היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שמח כשהחייל נהנה מהארוחה שלנו

כך אומר, רב סמל מתקדם מוריס לוגסי, בן 43, מנהל מטבח משאר ישוב.

רס"ם מוריס לוגסי, מנהל מטבח תחת חיל הלוגיסטיקה בעוצבת חירם ותושב שאר ישוב מספר על ההכנות לחג, משמעות תפקידו ולמה הוא כל כך חשוב, במיוחד בתקופת החגים. ההתרגשות לחג מורגשת אצל מוריס ואצל החיילים המחכים לאוכל לכבוד החג.

 

  • מוריס, נתחיל בישוב בו אתה מתגורר, שאר ישוב?

"זהו יישוב קהילתי וקטן, מה שאני הכי אוהב זה את השקט והרוגע שיש בו. יש לנו את נחל בניאס שעובר בישוב ואני אוהב להיות שם עם המשפחה שלי מאוד. הבית והמשפחתיות חשובים לי, וזה מה ששאר ישוב מסמל עבורי".

 

  • מה מיוחד במושב לפי דעתך?

היישוב שלנו מאוד מיוחד  לדעתי, הוא נחרט בזיכרון של עם ישראל בגלל אסון המסוקים וזה משהו שלא ישכח, גם עבורי, אבל אני חושב שהמושב השתקם בצורה משמעותית מאז האירוע. אני גם מסורתי ולכן מה שעוד מיוחד עבורי זה בית הכנסת. מקום שמאחד את כל התושבים בו ומחזיר אותם לשורשים".

 

  • איך הגעת לתפקיד שלך?

"התחלתי בבישול בגיל 16. תחילה עבדתי במלון כטבח ומשם זה רק הלך וצמח. ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות, להיות טבח.

בשירות הסדיר שלי שירתי ביחידת יק"ל (יחידת הקישור ללבנון) וכאשר השתחררתי יצאתי ללמוד תואר ראשון למדיניות ומנהל ציבורי. המפקד שלי תמיד ידע את האהבה שלי לבישול ולאחר שנתיים מאז השחרור, הוא קרא לי להצטרף למטבח לקבע ומשנת 99 חזרתי לחטיבה כטבח ולאחר עשר שנים בתפקיד, הפכתי למנהל המטבח, מאז אני נהנה מכל רגע. אני אחראי שהכל ילך כשורה, שהחיילים ייהנו והמטבח יעבוד".

  • מה אתה אוהב בתפקיד?

"התפקיד שלי מיוחד כי אנחנו נותנים שירות לחיילים שלוש פעמים ביום. זה תפקיד בו אנחנו מאכילים את החברים שלנו, וזה יוצר סיפוק אדיר כשאתה רואה אותם נהנים ממנו. מה שהכי מספק זה שבסופו של דבר, הצלחתי לשנות התפיסה של החיילים דרך מקצוע הבישול במטבח. דרך האוכל התחברתי לחיילים שמשרתים פה ביחידה, אנחנו כבר כמו משפחה".

– נעבור להכנות לחג הקרב ובא. מה אתם עושים בימים אלה כדי לקיים את החג הטוב ביותר עבור החיילים?

"התחלנו את ההכנות מבחינת המטבח וסיימנו שלבים של קפ"קים- קבוצת פקודות של מערך המזון אשר מספקים לנו את כל המצרכים החדשים לקראת החג.

מערך המזון מתחדש כל פעם בתקופה הזו, פסח הוא חג של חידוש עבורנו. הייחודיות של החג הוא שיש באמת מוצרים שונים ומיוחדים שמביאים לנו. המון מוצרים ללא גלוטן, תוספות חדשות, פירות יבשים ומוצרים מיוחדים לקראת החג. הכל תמיד טרי וכיף לעבוד עם אותם מוצרים. אנחנו עושים חג לחיילים ברמה מאוד גבוהה, לעניות דעתי. זה בעינינו מבטא את הדבר שהכי טוב לחייל- לאכול כאילו אתה בבית".

  • לאחרונה קיבלת סיכה יחידתית ראשונה של השפים אשר הוענקה מחיל הלוגיסטיקה, איך זה מרגיש לקבל הוקרה בקבלת הסיכה?

"הרגשה טובה. בסופו של דבר אנחנו לא סתם טבחים ועכשיו מאחדים אותנו כיחידה, מרגישים את גאוות המטבח. זה נותן לטבחים לשאוף ולרצות להגיע לתפקיד. בכלל, זה תפקיד שאני נהנה לעשות מכל הלב, ולקבל הערכה על זה, מרגש אותי מאוד".

 

  • מה החלק האהוב עליך בהכנות לחג?

"התחדשות בפסח מכניסה אותך לאווירה לחג. אני נהנה להכין את המאכלים החדשים לפסח בשונה מהשגרה. תמיד כיף להשקיע קצת יותר עבור החיילים שלנו".

 

  • האם יש רגע חווייתי בשירות שזכור לך במיוחד? רגע משמעותי?

"הרגעים הכי משמעותיים עבורי קורים כאשר מצליחים לשלב את החיילים הבודדים במטבח, תמיד כיף לראות שהם מתחייבים ומראים כמה המטבח הוא חשוב להם, אני אוהב לראות אותם נהנים".

 

"לסיום, אני מאחל לחיילים ולתושבי שאר יישוב חג כשר ושמח! מאחל שכולם יהיו עם משפחותיהם בחג ושתהיה שנה שקטה ורגועה לכל עם ישראל".

 

ומה אומר קצין הלוגיסטיקה החטיבתי, רס"ן צח בוגטוס:

"בעיניי מוריס נמנה בין השפים הטובים ביותר בצה"ל.

כשאנשי צבא מכל קצוות הארץ מגיעים לגזרה, הם נשארים לארוחות שלו.

מוריס ניחן ביכולות בישול מדהימות, מכניס חום, אהבה ונשמה לתוך המטעמים. הוא איש מקצוע, אהוב על כולם, ואנחנו שמחים שהוא חלק בלתי נפרד מהחטיבה", אומר בוגטוס בסיפוק.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad