היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מאיר בוכריס ז"ל סלל ובנה עד כלות

השבוע הלך לעולמו מאיר בוכריס ז"ל. עם לכתו הוסרה עוד לבנה מחומת הנפילים של קריית שמונה.

מאיר הגיע לקריית שמונה בגפו, כאשר הוא ורעייתו לעתיד התנו שאם הכל ילך כשורה, הם יפגשו בארץ ויינשאו זה לזו.

הם נפגשו ולא היה צורך להפר את ההבטחה.

…את מאיר אני מכיר שנים רבות, אותו ואת המשפחה הענפה.

שמו מתקשר לסיפורה של העיר בבנייתה, 'סולל בונה'. מאיר עבד עשרות שנים ב'סולל בונה' והגיע לתפקיד מנהל עבודה ומפקח. אישיותו הייתה מורכבת מניגודים. רכות וקשיחות, סחבקיות ופדנטיות, צחוק ורצינות, והכל בהתאם לנסיבות. האיש קיים את הפסוק "לַכֹּל, זְמָן, וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ, תַּחַת הַשָּׁמָיִם" (קהלת פרק ג' פסוק א').

דור 'סולל בונה' הוא מבוניה ומכונניה של הארץ הזאת. את בריאותם, חלבם ונשמתם הם נתנו לבנייניה, כבישיה ומוסדותיה.

מתי הבנתי שהדור הזה נתן את חלבו? ביום שסגרו את 'סולל בונה' והוציאו את העובדים לפנסיה. אני זוכר את הבכי והדמעות של הבנאים, הטפסנים והטייחים שעל גבם עשו מיליארדים מחזיקים את תלוש הפנסיה עם סכומים בערכים של היום משהו כמו אלף-אלף חמש שקלים.

תמימותם וניקיון נשמתם היו כר פורה לקומבינות שעשו על גבם. המילה 'ניצול' תתאים לתיאור הטרגדיה, כן טרגדיה.

מאיר, בעל השכל החריף, זה שידע לשאול את השאלות הנכונות, להתמקד בעיקר ואת הטפל להשאיר למנהליו, הוכיח לסובבים אותו שהוא לא פראייר 'על מאיר בוכריס קשה לעבוד!'.

בזכות שכלו, חריפותו ויושרו, פילס מאיר את דרכו מתחתית הסולם (תרתי משמע), אל המקומות המשפיעים, המובילים את הפועלים. מאיר פרש, אולם סיפק את שרותיו (לא ויתרו עליו בקלות) עוד מספר שנים.

…עם פרישתו מהעבודה, בחר מאיר את צד הנתינה והתרומה לציבור. ניסיונו העשיר והמעשי בעשייה בשטח היו כזהב וכיהלומים לכל מי שניתקל בו וביקש עצה, הכוונה ורעיון טוב.

בית הכנסת 'אור תורה' לעדת הטוניסאים נבנה כבית הכנסת הגדול והמרכזי בעיר. אלא מה?! הגישה לנכים הייתה בלתי אפשרית משך שנים. חלק מהבעיות היו אמיתיות וחלקן תירצי התחמקות מעשייה.

התעקשותו ודבקותו במטרה, יחד עם אחרים, הביאה בסופו של דבר לסלילת שביל הגישה לבית הכנסת ומאז גם אלה שהתקשו ללכת, נכים הרתוקים לכיסא גלגלים ומבוגרים הגיעו בשמחה וללא פחדים לעבוד את השם.

מאיר היה מחויב לאמת בצורה קיצונית. הוא לא קיבל תשובות כמו: אי אפשר, אסור ואין תקציב. בכל מאודו הוא נלחם כדי להיטיב עת הסביבה בה הוא חי ופעל. לצד ההצלחות היו גם כישלונות. כאשר סניף 'יד שרה' הועתק מדירת מגורים בשפרינצק לצפונה של העיר, למקום בו הוא שוכן עכשיו, נוצרה בעיית גישה וחנייה למקבלי השירות שברוב המקרים היו נכים ומוגבלים. אין ספור שיחות ופניות הוא יזם, ובכל הזדמנות שנפגשנו היה שואל 'נו, יש חדש? שמעתי שהקבלן התחיל לעבוד, אולי אפשר שיכשיר את החנייה?'. עצוב, אבל זה לא קרה… ומאיר לקח את זה ללב.

מאיר בוכריס הותיר אישה, סיסיה (שושנה) ושמונה ילדים שרובם עוסקים בחינוך ובעסקים ובנו הרב ישי מכהן כאב בית דין בבאר שבע.

יהי זיכרו ברוך

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad