היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שקרים, פייסבוק ושנאה

הפייסבוק הפך לאחד המקומות המבורכים למען 'עמך', אלה שאין להם דרכים רבות להביע את תחושותיהם, חוויותיהם, מקום בו הם יכולים בהינף מקלדת לאחל יומולדת שמח ליקיר, חבר או בן משפחה, אפילו במעברו האחר של הכדור.

זהו מגרש בו אין מעמדות, בני אדם 'כחולי דם', בקיצור כולם שווים, ראש ממשלה, שרים ח"כים, כולם.

…אבל, הפייסבוק יכול להיות גם המקום בו מכפישים את שמו הטוב של אדם, רק בגלל שמישהו החליט לעשות זאת, אפשר, אם מחליטים, לדחוף נער או נערה לעשות מעשים איומים כמו התאבדות. ואפשר גם ככה סתם להעלות עננה שתרחף מעל ראשו של מי שהחליטו לפגוע בו.

בקיצור, הפייסבוק, כמו גם האש, יכולים לשמש לדברים טובים ויכולים גם לשרוף למוות. הכל תלוי בכוונה וברצונו של מי שמחזיק במקלדת. כולם שווים, כבר אמרנו.

עד שנבחרי הציבור שלנו יתעשתו ובמקום לבזות את עצמם במעשי מוקיונות יתפנו לתת את דעתם למספר חוקים שיסדירו את 'התנועה' בעולם הפייס, אנחנו, כל אחד ואחת מאיתנו יצטרכו לשמור על שמם הטוב.

בגלל אופי עבודתי, אני מוצא את עצמי חשוף לאינטרנט וכמובן לפייסבוק. כל מה שתיארתי, אכן מתרחש יום-יום שעה-שעה.

אקדים ואומר שאין הכוונה לאותם 'משוטטים' שטועים, לא שמים-לב או סתם מועדים לעיתיםכוונתי לאותם אנשים ונשים שפותחים את הפייסבוק כאשר ראשם מלא במזימות ותוכניות קרב נגד מי שהם בחרו, 'המחסנית' מלאה בתחמושת, קונבנציונאלית ומשופרת, או תתפלאו, גם תסכול ורצון לתשומת לב… הסיבות יכולות להיות מגוונות החל מ: חיסול חשבונות ברמה אישית-משפחתית, אכזבה משירות כלשהו, ואם מדברים לנבחרי ציבור, אז גם פגיעה בשמו הטוב, בדרך כלל עקב אי 'אספקת הסחורה' על ידי אותו נבחר ציבור לתושב זה או אחר. כל מה שכתוב כאן, מבוסס על חוויות אישיות ומניסיון אישי.

הדברים הגיעו לידי כך ש'הפוליטיקאים' שבין חיילי הפייסבוק הפכו את ההשחרה, ההכפשה, שמלווה בשקרים, למקצועם השני. לא אחת אני קורא פוסטים של החברים המשתייכים לזן הזה, ונותן סטירה לעצמי, 'ההיה או חלמתי חלום?'. ידיעה מוקדמת והשתתפות בחוויה עליה כותב אותו 'פוליטיקאי', מעלות בי מחשבות נוגות באשר לקווים האדומים של אותם תוקפים נון-סטופ'. עד היכן הם מסוגלים למתוח את גרעין האמת שבפוסט שהעלו ועטפו אותו בים של שקרים, בדיות ומשאלות לב? האם הם יעצרו במקום שאנשים הגונים עוצרים? האם יתנו 'זכות קדימה' לאלה שחולפים על פניהם בחוויות החיים ובסך הכל רוצים להגיע לביתם ומשפחתם בשלום?

הדרך הנלוזה הזאת מקבלת אוויר חם, בדרך כלל מהמעגל השני והשלישי שמגיב במילים, אימוג'ים או ב'ביג לייק'.

חברים וחברות יקרים. אל תנצלו את העובדה שאנשים מן השורה לא רצים על כל לשון הרע לבית המשפט. אל תבנו על כך ש'לפחות' משהו מהשקר ייקלט אצל הציבור. פשוט אל תבנו כי לא כולם מטומטמים כל הזמן. ושקר, סופו שמתגלה.

 

 

'סרסור' 'רוצה עבודה?'

מעניין אם שר החינוך יכניס לתוכנית הלימודים את המונולוגים של 'גדולי האומה' היושבים בפרלמנט הישראלי. מעניין.

השבוע נחשפנו (שוב) למופע אימים בהפקת כנסת ישראל. אחרי אין ספור מופעים מהסוג הנמוך והנחות, באה השבוע הפרמיירה בכיכובם של אורן חזן ומיכל בירן. למזלי איני צופה יותר מידי בטלוויזיה, ולכן הפריצות שלי מידי פעם למרקע, עלולים לגרום לאי נוחות, כמו שקרה השבוע כאשר שני הח"כים, בירן וחזן החליפו ברכות ביניהם והצעות עבודה.

בירן לחזן 'סרסור' חזן לבירן 'רוצה עבודה?'.

זה בערך מהות התקשורת בין שני חברי כנסת ישראל בשלהי 2017. מופעי האימים הללו די נמאסו. בעולם בו יש תוכניות כמו 'ארץ נהדרת', סטנדאפיסטים דוגמת יעקב כהן, ישראל קטורזה ואדיר מילר, אנחנו לא זקוקים להופעות 'חובבניות' של מי שלא אמור להיות סטנדאפיסט. הסחורה שאמורים הח"כים לספר לנו, ועבורה אנחנו משלמים במיטב כספנו (כ-40,000 שקלים בחודש) אינו מצדיק הופעות עלובות כאלה. תמורת 150-200 שקלים נהנה, אני בטוח ממילר, כהן, קטורזה וחבריהם הרבה יותר.

יש לי יותר מחשד שלפחות עם ח"כ אורן חזן הדברים ברורים. האיש לא טיפש, הוא מספק את המופעים האלה אחרי מחשבה ותכנון קפדניים, ומי שיוצא 'טונה' בסיפור אלה דווקא אנחנו. חזן יודע שיש קהל המוכן לקנות את הסחורה שהוא מספק, והוא בסך הכל מספק אותה.

די, באמת שנמאס ממיץ הזבל הזה. תביאו משהו חדש, אחר.

 

 

 

המבוקש

זה יהיה שמה של הסדרה שתעלה אי שם למסכים בעוד עשרים שנה. והשאלה מי ישחק את דמותו של המבוקש, נתניהו, תישאר פתוחה, לעת עתה

הרבה זמן לא דיברנו על ראש הממשלה בנימין נתניהו. אז הנה…

לפני. אני יודע שהסיכון אותו אני לוקח ב'תמיכתי' בראש הממשלה עלולה לעלות לי ביוקר. בכל זאת, בגלל שהאמת מעניינת אותי, אני לוקח.

…תגידו, יכול להיות שהחברים שלכם, השכנים שלכם, בני המשפחה שלכם, עבריינים מורשעים, ואתם נקיים וצחים כשלג?! יכול להיות שכל חבריכם וחברותיכם נוכלים, גנים ומעלימים מס הכנסה, ואתם אזרחים למופת? אה?

כל אחד ענה לעצמו, והנה גם תשובתי המנומקת. כן, יכול להיות.

…אולי, אחרי כל הנחות היסוד המפרנסות כתבי משטרה, משפט ופרשני על (נוסבאום, פלג, אברמוביץ', קרקובסקי כספית…), יכול להיות שבכל מי שסובב את בנימין נתניהו דבק רבב כלשהו, כתם, מעטפה חתומה או רבע צוללת, ובבנימין נתניהו לא?! מבחינתי כאפשרות, כן, יכול להיות.

אני מאמין שמצב כזה יכול להיות. מדוע אני כל-כך בטוח בהנחה הזאת? אומר לכם. מכירים את חצרותיהם של גדולי ישראל? מכירים את חדרי הקבלה של הבאבות? מי שמכיר יודע, שהרב הדגול, הצנוע, הגדול בתורה, לא תמיד מודע מה עושים בשמו חלק מאנשי חצרו. 'שועלים קטנים מחבלים בכרמים', שמעתם?! הרב הענק שקוע כולו בעולמות עליונים, בדאגה לעם ישראל, לאלמנה, ליתום לשוכב על משכב חוליו, ו'שועלים' מקמבנים באין מפריע. כמובן שלא מדובר בהכללה, אבל היכן שזה קורה, זה קורה.

ולכן, אם אתם שואלים. יש מצב שכל הסביבה נגועה וראש הממשלה נקי וזך? התשובה היא כן רבתי.

אם אתם שואלים שיכול להיות מצב שגם ראש הממשלה בעצמו נהנה מהשלמונים? גם לשאלה הזאת התשובה היא כן, אבל תוכיחו כבר…

רק תעשו לי טובה, בעצם לעצמכם, ותעשו סדר בדברים. 'אנחנו רוצים להפיל את בנימין נתניהו מסיבות פוליטיות, ואחת הדרכים היא דרך בית המשפט. סעיפי האישום ממש לא משנים. 'רק תביאו משהו', אתם מתחננים.

 

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad