היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המל"ג אישר לאקדמית תל חי לפתוח לימודי תואר שני ב'התנהגות ארגונית'

אין חולק על כך, כי הדרך שבה מטופל הגורם האנושי בעבודה קובעת את הצלחתו או כישלונו של ארגון. טיפול אפקטיבי, הגורם לתפקוד מיטבי של העובדים אינו אפשרי בהעדר הכרת מבנה כישוריו ומאפייני אישיות של האדם, הרלבנטיים לעבודה, והבנת האופן שהללו באינטראקציה עם מאפייני סביבת העבודה, משפיעים על התנהגות היחיד והקבוצה בארגון. לפיכך, הולך וגובר הצורך בהתמקצעות בהכרת מהות האנוש והבנת התנהגותו בעבודה בארגון. כתוצאה מכך, נוצר גם ביקוש גובר מצד סטודנטים לתוכנית לימודי מוסמך(M.A.) שיקנו את הידע והכלים לטיפול אפקטיבי באנשים בעבודה.

תכנית ההתמחות החדשה של המכללה האקדמית תל-חי, לתואר שני בהתנהגות ארגונית, נועדה בדיוק לשרת מטרה זו. להקנות הכשרה רחבה ומגוונת לבוגרי תואר ראשון שסיימו לימודיהם במכללה או מחוצה לה, כך שיוכלו לעסוק באופן מקצועי בתחום זה. וכן להכשירם להשתלבות מוצלחת בתפקידים מגוונים, כיועצים ומומחים לטיפול בגורם האנושי בעבודה. בראש התכנית יעמוד פרופ' אהרון צינר.

התוכנית החדשה תשלב בין לימודים אקדמיים המקנים כלים תיאורטיים לבין מיומנויות מחקר וכלים מעשיים בנושאים של התנהגות ארגונית. התוכנית תאפשר הכשרה והעמקה בתחומים הקשורים להתנהגות ארגונית, לפסיכולוגיה, פיתוח מוטיבציה, הנעת עובדים, בניית והובלת צוותים ופיתוח הדרכה בארגון. התוכנית תשלב בין למידה תיאורטית לבין למידה התנסותית במסגרת הקורסים השונים, באמצעות, ניתוחי אירועים, סימולציות ארגוניות, בניית תכניות כגון תוכנית הדרכה, תוכנית איוש תפקידים, סדנא להפגת לחצים בעבודה, סדנא לשפור מיומנויות ניהול, בניית מסלולי קריירה וכד'. בעוד שבבתי ספר למנהל עסקים אחרים ברחבי הארץ, מושם הדגש על תכנים מתמטיים, כלכליים, ממוניים ושיווקיים, הרי שהתכנית חדשה זו ממוקדת בהיבטים ומיומנויות של הטיפול בגורם האנושי בארגון.

בוגרי התכנית יהיו בעלי הכשרה והעמקה בתחומים הקשורים להתנהגות ארגונית, לפסיכולוגיה, פיתוח מוטיבציה, הנעת עובדים, בניית והובלת צוותים ופיתוח הדרכה בארגון. בוגרי התוכנית יקבלו כלים ע"י  למידה תיאורטית המשולבת עם למידה התנסותית.

המכללה האקדמית תל חי פועלת במרץ לקדם את המצוינות האקדמית במרחב בו היא פועלת. תכנית לימודים זו משתלבת במגמה זו של פיתוח האקדמיה בגליל המזרחי, בהיותה מקדמת השכלה גבוהה באזור זה לאוכלוסיית הגליל העליון המזרחי והגולן. תכנית זו תיתן מענה הן לארגונים ציבוריים, שירותים ועסקיים הפועלים במרחב זה והן לאנשים המתגוררים באזור והעוסקים בתחומים אלה. בנוסף לכך, תאפשר התכנית להשאיר אוכלוסיית סטודנטים הלומדים לתואר ראשון בגליל, בכך שימשיכו בלימודיהם לתואר מתקדם. סטודנטים אלה מהווים חלק ממנוע הצמיחה הכלכלי באזור הגליל בכלל ובגליל המזרחי בפרט.

אולי יעניין אותך

Bottom ad