היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

גנץ, תשתחרר מהלפיתה של לפיד ושות' ותסגור עניין

מודה. ככל שהזמן חולף, כך אני לא מבין יותר. הפוך מהטבע…

וההיגיון, אבל עובדה.

אז תחת הווידוי הזה נמשיך…

…נתחיל דווקא במה שנתון ותלוי בידינו, בני האדם, תושבי ישראל. הסאגה הבלתי מסתיימת במשבר הפוליטי-חברתי שישראל מצויה בו. מה שמרגיז שזה סוג המשברים שניתנים לפתרון במהירות, אבל מישהו או מי שהם, ולא למי שיש המכוונים ב'כחולבן', ומתעקשים לגרור את הדמוקרטיה הישראלית ואת כללי המשחק לאורך רחובותיה של ישראל, מה שיביא לפציעתה האנושה אם לא למותה.

מדוע הקביעה הזאת. אנחנו נמצאים במשחק בו שני מחנות עומדים זה מול זה, כל אחד עם הרצונות והמאווים הלגיטימיים שלו. אלא מה? יש קבוצה בראשות בנימין נתניהו הפועלת לאורך כל הדרך (אמתין שתירגעו מהצחוק הפרוע והמלאכותי שלכם…) על פי החוק הקיים. כן, כל המהלכים וההחלטות שהתקבלו בשבועות האחרונים על ידי ראש הממשלה נתניהו ושריו מושתתים על החוק הקיים. כן, תבדקו, הכל על פי חוקיה של מדינת ישראל שנצברו במהלך שנות קיומה ואף אחד לא ערער עליהם…

מצד שני עומד מחנה ובראשו ארבעה ראשים, שמתעקש לשחק לפי החוקים שהמציא לעצמו. ההתנשאות והחוצפה עברו את גבולות ההיגיון והסובלנות וככל שהזמן חולף, העניין מחריף והולך. הדברים נאמרים מתוך העובדה הפשוטה שהחבורה הזאת לא רצה לסניף בג"ץ הקרוב. וגם שלוחה 'התנועה למען איכות השלטון' בראשות מי שעומד בראשה כבר אלפיים שנה, אליעד שרגא, הועפה ממדרגות הבג"ץ פעם אחר פעם כי לא היה להם 'קייס' משפטי הנתמך על ידי חוק.

החטא הקדמון של המחנה שבו מתרכז חלק גדול מהאגו והיהירות של הישראלית, בטוח שיש שתי מערכות חוקים. הראשונה, לנו, לעמך ולכל העולם ואחותו, מערכת חוקים כתובה וחקוקה בספר החוקים של מדינת ישראל, ומערכת החוקים השנייה השייכת להם ורק להם. ומהי המערכת הזאת?! פשוטה, גמישה, לא קבועה ולא הגיונית, והיא מתמצת בשלוש מילים 'ככה אנחנו רוצים'.

זה מקור אי ההבנות וההתנגשויות החוזרות ונשנות בין שני המחנות.

עכשיו יואילו שליחיו של המחנה הזה להסביר לנו, במה התנהלותם של ראש הממשלה ואנשי המחנה שלו לא מתנהלים כראוי?! איזו החלטה אינה מעוגנת בחוק?! מה מהמהלכים וההחלטות אינו חוקי?!

אענה במקומם. הכל. מדוע?! כי זה לא קשור לחוקים, זה לא תואם את רצונם של המתנשאים והיהירים במחנה השני.

כל הסיפור על רגל אחת.

אם וכאשר יהיה איום אמיתי על הדמוקרטיה, אהיה ברחוב לפניכם.

כאשר ארבעה מושכים את העגלה, סביר שלפחות חלק מהם מושך לכיוונים הפוכים.

העובדה ששלושה מחזיקים את האחד בראש, זה לא אומר שהם תומכים בו.

אם המוסד יכול להציל את יהודי אתיופיה, הוא יכול להביא מסכות ומכשירי הנשמה מעבר לגבול.

ערוצים 12 ו-13, עצמאות, אז עד הסוף

בפרק התקשורת אני שמח לומר שהדברים הבאים נכתבים מתוך עונג צרוף של הנאה על הצדק הפואטי שמתהווה לנגד עינינו.

כידוע, התקשורת בישראל מחולקת לשניים: פרטית וציבורית. בציבורית יש לנו את 'תאגיד השידור' ו'גלי צה"ל' ובפרטית, כל היתר. הערוצים הפרטיים המשפיעים ביותר הם כמובן 12 ו-13 יש גם את אתרי החדשות והעיתונים שכולם פרטיים.

לענייננו. הערוצים: 12 ו-13 נושאים את רוממות חופש הביטוי, חופש הדעה ועצמאות העיתונאים בראש חוצות ובכל אייטם שהם מעלים, אם בחדשות ואקטואליה ואם בתוכניות ריאליטי, דיונים באולפן או כתבות כאלה ואחרות. עד כאן, הצד שלהם, שכולל מאה אחוזי שליטה.

מהצד השני, יש את 'ה'לקוחות', הצופים והמאזינים שבזכות הרייטינג קובעים את מידת הפופולריות שלהם ואת גובה הכנסותיהם מפרסמות.

אלא מה?! וזה סוג של 'אלא מה' גדול, ענק. יש מה שנקרא 'השכל הישר' שעל פיו, בנוסף לכללי המשחק צריך להתנהל. וזה לא קיים לחלוטין את קברניטי הערוצים העריצים.

בואו נעבור ברפרוף על ההרכב הפותח של העיתונאים שערב ערב ממררים את חייהם של כמחצית מעם ישראל באופן קבוע זה שנים.

ההרכב, בלי מיון בין התחנות: אמנון אברמוביץ', רוני דניאל, ברק רביד, רביב דרוקר, גיא פלג, משה נוסבאום, רינה מצליח, עודד בן עמי, אמנון לוי, אביעד גליקמן, אילנה דיין ונגמר לי האוויר והרשימה עוד ארוכה…

ההרכב הזה, כולל שחקני הספסל, תוקע אצבע בעיני הציבור ובעיני האמת בשרשרת 'פיגועים' המתקראים 'חדשות' והן לא יותר מהדלפות מגמתיות וכיבוש התודעה על ידי עמדתו של צד אחד במשחק. העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו מחרים, כפשוטו את אולפני הערוצים הללו, ונבחר פעם אחר פעם ברוב, מעידה על היחס ההפוך שהוא מקבל מהעם בקלפי משמקבל נתניהו מהעיתונאים הללו.

מהרגע שמקורות המידע הופקעו מערוצי הטלוויזיה ועברו לרשתות החברתיות השונות, לוואטסאפ ולפלטפורמות אלטרנטיביות, איבדו ערוצי החדשות 12 ו-13 את הבלעדיות על המידע. והממרה 'מידע הוא כח' הפך ללא רלוונטי ביחס לציבור.

ואחרי ההקדמה הזאת, נאמר שבעקבות משבר הקורונה וירידה בהיקף הפרסומות של הערוצים, פנו השבוע מנהלי הערוצים 12 ו-13 לשר התקשורת (העומדים לשבת, בבקשה) בבקשה לעזרה כספית… קראתם נכון. החבורה שמשחקת על פי כללי משחק שהיא קובעת וכופה על כולנו (העדר שכל ישר) פושטת יד בתביעה לכסף מהקופה הציבורית למממן את המשך ההתעללות במי שאמור לתת את הכסף.

אז בואו ונעשה סדר. לפני שיעבירו (אם יעבירו בכלל) כסף אליכם, צריך להעביר כסף: למערכת הבריאות לבניית בתי חולים, לרכישת מסכות ומיגון לצוותים הרפואיים מצילי החיים, לבתי המלון, לתיירים, למובטלים, לחולים ולאלה ששילמו 'ביטוח לאומי' כל חייהם, ועתה צריך לעזור להם.

זה בערך מיקומכם בתור.

תרגיל 'דמעות התנין 'של ערוץ 10 זצ"ל, לא יחזור על עצמו (כך אני מקווה), השוט בו אתם מאיימים (אלפים תלויים בנו בפרנסתם) גם לא הולך לעבוד, כי עסק פרטי הוא עסק פרטי. וממתי מותר לקחת כסף מהקופה הציבורית ולתת לעסק פרטי. אני מניח שאילו מקרה כזה היה קורה בזמנים אחרים עם ממשלה אחרת ואנשים פרטיים, הייתם פותחים את מהדורות החדשות עם הידיעה השערורייתית הזאת, ובצדק.

ולכן מנהלים יקרים. חבל לכם על הזמן, שובו לדירקטורים שלכם, בעלי המניות, בקשו מהם כמה כסף שאתם רוצים, ואתם יודעים מה? אחרי שתקבלו, אם תקבלו, תעשו חשבון נפש על הדרך וההתנהלות שלכם כאשר לכם טוב ולאחרים רע, רע מאוד.

 

כשההגה בידיים הכי טובות

השבוע הגעתי למסקנה שאם בנימין נתניהו לא היה קיים, יריביו היו צריכים להמציא אותו.

ומדוע?! מדינת ישראל נקלעה לאחד המצבים המורכבים והמסוכנים לעצמאותה בכל התחומים. באחת, נפלו על ראשנו מספר משברים, שבימים כתיקונם כל משבר בפני עצמו היה ממוטט ממשלות.

נניח לרגע את כל המשברים והאיומים האחרים בצד, ונתמקד במשבר הקורונה.

חושיו המנהיגותיים והאחריות העודפת שנתניהו נושא מתוקף תפקידו, באו לידי ביטוי באופן שהביא להצלחה בניהול המשבר, שלרגעים נדמה היה שמדינת ישראל מאבדת שליטה.

נפתח בתזכורת למה זאת מנהיגות? זוכרים את מוצאי השבת האחרונה כאשר פאניקה אחזה בתושבי ישראל ואלפים צבאו על המרכולים בניסיון לקנות מכל הבא ליד? זוכרים כיצד נתניהו בהופעתו הבוטחת והמרגיעה אמר 'אין מה להתנפל. יש הכל ובשפע', ובאורח פלא, הפאניקה נגמרה…

כן, חברים, זו מנהיגות.

ועכשיו למאמץ שעושים בשמאל לגמד ולמחוק את ההצלחה חסרת התקדים של נתניהו לנצח על המערכות השונות המתמודדות מול מה שנראה כ'מלחמת יום הכיפורים' של הווירוס קורונה נגד האנושות וישראל.

אותם אנשים קטנים ששנאתם הורידה אותם בתחנה הלא נכונה של החיים, כותבים ומפיצים בתזמון מעורר השתאות, פוסטים ברוורס על: ועדות חקירה לבריאות, צוללות (זוכרים) בקיצור מגלים על הדרך שני דברים. א' שאין להם נשק ממשי וב' שנתניהו פועל נכון.

היות ואנחנו נמצאים בעיצומו של הקרב מול הווירוס הקטלני, לא נסכם את מה שעוד צריך לסיים.

ותזכרו, אם נתניהו לא היה, הייתם צריכים להמציא אותו…

 

 

ה'לבנים' שמניפים דגלים שחורים

מי שחיכה לדוגמה מאלפת על כך שהשמאלנים (שם כולל למתנשאים, ישראליותם מעל ליהדותם, ממוקמים על סקלת 'מדינת היהודים מול מדינת כל אזרחיה' בחלק ה'כל אזרחיה' והכי בולט, הם חושבים שהם תמיד צודקים ונולדו עם האמת ביד, פחות או יותר) קיבל אותה השבוע במנות גדושות, והשיא ביום חמישי בבוקר. תוך כדי הפרת הנחיות הברזל של משרד הבריאות על אי התכנסות של יותר מעשרה אנשים, עלו בשיירה לירושלים תחת דגלים שחורים. מי? מה? מו? אסור לשאול. זו בדיוק הטענה כלפיהם. הם מעל החוק, הם קובעים את החוקים עבורנו ועבורם (לא אותם חוקים) בקיצור אומרים ועושים מה שבא להם…

…אז זהו, שלא! אני מוטרד מהחבורה הזאת יותר מהקורונה. אלה רצים לבג"ץ בגלל שראש הממשלה החליט על פי עצת מומחים להשתמש בטכנולוגיה המצויה אצל השב"כ כדי לאתר חולי קורונה ולהשיבם לבידוד, לאתר את מי שנחשף לחולים ולהכניסם לבידוד. הם רצים, בעצם שולחים את מלך החצופים העומד בראש 'התנועה לאיכות השילטון' בכרטיס 'חודשי-חופשי' לבג"ץ, לעתור נגד המוסד שדאג לאמצעים מצילי חיים לכל תושבי ישראל והם ימשיכו לגרור את אזרחי ישראל, לאט אבל בטוח אל עברי פי פחת.

אלה האנשים, זו תפיסתם ומהותם ואלה שמטיפים מבוקר עד ערב לשלום, לאחווה, לשוויון אבל חוץ מליבוי יצרים ושיסוי איש באחיו, לא קידמו ולו במילימטר משהו למען אזרחי ישראל באשר הם.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad