היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

נבחר לנבחר דַבּוּר

ערב ראש השנה תשע"ז בפתח וגם אנחנו ננסה להתייחס לאירועים, לאמירות, חלומות ושאיפות שנתקלנו בהם בשנה החולפת, ויתכן שהם מאותתים גם לקראת השנה שבפתח.

נתחיל בבית, קריית שמונה. רף ההתנהלות הציבורית הועלה על ידי חלק מנבחרי הציבור כלפי חבריהם/יריביהם, כלפי אלה שהם רוצים לרשת. צמד המילים 'רוצים לרשת', הן מילות המפתח לאורך ההתנהלות של החברים הללו, ולא שזה פסול, פשוט צריך לזכור את המניע כדי ששיקול הדעת והמסקנות יהיו הכי קרובות לאמת.

יש הנוטים לחשוב שהחיים מתנהלים על ידי משפטנים, עורכי דין וכאלה המרימים עצמם מעדת בני האדם ומשימים עצמם מלאכי שרת נטולי תכונות אנושיות, להוציא את השפיטה בה הם פועלים כלפי כל מי שעומד מולם, מלבד כלפי עצמם.

התופעה הזו החלה מימיו של נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק כאשר כפה באופן חד-צדדי את תפיסתו לשיפוט אקטיביסטי וקבע, שוב חד צדדית, ש'הכל שפיט'.

כמובן שאף אחד לא עמד מולו, ואני מתכוון למנהיגים מהשורה הראשונה, וכך יצא שאיש אחד עם הרבה שתקנים מסביבו שינו את מציאות חיינו לשנים.

האווירה הזאת חלחלה גם לרבדים המוניציפאליים והתופעה הפכה בעיקר למעיקה ומטרידה.

ושלא אובן שלא כהלכה. חייבת להיות שקיפות של נבחרי ציבור, מבחינתי זאת בכלל לא שאלה.

ועוד, נבחרי ציבור שסרחו, מקומם בבית הסוהר. שוב, גם זאת לא שאלה.

…אלא, וה'אלא' הזה גדול, נבחרי ציבור חייבים לקבל את המרחב ואת השקט לפעול על פי אמונתם וחזונם.

בית המשפט, הבג"צ והבד"צ הוא יום הבחירות והשופטים הם המצביעים. לא אדם אחד, ויהיה מעמדו רם ונישא ככל שיהיה.

לא יתכן שנבחרי ציבור יהיו עסוקים סביב השעון בלחשוש מפני יריביהם הפוליטיים והתעסקותם תהיה בלהוכיח ש'אין להם אחות'. דרוש הסבר. גם כאשר אתה חף מפשע וצחור כשלג, ויריביך רודפים אותך, אתה חייב להוכיח זאת בפני חוקרי יח"א, הפרקליטות ושליחי החוק וספר החוקים ובבית המשפט. העובדה שאתה נקי לא תעמוד לך במבחן האמת, אם מישהו בפרקליטות החליט להגיש נגדך כתב אישום או להזמין אותך לשימוע. ההתגוננות שלך עולה כסף, והרבה כסף לעורכי דין ויח"צנים (היח"צנים הפכו חלק מההגנה של ה'חשוד').

כל עוד השפה המשפטית תהיה דומיננטית במגרש הציבורי, נבחרי הציבור לא ימלאו את תפקידם כלפי הציבור שבחר בהם, וזה בעצם מה שרוצים מתנגדיהם.

ועוד דבר. כל נבחר ציבור, שיריביו יחליטו לנער אותו היטב-היטב, יפלו ממנו כינה או שתיים, לפחות.

 

הבטחת המיליארדים לגליל:

השרים כחלון ודרעי לא מסוגלים להתאפק

זה שקריית שמונה משוועת לתקציבים מיוחדים כדי להתמודד עם המשימות הכבדות העומדות בפניה מאז הקמתה, זה לא סוד. זה שיש לנו פוליטיקאים ציניים המנצלים כל הזדמנות להגדיל את מאגר הבוחרים הפוטנציאלי שלהם, גם זה לא סוד. אבל להביא לידי טרפוד מהלך מחולל שינוי כמו שרצה ראש הממשלה בנימין נתניהו, זה חסר תקדים.

חלק לא מבוטל מהפוליטיקאים מוכן לעשות (כמעט) הכל כדי להיבחר שוב. אפילו על ידי מעשים מוזרים.

ההשתדלות להשביע את רצונו של הבוחר לגיטימית לחלוטין.

אלא מה. כאשר כל הפוליטיקאים חושבים באותם דפוסי מחשבה, רעיון החנפנות מאבד מערכו והופך במקרה הטוב לגימיק ותו לא.

במה הדברים אמורים? במלחמה על הקרדיט להזרים מיליארדי שקלים לטובת הצפון, בדגש על הגליל. ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר על תכניותיו בנושא, חזר והריץ את הרעיון עד אשר לשניים משריו לא עמדו הבלמים, והם קפצו על עגלת המיליארדים שהבטיח נתניהו.

נתניהו לא פראייר, וכאשר הוא הבין שהשניים מתכוונים לגזול לו את הקופון, בא להם בהפוכה. העלים את הבשורה מהתקציב הדו שנתי. רגע לפני ההצבעה בממשלה, הותיר את השניים כחלון ודרעי מול זעמם של ראשי הישובים ותושבי הצפון.

תאוות ההשתלטות על הקרדיט הצפוי מהמהלך שתִכנן נתניהו היא-היא שטרפדה/דחתה את אישורה ויישומה.

לא שיש בידיי מידע שאין בידכם, אולם תחושתי העמוקה שהכסף הגדול יבוא עוד לפני חודש דצמבר לאישור כזה או אחר, והגלגלים יתחילו לנוע לעתיד טוב יותר.

ומה יעשו כחלון, דרעי ויתר המפגינים ו'הנלחמים' על מימוש תוכנית המיליארדים?!

…יטענו שבזכותם ורק בזכותם התקציב חזר לספר התקציב.

 

הטנגו של טראמפ וקלינטון

ושירת הברבור של ארצות הברית

אי אפשר שלא להתחלחל ממה שקורה בדרך לבית הלבן בבחירות בארצות הברית. כמובן, אחרי שצחקנו והסתלבטנו על בלורית הכרבולת של טראמפ והטיקים והרעידות של קלינטון.

חברים, זה לא אמיתי מה שקורה למעצמה הגדולה ארצות הברית של אמריקה. מצופה שעל קו הגמר נפגוש שני או שתי או מועמד ומועמדת עם מפלס ערכים, כישרון, יושרה ויכולות יותר מאשר קיבלנו.

אם לומר דברים כדי לצאת ידי חובה, אז זו הדמוקרטיה ואלה המועמדים. הנה אמרתי, ואני עדיין מודאג ממה שקורה לאומה הגדולה הזאת. אחרי העידן הרופס של אובמה הייתה ציפייה למשהו אחר, משהו או מישהו או מישהי, שלא יהיה ספק ביכולות ובכשירות שלהם למלא את התפקיד החשוב ובעל האחריות הגדולה בתבל, נשיא ארצות הברית.

זה לא קרה, וכנראה שזה לא מקרה.

החשש הוא שכך נראית מעצמה לפני שהיא יורדת מבמת ההיסטוריה. זה קרה למעצמות-על בעבר וזה קורה גם לארה"ב, לא כנראה.

 

מתפלל שבאולימפיאדה הפארלימפית לא נזכה במדליות

תרשו לי לא להצטרף לאכזבה מהישגי נבחרת הספורטאים הפארלימפיים באולימפיאדה ודווקא לברך על כך שהנבחרת השיגה רק שלוש מדליות ארד.

הירידה הדרסטית בזכייה במדליות באולימפיאדה הפאראלימפיים מבורכת, ואני מקווה שבאולימפיאדה הבאה לא נזכה בשום מדליה.

רגע, לפני שאתם מתנפלים, תנו להסביר…

מי שמשתתף באולימפיאדה הזאת אלה נכים, פצועים וכאלה שאינם שלמים בגופם.

מאין מגיעים עתודות השחקנים? מתאונות, לידה ובעיקר ממלחמות.

ההיגיון שלי אומר שכאשר יש פחות מלחמות, פחות תאונות ופחות נכים, סימן שיש יותר אנשים ונשים השלמים בגופם ונפשם, ובעצם אין 'אספקה' של עתודות לאולימפיאדה.

עכשיו הבנתם?! בסך הכל אני רוצה יותר אנשים בריאים ופחות מדליות. מה לעשות, דבר תלוי בדבר.

 

ובנימה אישית

על מדינה נפלאה ועיר אהובה

אני לא יודע מה משפיע ומניע את מה, מצב הרוח שלנו או האווירה האופפת בחוץ. פעם, כאשר הייתי בשנות העשרה, הסתיו והימים הללו היו מביאים למצב רוח שפוף ואפילו מדוכדך. משך חודשיים בכל השנה, הייתי מתכנס בתוך עצמי במחשבות ובהרהורים נוגים. העולם היה נראה אפור…

…אבל עם השנים, התקופה הזאת הפכה לתקופה היפה והמיוחדת אצלי בכל שנה.

במקום לראות את האפור שבחיים, למדתי לחפש את הוורוד ואת הירוק של עצי העד. עניין של משקפיים.

אם תוסיפו לאווירה את ה'חטאנו, עווינו, פשענו' של ימי הסליחות, אתם עלולים להיכנס לדרך ללא מוצא. והרי רובנו מחפשים את 'כביש 6' של החיים רחב, מהיר ובטוח.

אני מוכן לומר בשבועה שיש לנו מדינה נפלאה, שלמרות שאנו כפויי טובה כלפיה לא פעם, היא ממשיכה לחבק אותנו בחום.

יש לנו אנשים טובים (גם לא) המוכנים להושיט יד תומכת ברגעים שאתה בטוח שהכל אבוד.

כן, ויש לנו גם עיר מדהימה הסובלת אותנו, למרות כל מה שאנחנו עושים לה. מוציאים את דיבתה רעה ב'וואלה' ו'ערוץ 10 ו-2', אצל יואב יצחק ומבקר המדינה.

העיר הזאת היא פלא בעיניי. כיצד יתכן שתמיד נדמה שמספר משמיציה עולה על מספר תושביה, והיא ממשיכה להיות אהובה ונחשקת?!

אבל, כאשר באופק מבצבצים ראש השנה ויום הכיפורים, הכל משתנה. אתה שומע מכל עבר 'שנה טובה', ו'חג שמח' וכאשר אתה מפנה את מבטך, אתה לא מאמין שהמברך בעצם קילל אותך לפני רגע והשמיץ, והעלה 'פוסט' ועשה 'לייק' נגדך.

אתה לא מאמין. קריית שמונה האמיתית.

שתהיה לנו שנה נפלאה.

 

 

ואף מילה על יפתח קליין. עזב? אז עזב.

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad