היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ילדי קריית שמונה והאזור יזכו לרפואה מיטבית וכוללת

 

השבוע, לאחר הכנות מדוקדקות ותקופת הרצה, הושקה חנוכתו של המרכז לילד בקניון נחמיה.

בעבר כבור סיפרנו לכם על המרכז, אולם החגיגה האמיתית החלה השבוע ותמשך לטובת הילדים וההורים בשירות הרפואי המקיף והמיוחד.

את האירוע המוקפד פתח ד"ר חיים קרישטל, רופא הילדים המיתולוגי בקריית שמונה שסיפר על החלום שלו להקים מרכזים הוליסטיים לטיפול בילדים. החלום קרם עור וגידים בקריית שמונה, במתכונת מצומצמת בשל הנסיבות האובייקטיביות, אולם עם השנים הצליח ד"ר קרישטל להצית בחלומו רבים וטובים וכיום יש שישים מרכזים כאלה בארץ.

מנהלת המחוז מירב גוט העלתה על נס את שיתופי הפעולה עם ראשי הרשויות של קריית שמונה והגליל העליון, הרב ניסים מלכה וגיורא זלץ, וציינה את הראיה האוהדת שלה ושל הנהלת הקופה בהענקת שירותי רפואה מיטביים לתושבי קריית שמונה והאזור. ניכר שיחסה של מנהלת המחוז גוט משופע בהמון רצון טוב ובתחושת שליחות עמוקה.

מי ש'גנבה' את ההצגה הייתה תחיה הורוביץ, אשתו של.. שאמרה דברים נוקבים באשר ליחס המדינה למקומות כמו קריית שמונה והצורך הדחוף להשקיע ברפואה.

תחיה סיפרה שהיא איננה מרבה לדבר בפורומים שאינם משפחתיים ובכל זאת החליטה לדבר משום ששלושת ילדיה זכו להיות מטופלים במקום ובעיקר ציינה את ד"ר חיים קרישטל שמלווה את המשפחה שלה שנים רבות.

לקול צחוקם של משתתפי הכנס היא סיפרה שבעלה מנחם מוכן לעבור בדיקות דם רק אצל האחות יהודית יעקובי במחלקת תינוקות כי פשוט הוא מאד מפחד.

תחיה שזו הייתה השתתפותה הראשונה כמברכת באירוע פומבי השמיעה, בין היתר ביקורת על המחסור ברפואה דחופה באזור: "מדינת ישראל חייבת להבין שחיי ילד בגליל העליון שווים לאלו של ילד בגבעתיים, שהנגישות לרפואת חירום עבור נפגע בקריית שמונה או ברמת הגולן צריכה להיות כמו זו של נפגע בירושלים או בחדרה.

בנושא הזה כל הטיעונים על העלות הכספית אינם רלוונטיים. לא מדובר בבתי קפה או חנויות בגדים, מרכזים רפואיים הם לא מרכזי רווח. וחיי אדם אינם קשורים לכדאיות כלכלית, ולכן חייבת להימצא הנוסחה לפתרון סוגיה זו".

יחד עם זאת ציינה תחיה לטובה את רמת הרפואה באזור גם בצפת אבל גם בקופת חולים.

לאור המשבר העמוק והקיפאון בפתרון נושא חדר המיון הקדמי, דבריה של תחיה היו מתבקשים ונישאו מפיה של מי ששימשה כקצינת מודיעין בכירה במשטרת וישבה בתחנת קריית שמונה.

תחיה הורוביץ זכתה למחיאות כפיים על הדברים אבל אז החלו גם ההתלחשויות האם תחיה מתכוונת בעתיד להצטרף למערכת הפוליטית בקריית שמונה ולמעשה זו הייתה רק יריית הפתיחה.. ימים יגידו.

מי שעמדה בראש ההפקה והכנת האירוע הייתה מיכל-לוי רפאלי.

צילומים: וידאו עמוס.

אולי יעניין אותך

Bottom ad