היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

32 שנה לאחר שנפתח: עובדי מפעל שלא"ג מקיבוץ שמיר הקימו ועד לראשונה בתולדותיו

כ-150 עובדי מפעל שלא"ג (שמיר לא ארוג) מקיבוץ שמיר, המייצר בדים לא ארוגים, החליטו להתארגן ולהקים ועד עובדים בהסתדרות, לראשונה בתולדותיו.

חברת שמיר תעשיות, שנוסדה בקיבוץ שמיר ב-1984, מייצרת, מפתחת ומשווקת מוצרים בעיקר עבור תחום ההיגיינה (כגון חיתולים, טמפונים ותחבושות) והמטליות (לחות ויבשות). עיקר תוצרתה של החברה מיועד ליצוא אל מעבר לגבולות ישראל. החברה, שקיבוץ שמיר מחזיק בכ-63% ממנה, החלה להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב בשנת 2004.

ניסיונות ההתארגנות בהסתדרות נמשכו זמן ממושך ולוו בחבלי לידה לא קלים, וזאת על רקע רצונם של העובדים לשפר את תנאי עבודתם ולהסדיר את נושא הביטחון התעסוקתי במפעל. התארגנות העובדים וכן המשא ומתן עם ההנהלה לוו על ידי מזכיר האיגוד המקצועי במרחב גליל עליון של ההסתדרות, אביב עזוז.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "עובדי שלא"ג בחרו להגדיל את כוחם ולעשות שינוי חברתי באמצעות התארגנות, ואני מברך אותם על הצטרפותם למשפחת ההסתדרות. ההסתדרות תתמוך בהם ויחד איתם תפעל להסדיר ולשפר את תנאי ההעסקה במפעל במסגרת הסכם קיבוצי".

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק, בירך על ההתארגנות: "העובדים הבינו שרק באמצעות התאגדות בהסתדרות הם יוכלו לזכות בביטחון תעסוקתי. התארגנות זו מסמנת את הדרך למפעלים נוספים במרחב, שכבר בימים אלו אנו מקימים בהם ועדי פעולה".

מוועד הפעולה במפעל נמסר: "אנו נרגשים ומצפים בקוצר רוח לתחילת המשא ומתן עם ההנהלה על הסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי העסקתנו. בסך הכל תנאי העבודה במפעל שלא"ג טובים, אבל אנחנו חושבים כי ביטחון תעסוקתי הוא המפתח לעובדים מרוצים ואין ספק כי ההסכם יחזק את הקשר בין החברה לעובדים ויתרום לשגשוגה".

אולי יעניין אותך

Bottom ad