היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פארק קק"ל יש פוטנציאל, אין מימוש

כשהכרטיס הזוכה אצלך בידיים ואתה משליך אותו, זאת התחושה עם ההזנחה של פארק קק"ל בשנים האחרונות & הפוטנציאל שיש לפארק קק"ל יכול לחזק ולשדרג את קריית שמונה כעיר תיירותית אטרקטיבית & בינתיים המקום מוזנח ועזוב

הרצל בן אשר

מעט אחרי שנכנסים לקריית שמונה, עומד פארק של קק"ל עם פוטנציאל אדיר לממש את ייעודו זנוח.

בילדותי, גרתי בסמוך למתחם ששימש את הקרן הקיימת לישראל כמשתלה, כך גם קראו למתחם אז.

תהפוכות החיים עברו גם על קק"ל ועל עובדיה.

בזמנו, קק"ל זוהתה כ'צד הירוק' של ישראל. אין עץ, חורשה או אקליפטוס שיד עובדי קק"ל הצרובות מהשמש לא נטעו. דמויות כמו: אביש, יהודה וניסים בן ציון היו ה'סלב' של אז. העולים החדשים שהגיעו בשנות החמישים והשישים, אם התמזל מזלם, עבדו בקרן קיימת לישראל. במורדות הרי נפתלי נחפרו עם מכוש וטוריה גומות בהן נשתלו ביד אוהבת ורועדת שתילים שלימים הפכו לחורש עבות המצל על הסביבה ותורם לאיכות החיים.

הטוהר שאף את קק"ל ותום הלב והשלמות שהיו מנת חלקם של העובדים המסורים, אינו באותה עוצמה. חסד הנעורים השמור למפעל המפואר של ייעור השממה בארץ, שמור לקק"ל ואף אחד לא ייטול ממנה.

…השבוע, כאשר פסעתי בין השבילים ועצי האקליפטוס, ליבי נצבט. לפני מספר שנים סיירתי במקום וליבי עלז למראה הירוק, השבילים המטופחים ושכשוך המים בנחל ששוקם. אפילו הציפורים ניאותו לשוב וקנן במתחם הזה. בתי גידול ליצורים שכמותם מצויים רק באזורנו פצחו בשירה וקפצו ראש למים הצלולים. השמחה הייתה רבה וילדי בתי הספר והגנים הגיעו כדי ללמוד בדרך בלתי אמצעית על מה זה ירוק? מה זאת ארץ ישראל היפה.

בשבתות הגיעו למתחם אימהות עם עגלותיהם, אבות נשאו את הדרדקים על הכתפיים וגם מטיילים שהכירו את המקום, עצרו למנוחת ביניים.

הכל היה יפה ושקק חיים…

…ובישראל כמו בישראל, מישהו חשב שהפארק ימשיך לחיות ולהתקיים מכח האינרציה, ההתמדה. היד האוהבת והמטפלת אט-אט נמשכה לאחור, ההזנחה הרימה ראש וסטרה בצלצול מתגלגל לירוק ולמים בפנים.

חבל שהמקום מוזנח ואינו פעיל. הפארק יכול להיות אחד המקומות היפים ביותר באזור שממנו ייהנו תושבי העיר.

 

תגובות

מקק"ל נמסרה התגובה הבאה:

"בפארק הכניסה לקריית שמונה הושקעו מיליוני שקלים בשיקום, מתוך כוונה להקים פארק לטובת תושבי המקום והמבקרים.

העבודות נעצרו באופן זמני בשל קושי של העירייה לגייס תקציב משלים. לאחרונה נוקה שטח הפארק, נגזמו העצים וטופלו הצמחים בבריכות. ניתן לטייל בשבילי הפארק וליהנות מהצמחייה, מהעצים ומהמים. אנו מקווים כי המשך הפיתוח יקרה בהקדם".

מעיריית קריית שמונה נמסר: "הרשות השקיעה כבר ארבעה מיליון שקלים בשלב א'. משרד התיירות מסרב להשתתף בפרויקט. כל ניסיונותינו מולם לא עלו יפה. הצענו לקק"ל לצאת לדרך עם התקציב הקיים.

כדי לסיים את העבודה בפארק נדרשנו להשתתף בעוד ארבעה מיליון שקלים, שקל מול שקל עם קק"ל".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad