היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

האם בנימין נתניהו ובני גנץ יעשו את שעשו שמעון פרס ויצחק שמיר?!

 

אתם מכירים את הכרכרות הדוהרות שגם אחרי שהעגלון אומר 'הוייסה' ומושך במושכות, העגלה ממשיכה קדימה והסוס מחליק מכח האינרציה?! זו התמונה שעלתה לי לראש, שבסיום הבחירות, תומכי מפלגות שניצחו, לכאורה, (תיכף נדבר על 'ניצחו' או 'הפסידו') ממשיכים עם הסיסמאות שכבר לא רלוונטיות.

כדי שלא אעשה אותו דבר, נתקדם…

…יש היום שני מנצחים ומטרה אחת. המפלגה שהביאה את מירב המנדים זו 'כחולבן' בראשות בני גנץ, עם 32-33 מנדטים ואחריה הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 31-32 מנדטים (המספרים לא מוחלטים היות והדברים נכתבים טרם סיום ספירת הקולות).

אלו המפלגות המנצחות, אולם, בגלל שלא מדובר במתמטיקה ליניארית, אלא, ב'מתמטיקה פוליטית', אז נמשיך עוד צעד אחד ונראה מי הולך עם מי. כאן, תסכימו איתי התוצאות מורכבות יותר, מה שנקרא 'גושים'. לאחד יש 'גוש חוסם' ולאחר יש 'גוש' בעייתי. מדוע?! גנץ צריך את הרשימה המשותפת כדי שיוכל לארגן 'גוש' כלשהו, חוסם או פורץ.

המטרה, איחוי הקרעים המדממים בחברה הישראלית וחיזוקה של ישראל, מבית ומחוץ.

ולכן, בואו נעזוב את כל הפלפולים ונאמר.

מדינת ישראל מדממת זה חודשים רבים, ולא בגלל מה שאתם חושבים. היא פגועה ושסועה ממלחמות מיותרות של כפיפת ידיים, בניסיונות נואלים של השמאל להשליט את כל רצונו, את כל רצונו ומאווייו על הצד האחר, וזו גם החגיגה של הרשימה המשותפת, לא בגלל שהיא ערבית, אלא בעמדותיה האנטי ציוניות-יהודיות. הבחירות הללו 'התעלו' איימאן עודה ואחמד טיבי על עצמם ועברו עוד גבולות שקופים של מערכות יחסים בין היהודים ובין ראשי הציבור הערבי כפי שמשתקף ברשימה המשותפת.

בנימין נתניהו ובני גנץ חייבים לעצור את הטירוף יחד. לא במקרה איני מציין את יאיר לפיד וחבריו, כי הם יעשו הכל, אבל הכל שהעסק יתרסק. לפיד ודומיו, גם בימין וגם בשמאל נבנים רק על הריסות. אלה מנהיגים עם מנגנון השמדה עצמי והרס סביבתי, והאינטרס הציבורי מחייב לעצור בעדם.

זהו גם ובעיקר, מבחן הבגרות הראשון והרציני של בני גנץ. אם מחפשים אומץ לב ויציאה מהקופסה, זה הזמן של גנץ. כאן המקום להזכיר ולשבח את אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה המובס, שאמר אתמול (חמישי) בגילוי לב ציבורי נדיר שהוא טעה כאשר לא הצטרף לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו בבחירות אפריל.

גנץ לא צריך יועצים ולוחשים לסוסים, הוא צריך ללמוד מניסיונו של גבאי, וליישם את הלקח.

קטונתי מכל הקטנים והגדולים, אך ניסיוני הדל לימד אותי שמי שאומר לפני הבחירות ש'מדינת ישראל לפני הכל', צריך אחרי הבחירות לתרגם את זה למעשים. כיצד? את אני משאיר למבחן המנהיגות והבגרות שהוא צריך לעבור, בלי עזרה מ'חברים'.

או במילים אחרות שחקו אותה 'יצחק שמיר ושמעון פרס'.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad