד של חווה, השני של ניוטון והשלישי של סטיב ג'ובס (אפל).

והמסר הוא שאפילו תפוח אחד קטן יכול לעשות שינוי גדול.

אז טִּבלו את התפוח שלכם בדבש, תאמינו בעצמכם ותייצרו את השינוי שאתם רוצים, בעוצמה בשמחה באמונה ובחיוך.

תיפרדו מהניידים והטלוויזיה (אם הם דולקים) ותתחיל לאכול את סעודת החג ביחד, כולל מי שמגיש את הארוחה".

 

 

חמישה דברים שלא ידעתם על תמר

  • בכל בוקר אני חושבת לעצמי: מה הדבר שישמח אותי? מה בא לי לעשות היום?
  • בכל לילה לפני שינה אני שואלת את עצמי: האם מיצית את היום שלי?
  • נולדתי עם השם ורד, אחר שינו לי לצמרת ולבסוף סבא רבא שלי שינה ל: תמר. ואני מאוד אוהבת את השם שלי
  • אני אוהבת סרטים הודיים והערצתי בנערותי את עמיטב בצאן
  • פעמים רצופות ילדי זכו בתחרות של עבודת שורשים.

בפעם הראשונה במקום הרביעי בפעם השנייה במקום השלישי לכן הקצו אוטובוס וניתנה האפשרות להזמין 50 אורחים לבית התפוצות אז הבאנו את כל המשפחה הייתה התרגשות גדולה.

 

טעם התמר מפגשי העצמה השראה  ו'סטיילינג' באירוח

www.taam-hatamar.co.il 

 

'תמרולדת' קסם של הפעלות וימי הולדתwww.tamarhuledet.co.il

052-2656667 בפייסבוק: תמר טיאר

אולי יעניין אותך

Bottom ad