היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עבדנו בשבתות והעירייה מסרבת לשלם

מזה מספר חודשים שעובדי השיטור העירוני תובעים מהעירייה שתשלם להם עבור העבודה שביצעו בשבתות ובחגים. אין מחלוקת על העובדות שהם אכן עבדו, אלא שמנכ"ל העירייה יורם ביטון מסרב לשלם לשוטרים את מה שמגיע להם עבור עבודה שביצעו בטענה שהוא לא ידע שהם עובדים בשבתות…

האמת היא שהעניין הגיע לפתחו של העיתון כבר לפני שבועות ואולם מתוך אמונה שמוסד ציבורי שבראשו עומדים היום עורכי דין, לא יעז לעבור על החוק בנושא כה בסיסי, דחינו והמתנו שאולי העניין ימצא את פתרונו בין כותלי העירייה.

אבל לא. השבוע העניין התפוצץ כאשר ההסתדרות כינסה אסיפת עובדים כדי להזהיר את העירייה שאם לא תשלם לשוטרי השיטור העירוני את המגיע להם עבור עבודתם בשבתות, הם יחריפו את המאבק עד השבתת העירייה.

השוטרים ניסו בחודשים האחרונים לעבוד מתחת הרדאר ולנסות בשקט-בשקט לקבל את המגיע להם. השבוע הם הרימו ידיים ואמרו שלא נותרה להם ברירה אלא לעמוד על שלהם ולתבוע בדין את המגיע להם. "אנחנו עושים את עבודתנו נאמנה. אף אחד לא מחליט על דעת עצמו לעבוד בשבת, אבל אחרי שביצענו את העבודה, העירייה חייבת לשלם. חבל שנוקטים בסחבת ומונעים מאיתנו את הכסף שהוא שלנו", אומרים השוטרים.

כולם מקווים שהדבר הברור והמובן מאליו לא יהפוך לעוד מאבק מיותר, במיוחד כאשר בשכר עבודה.

 

תגובת ההסתדרות: "לפני כ 3 חושים הכרזנו על סכסוך עבודה בעירייה. היועץ המשפטי של העירייה ביקש מהממונה על יחסי עבודה להשהות את ישיבת התיווך לשבועיים ימים כדי שננהל משא ומתן.

ואכן התקיימה ישיבה רבת משתתפים ופתרנו מספר סוגיות.  יחד עם זאת נותרו שני נושאים  במחלוקות:

השיטור העירוני וסייעות גנים ארוכים.

חיכינו וחיכינו עבר זמן ולא שמענו מהעירייה דבר.

פניתי למבקר העירייה בשאלה, מדוע אין התקדמות בנושא הפקחים ונאמר לי שמבחינתו צריך לשלם לעובדים מספר דברים שאין עליהם מחלוקת אולם העירייה דחתה 3 פעמים את הישיבה שאמורה הייתה להתקיים.

בעקבות הדחיות וחוסר המענה מצד העירייה, הודענו על  קיום אספת עובדים ביום שני השבוע, ואכן היא התקיימה.

הממונה על יחסי עבודה זימנו את הצדדים לישיבה ב-8 באוגוסט ועל הצדדים לא לנקוט בשום צעד.

בעקבות אסיפת העובדים, העירייה החלה לרשום עובדים שהשתתפו באספה כדי לנכות משכרם חצי שעת עבודה.

הודעתי (דוד כהן מזכיר האיגוד המקצועי הממונה על עובדי העירייה במועצת הפועלים) להם שאם ינכו שכר הם מפרים את הוראות הממונה  ואנו נחזור לשבות".

מבקר העירייה אורן ירמיהו-לוי: "מבקר העירייה עובד על פי תוכנית ביקורת שנתית. השנה אחד מהנושאים המבוקרים הוא  מחלקת השכר ביניהם נבדק בימים אלה גם שכרם של עובדי השיטור. עבודת הביקורת מוגשת ע"פ כללים ברורים המוגדרים בחוק וכך יעשה גם לגבי דו"ח זה. והוא לא בא להחליף כל פעולה אחרת המתחייב על פי חוק".

מלשכת מנכ"ל העירייה נמסר בתגובה: "יש מחלוקת על הכל, הם פנו למבקר העירייה ולגישור בהסתדרות, נמתין לתוצאות הבדיקה".

אולי יעניין אותך

Bottom ad