היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שיטה חדשה לקליטת מטופלים מקצרת זמן המתנה במיון

נתון זה מתווסף לנתוני משרד הבריאות המוכיחים, כי המענה הרפואי במיון המרכז הרפואי זיו, עד לשחרור המטופל לביתו או עד אשפוזו במחלקה ייעודית בבית החולים, הינו הקצר ביותר בארץ ועומד על 2.41 שעות, לעומת ממוצע ארצי של 3.38 שעות.

 

על פי השיטה החדשה מתקבלים הפונים עם כניסתם למחלקה לרפואה דחופה (מיון) על ידי פקידות בקבלה ואחות טריאז' מוסמכת, המפנות לטיפול על פי חומרת וסוג המחלה או הפציעה ממנה סובלים המטופלים. מקרים דחופים מועברים ישירות לחדר המיון הראשי ושאר המקרים מופנים לאגף "מיון מהלכים" חדש, הממוקם בתוך המחלקה לרפואה דחופה וכולל את מגוון המיונים המקצועיים, כגון: מיון אורטופדי, מיון עיניים, מיון א.א.ג, מיון פנימאי ועוד. המטופלים זוכים למענה יעיל המותאם למחלתם או פציעתם. במידה ונוצר עומס במיון הראשי או במיון המהלכים, אחות הטריאז' מווסתת את כמות המטופלים לכל מיון, על מנת להעניק להקל על העומס ולאפשר מענה מהיר ויעיל לכלל המטופלים.

ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו: "המטופלים שלנו אינם נזקקים יותר לחפש בין כתלי בית החולים, היכן נמצא מיון א.א.ג או מיון עיניים, המענה הראשוני לכל המקרים מרוכז במחלקה לרפואה דחופה, ומיון המטופלים יעיל ומהיר יותר. בתקופה הקרובה מתוכנן בינוי נוסף באזור מיון המהלכים על מנת להשלים את המהלך ולתת מענה טוב יותר לפונים אלינו". ציין ד"ר זרקא.

 

ד"ר יוסף נביה, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון): "שיטת המיון החדשה ו"מיון המהלכים", הפחית את העומס במחלקת המיון באופן משמעותי וכי זמני השהייה התקצרו. המצב החדש הרבה יותר נח, הן למטופלים והן לצוות הרפואי וכולם מרוויחים מכך. מידי שנה  עולה מספר הפניות למחלקת המיון. רק בשנה האחרונה נרשמו 76,000 פניות. התגובות שאנו מקבלים הינן חיוביות" אומר ד"ר נביה.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad