היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תלמידות האולפנה עושות 10 יחידות בפיזיקה

לפני כשלוש שנים באולפנית דרכא בקריית שמונה למדו 23 תלמידות בשכבה, ארבע מהן התעקשו כי הן רוצות לגשת לבגרות בפיסיקה וזה למרות שאין מגמה כזו באולפנית. בית הספר פנה לגליליום, השותפות אזורית מיסודן של המכללות האקדמיות תל חי, כנרת, צפת ואוהלו במסגרת אשכול גליל מזרחי, שהקצה עבור התלמידות מורים לפיזיקה במסגרת פעילות המרכז האקדמי לנוער ע"ש סידני וורן במכללה האקדמית תל-חי וכעבור שלוש שנים של לימודים אינטסיביים התלמידות סיימו חמש יחידות בגרות בתכנית ייחודית להוראת פיזיקה בגישת החקר בהצלחה רבה. ארבעת בנות אלה פתחו את הדלת לתלמידות דתיות נוספות המגלות עניין רב בלימודי הפיזיקה.

פרויקט חדש של פיזיקה מחקרית, במסגרתו לומדות הבנות פיזיקה בהיקף של 10 יחידות בגרות. בפרויקט משולבות השנה 10 תלמידות מכיתה י' והוא כולל את מבחן הבגרות הרגיל בפיזיקה בהיקף של 5 יחידות ובנוסף  לכך 5 יחידות נוספות המתמקדות במחקר מדעי. תלמידות אלה רוכשות בכיתה י' כלים ומיומנויות לביצוע מחקר מדעי ובכיתות י"א ו-י"ב הן מבצעות מחקר מדעי מעמיק.

רכזת הפיזיקה במרכז האקדמי לנוער ע"ש סידני וורן במכללה האקדמית תל חי, ד"ר שירית ברוך: "תכנית הפיזיקה במרכז האקדמי לנוער בתל-חי, מתמקדת בלימוד הפיזיקה בדרך החקר, זאת בעזרת פעילויות והתנסויות במעבדות הנוער במכללה המצוידות במכשור הכי מתקדם שיש. הלימודים מתקיימים גם במעבדות בתל-חי וגם בבית הספר ע"י מורים שמגיעים מתל-חי פעמים  בשבוע".

מנהלת מיזם גליליום, ד"ר יפעת לינדר: "בבתי ספר קטנים, ובפרט אולפניות לבנות, קיים קושי מיוחד בפתיחת קבוצות לימוד בתחום הפיזיקה. התלמידות לומדות עם צוות מורים לפיזיקה מהמכללה האקדמית תל-חי ולמרבה השמחה עוברות בהצטיינות את בחינת הבגרות. אנחנו יוצרים הזדמנות לתלמידים שבמסגרת בתי הספר שלהם אין מענה ללימודי המדעים והטכנולוגיה ומצפים כי משרד החינוך יתמוך ויעודד מגמה כזו גם לתלמידים נוספים וגם בתחומים נוספים דוגמת כימיה".

דברת טהר תלמידת כיתה י"א מקריית שמונה: "בחרתי ללמוד פיזיקה כי אחותי הגדולה ממני בשנתיים גם למדה והמליצה לי, מהר מאוד גילתי שזה תחום שמאוד מעניין אותי. אני אוהבת ללמוד בעיקר על חוקי ניוטון אבל יש עוד הרבה נושאים מעניינים. אני מרוצה מאוד מהבחירה שעשיתי, כי למרות שזה מקצוע שדורש מאמץ, אני נהנית מאוד ללמוד אותו".

רחל קסלר, אף היא תלמידת כיתה י"א מקריית שמונה: אני מאוד אוהבת את תחום המדעים, אני לומדת בהיקף של 5 יחידות פיזיקה ומתמטיקה ותחום הפיזיקה ממש מעניים אותי. בהתחלה היו לי חששות, שמדובר במקצוע קשה שדורש השקה רבה אבל אנחנו לומדות בקבוצה קטנה עם מורה ממש טובה שיודעת להסביר מצוין, אנחנו מאוד מתרכזות בשיעורים והרבה פעמים אנחנו עושות שיעורי בית ביחד או כותבות דוחות מעבדה ביחד וזה ממש כיף".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad