היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

קיבוץ שמיר: 20 שנות צמיחה

הנהגת מוא"ז הגליל העליון הגיעה לסיור עבודה בשמיר, מהקיבוצים האמידים בארץ. זלץ: בצד קיום מערכות בריאות, רווחה וחינוך המיטיבות עם התושבים, תורם הקיבוץ לעמותות וארגונים הפועלים למען אנשים עם צרכים מיוחדים ברחבי הארץ

קיבוץ שמיר הוא מהקיבוצים האמידים בארץ, בעיקר בזכות מפעלי התעשייה. אולם העוצמה הכלכלית שחווה הקיבוץ בשני העשורים האחרונים לא תמיד הייתה נחלתו. הגדיר זאת השבוע גיורא זלץ ראש המועצה, בעת מפגש של הנהגת המועצה עם ממלאי התפקידים בקיבוץ "בשמיר ידעו ברגע הנכון לקחת את ההזדמנויות שעמדו בצידי הדרך, ולמנף אותן לפיתוח כלכלי, שהצלחותיו היטיבו עם כל החברים והתושבים".

קיבוץ שמיר נוסד ב-1944 על ידי חברי "השומר הצעיר" מרומניה וחלוצים נוספים, ומתגוררים בו היום 900 תושבים. הקיבוץ מתנהל כקיבוץ מתחדש, המקיים בתוכו מערכות ערבות הדדית בתחומי רווחה, בריאות וחינוך מיטיבות, ובצידן פעילות תרבותית ענפה, וקליטה של חברים, אחרי הקמת שכונת הרחבה, שתושביה הם שותפים מלאים בקהילה ובניהול היישוב.

הביקור החל בסיור בקיבוץ, ובמתחם התעשייה הגדול. אחריו התכנסו ממלאי התפקידים לדיון בו הוצגו השקעות המועצה בשמיר בשלוש השנים האחרונות 1.725 מיליון שקלים, ונדונו נושאים שהוכנו מראש כמו צרכי מערכות החינוך, הרווחה והבריאות, צרכי תברואה שהעלה הקיבוץ, עדכון המוכנות לחירום, קשר עם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והבהרות בנושאי ארנונה.

החזרת הרווחים לקהילה

ראש המועצה זלץ "קיבוץ שמיר מייצג מודל לתהליכים של חשיבה וסדר עדיפויות נכון. וזה לא רק בזכות המשאבים שיש לקיבוץ. אתם ידעתם לקחת את ההזדמנויות שעמדו בצידי הדרך, ולמנף אותן לפיתוח כלכלי, ולהחזרת הרווחים לקהילה, לרווחה וביטחון סוציאלי, לתשתיות. ובנוסף, אתם כל שנה מקצה הקיבוץ משאבים לתמוך בארגונים ועמותות המסייעים לאנשים עם צרכים מיוחדים, לפעילויות תרבות וספורט אזוריות, וגם ליחידת החילוץ האזורית. על כך מגיעה לכם תעודת הוקרה, ותודה מיוחדת".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad