היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"בוקר של מיחזור"

כ- 3.8 מיליון בקבוקי משקה נאספו בשנת הלימודים האחרונה על ידי מוסדות החינוך בישראל, תמורתם קיבלו דמי פיקדון בסך של כ- 1.14 מיליון שקלים.

בשנת 2015, בקריית שמונה,  המיחזור הוולנטרי של בקבוקי הפלסטיק המשפחתיים, הגיע לכ-17 טון באמצעות המיחזוריות הפזורות ברחבי העיר. במוסדות החינוך בעיר מיחזרו  התלמידים כ- 3,000 מכלי משקה קטנים החייבים בפיקדון (30 אגורות לבקבוק), עבורם קיבלו סכום של כ- 1,000 שקלים דמי פיקדון.

במסגרת פעילות הדגל "מיחזור זה כל הסיפור!" יוצא תאגיד המיחזור אל"ה בפעילות שטח ב-16 רשויות שונות, מקריית שמונה ועד דימונה, תחת הכותרת "בוקר של מיחזור".

התלמידים מביאים בקבוקי שתייה החייבים בפיקדון, בית הספר מקבל את דמי הפיקדון המהווים כתקציב נוסף לפעילות שבוחרים ובנוסף צוברים נקודות הניתנות למימוש כמתנות לטובת התלמידים. מתנות כגון:  סדנאות, ציוד לטיפוח החצר, ציוד ספורט ופנאי ועוד.

השבוע קיים תאגיד המיחזור אל"ה פעילויות חווייתית בסדרת  "בוקר של מיחזור" בשלושה בתי ספר בקריית שמונה, בי"ס ממ"ד עוזיאל בהנהלת אילנה מויאל, בי"ס רמב"ם בהנהלת רחל הוד ובי"ס יאנוש קורצ'אק בהנהלת שרה שוורץ.

בעשור האחרון עורך תאגיד המיחזור אל"ה פעילויות לעידוד מחזור מיכלי משקה במוסדות החינוך בכל רחבי הארץ מתוך אמונה כי "ילד ממחזר הינו שגריר לבית ממחזר".

מתופף צבעוני בתלבושת ממוחזרת ובתופים עשויים בקבוקי פלסטיק ממוחזרים קיבל את פני התלמידים בקצב עליז ומשמח, התלמידים רקדו ומיחזרו בקבוקים, במטרה שימשיכו למחזר.

פרויקט המיחזור שמוביל תאגיד המחזור בשיתוף אגף החינוך בעיר במוסדות החינוך, תורם ומסייע להגברת המודעות ולהרגלי המיחזור המשפחתיים, ילדים המקפידים למחזר במסגרת בית הספר משפיעים גם על שאר בני המשפחה וממחזרים גם את הבקבוקים המשפחתיים באמצעות המחזוריות שבקרבת ביתם.

הפקת האירוע ע"י חברת "הדוב הירוק הסברה סביבתית חווייתית" הפועלת להנגשת הידע הסביבתי לתושבים לטובת הנעתם לפעולה ירוקה.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad