היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

לפחות אנחנו יודעים שתושבי הצפון בריאים

 

נפתח במבצע "מגן צפוני".

ראשית, אי אפשר שלא לתת מחמאה לתושבים, אלו שהתעקשו לחזור ולהזהיר שהם שומעים קולות מוזרים וזה מעלה בפניהם את החשש שהחיזבאללה חופר מנהרות. זה לא פשוט לשמוע, להזהיר, לקבל הכחשות ולהמשיך ולהתגורר באותו בית.

עד כאן המחמאות. עכשיו ליתר העניינים הקשורים למבצע.

משך שנים אנחנו שבים ונותנים ביטוי לחשש שסיפור המנהרות אינו רק בדרום, אלא גם כאן אצלנו בגבול הצפוני. השבוע נוכחנו לדעת שחושיהם של התושבים היו בריאים וחדים וכל מה שאמרו, אמת אמרו. אמת שקיבלה תוקף ביום שלישי עם מנהרה באורך של כמאתיים מטרים, ארבעים מטרים ממנה בתוך שטחה של ישראל.

על פי הערכות של צה"ל, שנתיים, זה משך הזמן שלקח לחפור את המנהרה.

המסקנה היא שאזרחים-תושבים צריכים לסמוך על עצמם, גם אם מדובר בגרסאות שונות מול צה"ל, סתם לקח שחוזר על עצמו פעם אחר פעם.

עכשיו, שצה"ל חשף את המנהרה ונוקט בפעולות המתאימות, אפשר להיות יותר רגועים. וגם, להאמין ולכבד את שיקול דעתו של ראש הממשלה שרק לפני שבועיים זכה לקיתונות של בוז וכעס על שלא הגיב לירי המסיבי של החמאס לעבר הדרום. היום, שבועיים אחרי, צריך להתנצל בפניו בפה מלא. אני בטוח שכך יעשו אנשים ומבקרים הגונים, להוציא את להקתה של ציפי לבני, תמר זנדברג ושחקני הספסל בשמאל הפרנואידי.

ועוד בנושא הביטחוני. יש לקוות שכל מערכות החירום ביישובי האזור ערוכים ומוכנים לכל התפתחות שלא תהיה ומעבר לאמירות סתמיות אכן הדברים יבדקו והטעון טיפול ותיקון יטופל.

 

 

מילה טובה לדובר צה"ל

בשולי המבצע, אי אפשר שלא להחמיא לדובר צה"ל תא"ל רונן מנליס. צה"ל התברך בדובר מקצועי, ענייני וחכם שיודע להעביר את האינפורמציה נכונה, במידה הרלוונטית ובעיתוי המושלם. שפתו בהירה ומדויקת, הוא חף מ'פוזה' אותה מאמצים בדרך כלל בתפקיד הזה (אני יודע, אבל לא יכול לשתף אתכם במידע…). בקיצור, במבחן הזמן והאירועים אתה יודע שהיושרה והאמינות שלו גבוהים.

אחרי שהוא מדווח, אני רגוע יותר, וזו אחת המטרות ביידוע אזרחים.

 

 

 

הנשים על ראש שמחתנו

אני מזהיר את עצמי מכניסה לנושא הבא. הפגנת הנשים השבוע נגד רצח ואלימות כלפי נשים…

מדוע מזהיר את עצמי?! תיכף בהמשך…

תראו, לנקוט עמדה נגד אלימות כלפי נשים ועל אחת כמה וכמה רצח נשים, זו חוכמה קטנה, כי מי יכול להיות בעד?!

ולכן, ברשותכם ארחיב את היריעה.

להיות אישה ולהיות נגד רצח נשים, זו חוכמה עוד יותר מובנת מאליה. ולכן, הציפייה שלי שהנשים יהיו ראש החץ במאבק כל מי שפוגע בילוד אישה. ילדים, חסרי ישע, זקנים ו…נשים.

אישה המרוכזת בכאבה תוך התעלמות או חוסר התייחסות לכאבם של יוצאי חלציה, זו אישה 'חסרה'. סליחה על ההגדרה, אבל זו המילה הכי קרובה למה שאני רוצה לבטא כחוסר שלמות של משימה קדושה.

הפספוס הגדול הוא שהנשים לא לוקחות תחת כנפיהן את המלחמה באלימות על כל גווניה וכלפי כל יצור אנושי.

הייתי מצפה שהנשים, ואם הן גם אימהות, ינצלו את תעצומות הנפש והערך המוסף שיש להן כנשים וכאימהות, יהוו את ראש החץ במאבק נגד אלימות. אלימות על כל צורותיה ונגד כל אחד. אבל לא. אפשר היה לזהות מידה לא קטנה של אנוכיות במאבק הזה. נשים חזקות, דעתניות, בעלות אג'נדה פוליטית סדורה (שמאל, ושמאלה מהשמאל) המשתמשות בכוחן להשיג עוצמה פוליטית או להכניע פוליטיקאים מהצד השני של המתרס.

חבל, כי הנשים עשו בחירה בין המכנה המשותף הכדאי לבין המכנה המשותף האמיתי. בחירתן בכדאי פספסה את המטרה, לצערי.

כאדם שלא הפסיק להביע את דעתו, גם כאשר זה לא השתלם לו, אני יודע שיש כללים בסיסיים המבדילים אותך בין היות תועמלן לבין העובדה שאינך יכול לעצור בעד האמת שבתוכך ולומר אותה.

אני זוכר שבימים שעבדתי במכללת תל חי כתבתי טור קבוע במקומון. כל שבוע כמעט הבעתי דעה, לעיתים בעניינים של מה בכך.

באחד הימים הגיעה אלי השמועה שמישהו או מישהם בעיריית קריית שמונה פנו למנהליי ודרשו לפטר אותי…

לא פוטרתי, רק הביקורת הפכה להיות חריפה וממוקדת יותר.

 

 

מיכאלי, מדובר במלאכיות השירות הלאומי

תראו, יש ביקורת ויש ביקורת. יש להביע דעה ויש להביע דעה. מה שקורה לאחרונה שיריבים פוליטיים המתעבים את ראש הממשלה נתניהו מנצלים את הזכות הקדושה והחשובה לבקר, ככלי לחיסול חשבונות פוליטי נגד נתניהו.

מי שמייצגת את הקו הזה זו תמר זנדברג, חברת כנסת ויו"ר מר"צ וח"כ מירב מיכאלי שלא מפסיקה להפתיע את עצמה בשיאים השליליים אליהם היא יורדת. השתיים, כל אחת בדרכה אומרת את הדברים הכי לא נכונים בזמנים הכי נכונים. (תעריכו שציפי לא מככבת כאן…)

מיכאלי, לדוגמה. בסרטון שטנה שהפיצה השבוע תקפה, לא פחות, את בנות השירות הלאומי והאשימה אותן בהסתה ובהמרדה, רחמנא ליצלן.

מיכאלי שכחה כנראה שהציבור ששומע ורואה אותה, מכיר את דעותיה המעוותות והמקוממות באשר לחפיפתן לאמת ולמציאות היהודית-ישראלית.

השבוע, מיכאלי התעלתה על עצמה, ופגעה במי שעושות עבודת קודש, בלי מירכאות. מהיכרותי את הפעילות של בנות השירות באופן אישי, אני יכול לבשר ולחדש למיכאלי שהבנות הללו, על אף גילן הצעיר, נוגעות בעצבים הרגישים ביותר של החברה הישראלית. ילדים מיוחדים, אוטיסטים, קשישים סעודיים ונכים, אלה רק חלק מקהל היעד של הילדות-נערות הללו.

בנות השירות הלאומי תורמות לחברה הישראלית במעשיהן מעט יותר מחברת כנסת שזכות קיומה מתחיל ומסתיים מפרובוקציות, העלבת האחר ופגיעה בכל מה שקדוש לנו כיהודים וישראלים.

כמעט שכחתי את תרומתה המדהימה לשיח הישראלי: מורות ומורים, חשמלאיות וחשמלאים, נהגות ונהגים. ממש תרומה שעד עכשיו לא יכולנו בלעדיה. שימוש בנקבה במקום זכר… ממש להתעורר בבוקר עם מיכאלה במקום מיכאלי…

ח"כ מיכאלי, להבא עשי שיעורי בית, לימדי את מי שאת הולכת לתקוף, לשלול להקניט או סתם לדחוף אצבע לעיניו.

 

 

עוד ירוט מוצלח

לא להאמין כיצד מערכות הבדיקה והבקרה עובדות במדינת ישראל. המילה 'בלבול' הפכה ל'בלבלת'. יותר מידי אי הבנות ותקלות כאילו מקריות מתרחשות במערכות המשפט הישראלי.

יכול להיות שהעם נרדם בשמירה? יכול להיות שיצאנו להפסקת צהרים ובני האלים חטפו לנו את המדינה?

מה זה הדבר הזה?! עם כל כושר ההבלגה וההפנמה שבנו, אי אפשר להבין את מה שמתחולל בחלונותיה הגבוהים של מערכת המשפט.

…רגע רגע… יכול להיות שהעונש המגיע לאדם מסוכן שהשליך נעל על שופט נכבדה יכנס לכלא לשלוש שנים וגנב בעל משרה בכירה מאוד, גונב ומועל בתפקידו ובאמון הציבור ישב משהו כמו רבע שעה, עשרים דקות, ועוד יקבל קיצור על התנהגות טובה?!

איני רוצה להיות חלק ממערכת המייצרת נורמות מעין אלה.

יש יותר משמעות על שופטים שבזמן כהונתם נודע שנכסיהם מסתכמים בהרבה מיליונים של דולרים ורשומים על שם נשיהם, בנותיהם ונכדיהם ואף חוקר לא בדק, ולא הוצא שום צו על ידי 'כבודו' שיורה על חקירה?!

היעלה על הדעת שפרקליטה בכירה מאוד, פרקליטת מחוז המרכז רות דוד תהיה יותר מחשודה במעשים מצמררים של שחיתות, ועדיין היא מסתובבת ועוד עם חתימת כשר של בג"ץ?!

הרשימה ארוכה, ארוכה מאוד. הריח הרע שוכן ביותר מידי נחיריים כדי שמישהו יחשוב שמדובר בהמצאות, ומערכת המשפט אינה נוקפת אצבע, אינה מורה על חקירה, ומצפצפת על כולנו צפצוף אחד ארוך-ארוך…

עד כאן הרקע. מה שקרה עם סאגת מינוי המפכ"ל משה אדרי, ראוי שייחקר, ייבדק וידיר שינה מעיניהם של כל מי שהמדינה יקרה לו.

השופט גולדברג, לדוגמה. שופט מכובד 'תופר' תיק ומעמיד עמוד 'תליה' למועמד אדרי, תוך שהוא שובר ומרסק כללי משחק כמו יציאה לתקשורת למתן ראיונות שבהן שקר וכזב.

הרדיפה הסהרורית אחר מועמדים שאינם מוצאים חן בעיני ב'ני האלים', חייבת להיפסק. הטרור האדמיניסטרטיבי, לכאורה כלפי מועמדים, חייב להיפסק.

נשבע לכם, אילו הדבר ניתן בידי, הייתי מוכיח לכולם שעל ידי ניעור חזק של חלק מאותם שופטים היו נופלות כינים בגודל סוסים, לא פחות. מה שעשו למועמד הקודם, גל הירש, עדיין פתוח ומהדהד, והינה, מועמד נוסף מוצא מהמרוץ בדרכים ושיטות נכלוליות ומקוממות.

איני רוצה להיכנס לנעליו של אדרי או גל, אבל אילו אני ארדן, הייתי מביא את האחד מהשניים לאישור הממשלה, ומשם הייתי ממשיך את המשחק.

שלוש שנים על זריקת נעל על כבודה… לא להאמין.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad