היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אגד: היה לנו טוב, למה שיניתם?!

אין חשד לכוונת זדון בהעברת תחנות השירות הפנימי ממקומן למקום מרוחק & אבל, בפועל ההחלטה פוגעת בחולים, נכים, קשישים ומוגבלים & ציבור הנוסעים מבקש "אגד, אנא החזירו המצב לקדמותו"

שירות האוטובוסים של אגד הוא חיוני מאוד בעיקר לאנשים שאין ידם משגת לרכוש רכב פרטי, אנשים חולים ומבוגרים. התלות של קבוצות אלו באוטובוסים היא מוחלטת, ובלי הגזמה אפשר לומר שהם מתכננים את סדר יומם לפי לוח הזמנים של הנסיעות הפנימיות.

עד לפני מספר ימים התחנה של השירות הפנימי בעיר הייתה ממוקמת עשרים מטר מהכניסה לתחנה המרכזית, ומרחק של עוד מספר מטרים מקניון 8.

אגד, מסיבה לא ידועה, החליט להעתיק את התחנות לקצה השני של התחנה, בקרבת בנק הפועלים. בנוסף, שינו באגד את מסלול הנסיעה של האוטובוסים ולמעשה האריכו את הזמן העובר מהיציאה מהתחנה המרכזית ועד ההגעה ליעד.%d7%90%d7%92%d7%93-%d7%94%d7%95%d7%93%d7%a2%d7%94

השבוע, פנו נוסעים זועמים בתלונות על שני הדברים הללו: העתקת התחנות הפנימיות ממקומן בשנים האחרונות והתארכות הנסיעה הפנימית.

ת.ד: "אני אישה חולת סוכרת ומבוגרת. מאז שאגד הזיז את התחנה מליד קניון 8 למטה, אני סובלת קשה. אני לא יכולה ללכת את כל הדרך הזאת, בשבילי זה קשה מאוד. התחנה הייתה קרובה גם לקניון וגם לקופת חולים וזה עזר לי מאוד בקניות וכשהייתי הולכת לרופא. מאז שהעבירו את התחנה לצד השני של התחנה המרכזית, זה עינוי בשבילי. אני לא יודעת מה לעשות", אומרת ת.ד.

הלכנו לבדוק את העובדות, ואכן צודקת הגברת באשר לטענותיה. התארכות הדרך כרוכה בירידה במספר לא מבוטל של מדרגות, יציאה מהרציפים והליכה בתחומי התחנה מקום בו נוסעים האוטובוסים.

בהגיענו לתחנות במקומן החדש פגשנו נוסעים זועמים אשר אמרו דברים קשים מאוד על ההחלטה, שמפאת כבוד אגד והקוראים, לא נצטט אותם.

אחד הנוסעים, חליווה, רתח מכעס ולא חסך מילים קשות על ההחלטה "מה הם חושבים לעצמם?! הם פוגעים בחלשים, במבוגרים ובחולים. מה פתאום מזיזים את התחנה? מי ביקש מהם? קשה לנו ללכת כל-כך הרבה, והמדרגות בדרך… מי החליט על זה?!", ספק שאל ספק אמר חליווה.

היות שחלק מהמתלוננים האשימו את העירייה בהחלטה, פנינו למנכ"ל העירייה ענה "אין לנו יד ורגל בהחלטה להעביר את התחנה. לפי מה שאתה מספר, צריך להתחשב בתושבים ולהחזיר את המצב לקדמותו".

פנינו באותה שאלה לדובר אגד רון רטנר וזו תגובתו: "התחנה ממוקמת בתוך מתחם התחנה המרכזית בקריית שמונה ומשמשת להורדת נוסעים בלבד. התחנה הוזזה באחרונה מרחק של כ-100 מטר, כיוון שנמצא שמיקומה מהווה הפרעה לפעילות הקווים העירוניים, יוצר סיכון בהורדת הנוסעים, ומשיקולי יעילות תנועה בתוך מתחם התחנה. אנו עוקבים אחר השינוי ויישומו בשטח הנעשה לעת עתה, באופן שתואם את הציפיות ומשמש להפחתת סיכון למשתמשי הדרך".

כאמור, לנוסעים החולים, המוגבלים והמבוגרים אין צורך לחכות ולבדוק, זה פשוט פוגע בהם וצריך להחזיר את המצב לקדמותו.

unnamed-1

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad