היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מדוע לשקר בעידן 'המצלמה לכל איש'

דיווח אמת, הוא הבסיס לאמון הציבור בתקשורת, וכאשר זה אינו קיים, התקשורת הופכת לשחקן פעיל באחת הקבוצות

אני מודאג מהעובדה שתושבי מדינת ישראל חוזרים על טעויות העבר, והפעם כשהטעויות משודרגות ומגובות בשלל אידיאולוגיות, תרבויות והרבה 'אני' ו'אגו'.

ענני הסערה השחורים נראים באופק שלנו כחברה וכיחידים. תסמונת הזיכרון הקצר והסלקטיבי, חוזרת על עצמה ונוכחותה במרחב הציבורי הולכת ותופסת אחיזה.

לא סוד הוא ש'היצירה הישראלית העכשווית' היא פלא בפני עצמה. לא נמצאת בתבל עוד מדינה בה הניגודים בתוך החברה כל-כך רבים וחזקים כמו בישראל. מה אין לנו בתפריט?! יהודים ומיעוטים, דתיים וחילוניים, שמאל וימין, עשירים ועניים, מרכז ופריפריה. ובתוכנו היהודים, ישמור השם. אתה לא יודע מהיכן להתחיל. על כל שעל וצעד אתה מוצא מחלוקות, אנשי הדווקא שלא משנה מה תעשה המדינה, הם יהיו נגד. עכשיו השסע הזה מתרחב כאשר ה'ישראליות' גוברת על ה'יהודיות', ומה לעשות?! בסיס השתייכותי היה ונותר הלאום והדת היהודית.

היום הגיע המועד לפירעון חטאיה של מערכת החינוך ושרי החינוך בעבר. אתה פוגש יהודים על פי הגדרתם, שבגלל החינוך (חוסר החינוך והלימוד את מורשתם) הם עומדים כתף לצד כתף עם: מסתננים, עם גורמי חוץ השוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ועוד.

איני טוען שבאופן אוטומטי אתה חייב לגזור את עמדתך בכל שיח מהיותך יהודי. אני כן טוען שבנושאי הליבה המהותיים יש לך מחויבות לבסיס קיומך הנובע מיהדותך.

במוצאי שבת האחרון התקיימה הפגנה "של הדרוזים" נגד 'חוק הלאום'. לא אכנס לשאלה המהותית באשר להתנהלותם של הדרוזים בנושא (דשנו בזה די).

אולם בהקשר לבלבול (יהיו שיגידו 'שום בלבול', זה מה שאנחנו רוצים) התמונה הייתה חיה ונושמת יותר מידי כדי להכחיש טענה בסיסית זאת.

לכיכר רבין הגיעו מפגינים שהשמיעו את 'קולם של הדרוזים' אולם 'ידיהם היו ידיים הנשלחות להפלתו של נתניהו.

תראו, אפשר להכחיש, אפשר לשקר ולחזור על השקר אלף פעמים, עובדה אחת לא תשנה, וצריך לומר אותה ביושר. הרוב המוחלט של המפגינים היו מהשמאל הישראלי. זה שהושיבו והעמידו בקדמת הבמה דרוזים אוטנטיים עם שפמים ודגלים (והרבה), לא שינה את האמת, אולי שינה את התמונה שהמארגנים רצו לחרוט בתודעה הציבורית באמצעות מצלמות הטלוויזיה. האמת מגיעה היום ממספר מקורות, גם מהטלפונים החכמים של אזרחים חסרי יחוס ותפקיד.

לאור ההיסטוריה העגומה בעם ישראל ואובדן עצמאותו בגלל שלא ידענו היכן ומתי לעצור את המלחמות הפנימיות, ראוי ורצוי שכולם, כולם ללא יוצא מן הכלל יעצרו, ייקחו צעד אחד לאחור ויחשבו אם הם רוצים להיזכר בהיסטוריה כיהודים שהביאו לחורבנה של מדינת היהודים, והאם לא הייתה דרך אחרת להתמודד עם השאלות הקשות הללו, מבלי להתאבד.

 

בתמונה: השיח' אמין טריף מברך את נשיא המדינה

חיים הרצוג וראש הממשלה יצחק שמיר ושר הביטחון משה ארנס לרגל יום העצמאות ה-40 למדינת ישראל.

 

ציפי לבני, את באמת רוצה שנתניהו 'יכנס בחמאס?!'

כאשר מזהים הבדלי גובה מוסריים בין ליבה, פיה וראשה של ציפי לבני, צריך לדאוג

המצב בדרום הולך ומחמיר ובמקביל נשמעים קולות ממנהיגי השמאל, ציפי לבני ואבי גבאי, לנהוג בתקיפות, תוך עקיצות אל עבר בנימין נתניהו שהוא 'חלש' 'פחדן' ועוד…

…אם באמת, גבאי ולבני וגם לפיד, הייתם מתכוונים למה שאתם אומרים, ש'יגיב בעוצמה' וכיצד הוא מבליג ופוחד מהחמס', לא הייתם יוצאים במסע של דה-לגיטימציה, בעיקר לבני, כלפי ראש הממשלה. אילו לבני הייתה אוספת לתוכה את הציפורניים והביטויים הארסיים, ורק משדרת שיש לה מחלוקת על הדרך עם ראש הממשלה, ניחא.

אך לנהוג בצביעות מצד אחד לנבל את הפה, לפגוע בנתניהו בביטויים פוגעניים, ואחר כך לסנוט בו בשפה פרובוקטיבית וצבועה שהוא 'פחדן' ואינו מגיב בעוצמה, סוג של שפלות.

אגב, מוכן לתרום את המשך התסריט, אם וכאשר לא תהיה ברירה ואכן בנימין נתניהו יחליט להגיב בעוצמה, דבר שלצערנו יביא לנפגעים. לבני: "דם בנינו אינו הפקר. ראש הממשלה משתמש בחיילים כדי לחמוק מהחקירות. ראש הממשלה צריך לשבת בכלא…", זה מה שתאמר ציפי לבני קרוב לוודאי אם וכאשר…

כבוגריי מצב ביטחוני קשה ומתמשך בקריית שמונה, אנחנו יכולים להעיד על אותו מצב (ירי מתמשך) ועל אותו דפוס התנהגות של ממשלות ישראל (יורים קטיושות, מטוסי חיל האוויר מפציצים, ועוד באותו לילה מטחי קטיושות).

מי שיצא למלחמת הגנה על יישובי הצפון לאחר 32(!) שנים של מוות, פציעות, נטישת העיר על ידי רבים, היה ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל במלחמת שלום הגליל.

מעט יושרה גם מצידה של הגברת ציפי לבני, לא תזיק כי העם רואה ושומע את הדוברים גבוהה גבוהה, ופתרון אין בידם.

 

 

בצה"ל, תמיד שמרו על כשרות ושבת

מילה על מסע הדה-לגיטימציה שעושים ארגונים ועמותות בעניין התנהלות דתית-יהודית בצה"ל.

עצוב לראות ולשמוע שאנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך או 'מלחמה' לעקירת כל סממן, סימן או ריח של יהדות מתוך צה"ל. עצוב לראות שהמסע הזה מתוזמן, ממומן ונדחף בדיוק על ידי אותם גורמים שלא הפסיקו לפגוע ולעקור את היהדות מהמרחב הציבורי-יהודי במדינת היהודים. עכשיו הם הפכו את זה ל'מקצוע', והמטרה היא צה"ל.

לפני שנמשיך. צה"ל כצבא העם (בינתיים) חייב לספק את התנאים הבסיסיים לחיילים המשרתים בו. יתרה מזו. כל מי ששירת בצה"ל מכיר ויודע שדבר לא השתנה באפשרויות שמעמידים בפני החיילים גם לשרת וגם לתת ביטוי ליהדותם בדברים מעשיים.

השבת, הכשרות מהותיים במיוחד כאשר מדובר בצה"ל כבית בו אתה חי באופן מתמשך (שלוש שנים, לפחות). הכללים לשמירת השבת והכשרות, מטבע הדברים, הם לא הכללים שנוהגים בהם אלה שלא מקפידים על פי התורה בנושאים הללו, ולא רק. חשוב לומר, שאין כאן עמדה שיפוטית, וכל אחד שיחליט כיצד הוא רוצה לחיות…

…אם ה'מלחמה' ביהודים המיישמים את ציווי התורה באורחות חייהם, מתוך בחירה, תמשיך, נראה שזו כבר לא תהיה 'מכה קלה בכנף', אלא טלטלה שיהיו לה תוצאות קשות.

אם יש מישהו שלצורך מילוי מאווייו לכונן כאן מדינת כל אזרחיה, נטולת סממנים ומחויבות ללאום ולדת היהודית, מוכן להדיר ציבור גדול משרות בצה"ל, שיאמר זאת בברור.

שיגיד מדוע החתירה הבלתי נלאית תחת חישוקי החברה הישראלית מגיעה באופן חסר אחריות לצה"ל.

מה שיקרה שאם הדתיים יודרו משרות בצה"ל, בנוסף לחרדים, לערבים ולמשתמטים, מי שבסופו של דבר יצטרך לשרת הוא אביב גפן וחבריו.

אולי יעניין אותך

Bottom ad