היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

לא רק 'יד שרה'

 

 

לא רק 'יד שרה'

בשקט ובצנעה קורים דברים יפים וחשובים כאן, בתוככי הרקמה האנושית החיה ופועלת בקריית שמונה והאזור.

לצד עבודתה הייעודית של 'יד שרה', יצאה לפני שלוש שנים לדרך יוזמה מבורכת של אוולין המרשלג בה מספרים את סיפוריהם של וותיקי קריית שמונה והאזור למען המשפחה ולמען הדורות הבאים.

הרצון להמשיך את סיפור החיים של מי שבנו, גדלו והכו שורשים על האדמה הזאת, הביאה את אוולין וחבריה להקים מעין 'הוצאה לאור' של חבורת מתנדבים הטורחת לשמוע את סיפוריהם של הוותיקים ובני משפחותיהם ולקבצם בכריכה בליווי תמונות והקדשות.

השבוע ביקרתי ב'יד שרה' ונהניתי לראות את מקבץ הסיפורים שכבר נכתבו.

בשפה קליטה, בגובה העיניים ובמילים המדברות אל הלב, ליקטה החבורה הנפלאה את הסיפורים והוציאה אותם לאור.

הפעם, סיפורו של מאיר אלבז, מוותיקי העיר ומהדמויות הבולטות בשנותיה הראשונות. סיפור חייו לוקט בספר (בתמונה).

מידי פעם נספר לכם על דמות אחרת, איש ואישה.

 

מאיר אלבז מוותיקי העיר

בטקס מרגש שהתקיים בשבוע שעבר במסעדת 'תלאביבה', בו נטלו חלק בני המשפחה, חברים ומכרים, הושק ספרו של מאיר אלבז, יליד פס שבמרוקו, בן 84. נשוי לרבקה זה 60 שנה. אב ל-7 בנים ובנות. לפני כעשור שתיים מבנותיו נספו בתאונת דרכים. משפחה יפה ומלוכדת. מאיר היה פעיל פוליטי מרכזי בשורות חירות בעיר ובמדינה במשך שנים.

 

הבת מירב אדרי-אלבז, ברכה בשם המשפחה ובין היתר אמרה: "אבא שלי, מושא גאוותי, מורה דרך שלי.

בכל  בוקר שאני מתעוררת מודה אני לפנייך מלך חי וקיים שהחזר בי נשמתי. ובאותה נשימה מודה לו על הזכות לזכות בך אבא שלי, גיבור שלי, בדיוק כמו שמספרים באגדות כזה יפה תואר בעל מידות טובות. יושרה וכנות הן תכונות שמלוות אותך מהיום בו הנני זוכרת את עצמי. ענווה וצניעותך ראויים להערכה דרך הארץ שהינך פוסע בה ראויה למודל חיקוי.

להיזכר מה עברנו, ימים קשים עצובים שמחים מאושרים רגעי נחת וגאווה אבל הכל עברנו יחד.

תמיד אומר את המילים הנכונות בזמן הנכון. נהנים לשמוע מפיך את סיפורי הגבורה שלך.

מתרגשת לטייל בשוק, בסופר ואנשים שואלים אותי 'הבת של מי אני?' ועונה בגאווה 'מאיר אלבז!'. ואז מתלווה לזה חיוך וניצוץ בעיניים. גאווה להיות ביתך.

היום אנו חוגגים לך ולאימי היקרה 50 שנות נישואין רוצה לצעוק לאבינו בשמיים תודה. תודה על הזכות שניתנה לי להיות בתכם. אבא, ספר כתבו עליך, ספר שמספר את סיפור חייך גאה עומדת אני כאן היום שאני חלק ממסע החיים הזה.

תודה לך אורה יקרה בשמנו על היוזמה והחריצות על ההשקעה  והשקידה אנו מעריכים אותך מאוד שבורא עולם יגמול לך בטוב נחת ואריכות ימים.

תודה לך אמא יקרה שאת המשענת של אבי מטפל ומטפחת ודואגת לו כול הזמן עלייך נאמר 'אשת חייל מי ימצא'".

מנהל 'יד שרה'

ד"ר יוסף המרשלג, האיש הטוב והצנוע, הציב בראש הליגה, יחד עם חבריו וחברותיו המתנדבים, מקום לתפארת. 'יד שרה' זה מוסד ובית לרבים-רבים בקריית שמונה והאזור.

עכשיו, בנוסף למילוי יעודו של 'יד שרה' כמוסד מסייע ותומך, הוא בית משזה שלוש שנים גם ליוזמת כתיבת פרקים בחייהם של וותיקי האזור.

"מאיר האיש היקר, משפחת אלבז היקרה!

זו הפעם ה-18, חי פעמים, שיש לי את הזכות להיות נוכח במעמד מכובד כמו זה. מעמד מרגש בו אדם מקבל לידיו את סיפור חייו שהוא מגולל באוזני אחת המתנדבות שלנו, ומשאיר לבניו ולבני בניו את סיפורו, שאם לא כן הסיפורים לא היו מועברים  לדורות הבאים. כל סיפור כזה הוא סיפור מרגש לכל מי שקורא אותו.

ביד שרה מעבר להשאלת ציוד רפואי יש לנו עוד מספר לא מבוטל של פעילויות, כאשר הבולטות בתחום שירותי בית וקהילה הם יד ריבה, שזה יעוץ משפטי לבני הדור השלישי, יד לתומך, מתן תמיכה לבן משפחה שהוא המטפל העיקרי בבן משפחה חולה, ותיעוד סיפורי חיים. כל השירותים ניתנים על ידי כ-50 מתנדבים בקריית שמונה, ללא עלות, לכל היותר תרומה לארגון שאינו זוכה לתמיכה ממשלתית.

אני רוצה להודות לאורה קבילו אשר בנאמנות ובהתמדה רבה מקשיבה וכותבת את סיפורי החיים של אנשים טובים ולצידה אלכסנדרה זיד, ואסתי אדלר העורכת הלשונית ולאסתי גופר על העריכה הגרפית. ואחרונה חביבה לאוולין בת זוגתי שהרימה לפני כשלוש שנים את הפרויקט המבורך הזה ומנהלת אותו במסירות.

אנחנו שמחים שאתה מאיר מוותיקי העיר הזאת נמנה על הרשימה המכובדת, ההולכת ומתארכת של מספרי סיפורי חייהם. סיפור שיכול לשמש דוגמה ומופת לדורות הבאים. איש בעל אמונה דתית וערכים אידאולוגים שדבק בהם למשך עשרות שנים רבות.

ד"ר יוסף המרשלג".

אולי יעניין אותך

Bottom ad