היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

לא יכול יותר, אני עומד להתמוטט

אומר שמעון חזן, נכה 100% מרחוב אילת. 'חבריו' הם: חמוס, כלבה, שתי ארנבות ודגים באקווריום . 'תעזרו לי לצאת מהתהום' הוא זועק בקול חלוש. והזמן פועל לרעתו

 

השבוע קיבלתי שיחת טלפון מחבר אשר הפנה את תשומת ליבי לשמעון חזן, גרוש המתגורר ברחוב אילת, חלה ונותר עם חובות כמעט לכל גורם אפשרי המספק לו שירותים: עירייה, מי התנור, חברת החשמל חברת הסלולאר ואפילו לקופת חולים.

מצבו של חזן השתנה לפני מספר שנים, וכמו שאומרים 'התהפך גלגל חייו'.

מערכת היחסים שלו עם אשתו הידרדרה ובסופו של תהליך הוא נאלץ לוותר על ילדיו שכה אהב ואוהב ומאשתו.

סדרה של מחלות, חלקם קשות וכרוניות נפלו על האיש והוציאו אותו לגמרי מאיזון ומתפקוד נורמטיבי.חזן מטבח

החבר, ש. מלווה ומטפל בשמעון חזן ומשתדל לסייע ככל הניתן, אולם גם הוא הגיע למבוי סתום ועומד לומר נואש.

לאחרונה מסתובב שמעון חזן חסר אונים, הוא מנותק קשר מסביבתו וממשפחתו ומנסה לתמרן בחיים בכוחות עצמו ויחד עם הכלבה, החמוס ושתי הארנבות שהוא מחזיק בבית והם חבריו נכון להיום.

השבוע, תחת גשם שוטף אספתי אותו מהדרך ועלינו אליו הביתה. קומה שלישית בשכנות עם שכנים טובים מבני המנשה, ששאלו לשלומו והביעו דאגה ממצבו.

"תשמור על עצמך, שמעון", אמר השכן לחזן לקול השיעול ממנו הוא סובל.

הדרך אל הבית עמוסה ברהיטים ישנים וכאשר פותחים את הדלת נגלית תמונה עגומה. כלב או כלבה על הספה (אל תפחד היא לא נושכת), חמוס חום על האקווריום שבסלון שזוכה לליטוף 'אבהי' משמעון וזוג ארנבות העושות כבתוך שלהן.

"אלה החברים שיש לי בחיים", אומר שמעון, תוך שהוא מתנשף בכבדות ומשתעל מדלקת הריאות ממנה הוא סובל באחרונה.

שמעון "הנה, כאן אני חי, והנה חבילות הכדורים והתרופות שאני לוקח. אין לי כסף, הכל מעוקל, וגם את המזונות שאני צריך להעביר לגרושתי, הבנק עיקל. אני לא יודע מה לעשות, ואם לא האנשים הטובים שעוזרים והשכנות שעוזרות בתרופות, אני לא יודע מה הייתי עושה", מתאנח שמעון, וממשיך לספר "תראה איך נראית הדירה. הנה, כאן שבור ותראה למעלה בתקרה איזה שחור", מראה שמעון באצבעו.

"תראה את השיש של המטבח, הכל שבור. אני מיואש מהמצב", אומר חזן.

סבוב קצר בבית ואתה מבין שהאיש נמצא בבעיה קשה. מנטלית, כספית, חברתית ורפואית. שמעון נמצא במצב רוח ירוד בגלל כל מה שעבר ומה שעובר, קצבת הנכות שהוא מקבל אינה מספיקה למזונות, כלכלת הבית והחזר חובות. כדור השלג הולך ונעשה גדול ומאיים יותר ועלול להכריע את שמעון אם לא רפואית אז כלכלית, והזמן הולך ואוזל.

מחברת עמידר נמסרה התגובה הבאה: "נערך ביקור בית ע"י נציג חברתנו ונערך מפרט לליקויים שנתגלו הבקשה הוגשה לוועדה ואושרה. הביצוע יערך בזמן הקרוב".

לעזרה בתרומות ניתן לפנות לשמעון איפרגן בנייד: 0522793954 לא בשבת

חזן פנים

חזן ספה וכלב חזן סלון

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad