היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הטרדות מיניות בשיט קייקים בגליל

נחלי הצפון הפכו לאטרקציה למטיילים מכל הארץ, במיוחד השנה בה זרימת המים שופעת ואופציית חו"ל לא ממש ישימה.

אולם, לצד אלה המגיעים ליהנות מהשיט יש גם גורמים המנצלים את חוסר האונים של הבנות תוך כדי השיט בקייקים כדי לבצע בהן מעשים מגונים לעיני כל.

השבוע הגיעו מספר אוטובוסים, שבדיעבד הסתבר שמדובר בשב"חים (שוהים בלתי חוקיים) לשיט ומספר צעירים מהשב"חים ניצלו את המצב כדי לעשות מעשים מגונים בבנות.

מספר אחד מהמלווים "הגענו עם קבוצת בנים ובנות מהשומרון ליום כיף בנחלים ושיט בקייקים. תוך כדי השיט, במקום הגלוי לעיני כל, התקרבו קייקים ועליהם בני מיעוטים (שכאמור הסתבר שהינם שוהים בלתי חוקיים) ופגעו בבנות. אחד מהם תפס בצווארה של אחת הבנות ונשק לה. השני ניסה את 'מזלו' עם נערה אחרת, אך היא הדפה אותו", מספר האיש שנראה שהיה בהלם ממה שחווה.

תופעת ההטרדות המיניות מתרחשת גם בדרכים אחרות, ולא רק תוך כדי שיט. מספר מי שנוהג לטייל לאורכו של הירדן בטיילת "ההליכה לאורך הירדן, בשעות מסוימות הפכה לבלתי נסבלת. יש מקרים בהם בני מיעוטים מרשים לעצמם להיטפל לנערות צעירות באמירות מיניות פוגעניות, מה שאנחנו מכנים 'הטרדה מינית', כמעשה שבשגרה. ההתנכלויות, ברובן מילוליות, אך מציקות מאוד ובלתי נסבלות, מיותר לומר. הייתי שמח אם הייתה נוכחות מוגברת של פקחים בשטח, ואפילו שוטרים ומתנדבים במדים. אנחנו רוצים ליהנות מהטבע, האוויר והמים, ויש כאלה שגם את המעט הזה גוזלים מאיתנו", אומר אחד הנוהג לפקוד את הטיילת לעיתים תכופות.

נחזור להטרדה בקייקים. בדרך כלל האירועים הללו מסתיימים בכך שהמטרידים, רובם ככולם בני מיעוטים, מסתלקים מהמקום טרם יעצרו, אולם, הפעם כאמור, בזכות תושייתן וערנותן של הבנות שהותקפו וחברותיהן, ובזכות התגובה המהירה של המשטרה, אותרו החשודים ונעצרו. נדגיש, מעדויות של אנשים במקום עולה שהבעיה היא חוסר ההרתעה שחשים המטרידנים ופורקים עול בנסיבות מחמירות, וקלות התגובה של בתי המשפט שאינם מענישים בחומרה את המטרידים.

יצוין שידיהם של האחראיים במקום, מפעלי ובעלי האתרים כבולות ולא אחת הם חשים תסכול "התופעה הזאת חייבת להיעקר מן השורש. השב"חים והמטרידים האחרים צריכים להיות מורתעים ולהתייחס לשיט כבילוי מהנה ולא הזדמנות להטריד. אנחנו לא יכולים להצמיד לכל קייק אבטחה צמודה, זה ברור, ומאידך גם המשטרה עושה כמיטב יכולתה כדי להרתיע ולתפוס את העבריינים. עם ישראל מוזמן ליהנות משיט קייקים, וככל שהאורחים יהיו נורמטיביים, הם יתנו את הטון", אומר אחד ממפעלי האתרים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad