היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

כשהזנב לא מצליח לכשכש ב'כלב' אז אילנה דיין מכשכשת

 

אילנה דיין סיימה איתי את מערכת היחסים ביום שהתגלה ש'תפרה תיק', לכאורה, כנגד הקצין הצ'רקסי בפרשת הילדה הפלסטינאית. דיין, מחוקה גם מהזיכרון, ולכן איני צופה בעבודתה ה'עיתונאית', גם אחרי שב'קשת' הפעילו את כל השטיקים, הטריקים והמניפולציות כדי לגרות אותי לצפות ב'עובדה', (השם הכי סוריאליסטי והכי מופרך שיכול להיות לתוכניתה של דיין…).

בשבוע שעבר, הכינו אותנו לדרמה (אצלה הכל 'דרמה', במיוחד מוזיקת הרקע והקריינות…) על העדות של שני בכירים במשרד האוצר שהתפטרו בשל רגלו הדורסנית של שר האוצר ישראל כץ. לקראת כתיבת שורות אלה, האזנתי ונדהמתי ששוב דיין אינה עורכת תוכנית טלוויזיה ושמה של התוכנית אינה 'עובדה', אלא 'עבודה בעיניים'.

אז מה היה לנו?! שניים, המנכ"לית קרן טרנר (בתפקיד כפוית טובה) וראש אגף התקציבים שאול מרידור (שחשב שהוא שר האוצר, וכץ עובד אצלו…). השניים, איך לומר זאת מבלי לפגוע בכבודם כבני אדם, התבלבלו לגמרי. הם היו בטוחים שגיליונות האקסל שהם יודעים להכין מחליפים שרים שבאו ליישם את המדיניות שבוחריהם רוצים. בעלי ניסיון בעבודה ציבורית ובניהול מזהים מיד את התסמונת הזאת של 'נערי האקסל'. הם חושבים שבתפקידם הם כותבים עבודה סמינריונית ולא מכפיפים את כל הידע, הנשמה ומחויבותם לתרגם הכל לטובת האדם, הציבור שיהיה לו הכי טוב, בתנאים הללו. פעם אחר פעם, התבטאות אחר התבטאות, ניכר בהם שהם אימצו את התפקיד של ה'ראש של הכלב', וממש שוכחים שהם בעצם ה'זנב המכשכש'.

מכת השירות הציבורי זה החלק אליו משתייכים מרידור וטרנר, ולמזלנו מדובר במיעוט רעשני ורע.

עזבו לרגע את הסיפור הזה. תנסו לחשוב כמה פעמים פתרון עניינכם מול מוסד זה או אחר נתקע כי פקיד או פקידה השאירו את טופס הבקשה שלכם על שולחנם שלא לצורך. כמה טלפונים וברורים עשיתם כי עניינכם עוקב? ואם אתם נזכרים במקרים הללו, בטח הגעתם למסקנה שאילו אותו פקיד או פקידה לא היו מעקבים את הטיפול בבקשתכם, לא היו יודעים על קיומם. זו הבירוקרטיה ההרסנית, שהמוטציה שלה ניכרת בפקידי ממשלה בכירים, ולא רק באוצר.

ולאחר שציינו שזנבו של הכלב חשב שהוא מכשכש בכלב, תבינו את גודל הנזק והעצמת התופעה הקלוקלת של השתלטות פקידים, ויהיו בכירים ככל שיהיו, אסונית ומשמשת ל'עיתונאים' דוגמת אילנה דיין להמשיך ולהתקיים.

כל הכבוד לשר האוצר ישראל כץ שעמד על הסדר הנכון של העולם ולא נכנע למוטציות מקולקלות של מי שאמורים לשרת את הציבור ולא להתעלל בו.

 

יהודה משי-זהב חדרת ללבבות

סרטון אחד שווה אלף החלטות ממשלה ועומד מול שלושים חודשי הפגנות בבלפור וסניפיו.

יהודה משי זהב, מי שפרץ לתודעה הישראלית שמחוץ לחומות ירושלים החרדית לפני מספר עשורים כשבבניק פורע חוק, סגר השבוע מעגל. חלק מהרבנים וקיצוני הרחוב החרדי מפרים את תקנות הקורונה, שורפים אוטובוסים ופורעים בשוטרים, התייצב משי זהב מול המצלמות עם סיפורו קורע הלב. משי זהב, מי שהייסד את ארגון החסד זק"א (זיהוי קורבנות אסון) איבד במהלך חודש אחד את אחיו הצעיר, אימו והשבוע את אביו. שנים אחרי שהתמסד והיה לחתן פרס ישראל, הגֵנים הקודמים שלו התעוררו לחיים והוא יצא ללא כפפות וללא מסכות נגד הרבנים, מנהיגי הציבור החרדי, הפוליטיקאים ומפרי הסדר הציבורי הסדרתיים בקול זעקה. 'מדוע אתם הולכים אל המוות ולוקחים איתכם אחרים? מדוע אינכם נשמעים להוראות משרד הבריאות ומפרים כל תקנה הבאה לשמור עליכם? אני ראה את הנפטרים מקורונה יום יום ועכשיו זה פגע גם במשפחתי. אחי, אימי ואבי נפטרו מהקורונה. זה אמיתי', הוא זעק בלב וקול שבור 'די, חדלו מהפרת התקנות ושימרו על עצמכם ועל יקיריכם', אמר משי זהב. דבריו אלה הדהדו בלב ובאוזן של כל מי שצפה בו.

כמנהגנו  מאז ומתמיד, אנו מתייחסים למעשה ולא מעניין אותנו מי עשה, מי העומד מאחורי הדברים.

כאשר אומרים שהתקהלויות אסורות כי הם אחד הגורמים להפצת הקורונה, אז כל התקהלות אסורה וחומרתה אינה תלויה במתקהלים, אלא אך ורק בהתקהלות עצמה.

הציבור החרדי היה ממושמע בסגר הראשון, למרות הקשיים הבלתי אנושיים שבעצם מבנה החברה החרדית (משפחות גדולות, ילדים ברוכים, דירות קטנות וכו') ולמרות זאת, הם היו ממושמעים. ממש באותו הזמן כשהחרדים נאנקו תחת הלחצים הללו, נשכו שפתים וקיימו, רובם ככולם את התקנות, ממש באותו הזמן פורעי החוק בני כת 'נקריב את עצמנו על מזבח גירושו של נתניהו מראשות הממשלה' התכנסו בדבקות תוך רמיסת כל התקנות והאיסורים וחיללו את קדושת החיים.

זהו החטא הקדמון והקטלני של משבר הקורונה. החבורה הזאת, שחלק גדול ממנה הפסיק את ההפגנות לאחר שבא על סיפוקו עם הקדמת הבחירות, ממשיך להתריס וללבות מספר מדורות במקביל, ובראשם את מדורת השנאה והפילוג.

נזכרתי. הטענה המגוחכת של מי שאירגנו לעצמם הנחות סלאב, שהכל נעשה לפי החוק. (שנייה, אסיים לצחוק, וממשיך….).     אז הגיעה השעה לשאול את השאלה. ממתי חוק שקומבן עבורם להפגין תוך התקהלות, מתואם עם הווירוס שלא ידביק ולא יתפשט? ממתי ווירוס מתקשר עם בני אדם, גם אם הם תא"ל במיל, לפיד, שלח או אבידר? ממתי?

הגיע הזמן לנפץ את השקר והצביעות שליבו את האנדרלמוסיה וחוסר האימון בתקנות הקורונה ובממשלה. צריך להישיר מבט לפורעים בבלפור וסניפיו ולומר 'מה שקרה בבני ברק, אשדוד וירושלים, אתם חתומים עליו'. מדוע?! כי מי שלומד להתפלפל בגמרה כמו החרדים, אתם קטנים עליו בקומבינות.

אתם מפגינים?! אנחנו לומדים! אתם מניפים דגלים שחורים ומתקהלים?! אנחנו לומדים בישיבות!, ולא שאני מצדיק אותם, רק אומר…

 

מנכ"ל הביטוח הלאומי-מאה אחוז נשמה

מילה טובה למנכ"ל המוסד לביטוח לאומי. למזלם של נפגעי מגפת הקורונה הכלכלית המובטלים, החל"תניקים, הנכים ומקבלי הקצבאות, שבראש הביטוח הלאומי עומד מאיר שפיגלר. איני יודע כיצד היו נראים חייהם של הנפגעים אילו שפיגלר לא היה שם.

מי שנתקל בביטוח הלאומי בעבר מבין הכי טוב למה הכוונה. הביטוח הלאומי, מי שלא חווה את החוויה מתייחס לכל תובע כאל רמאי ונוכל המנסה לשדוד את מה שלא מגיע לו. ושלא תטעו, יש המון כאלה, אלא, שאי אפשר לחשוד בכולם כדי למנוע מהנוכלים הללו לקבל את מה שלא מגיע להם.

נחזור לשפיגלר. מתוך מעקב אחר התנהלותו מזה כשנה, אני מתפעל בכל ראיון מחדש. האיש בנוי רק מנשמה ולב חומל. הוא לא נרתע ממלחמות חוזרות ונשנות מול 'נערי האקסל באוצר' ותמיד-תמיד ייצג בעוז וגבורה את הצד של מי שהכי זקוקים לחמלה ולסיוע כספי, מכספם שלהם.

שפיגלר לא שוכח לרגע מדוע הוא המנכ"ל של המוסד הסוציאלי הכי חשוב בישראל, ועושה הכל כדי שכל מי שהוזכר למעלה יקבל את המגיע לו בכבוד ולא בחסד. הוא שומר בעקביות על כבודם, וגם כאשר מראיין חכמולוג מנסה להסיטו ממחויבותו להגן ולעזור לזקוקים לו, הוא הודף אותו מעל פניו.

מאיר שפיגלר. הלוואי שהיה אפשר לשכפל פקידים כמוך בשירות הציבורי. דבר אחד היה בטוח, הפקידים היו יודעים מה תפקידם ומדוע הם נמצאים שם.

 

ברקאי וצרור עשו הסבה לחוקרי שב"כ

שמתי לב שמאז שהבחירות הוכרזו, מספר אנשי תקשורת בשמאל עשו הסבה מקצועית לחוקרי שב"כ/מוסד. ושלא תבינו לא נכון, אני בעד לשאול שאלות קשות פוליטיקאים ולעמוד על כך שגם יענו לעניין. אבל מה שקורה לאחרונה, זו ממש פארסה. השבוע יצא לי להאזין למספר ראיונות ביניהם של הצמד ברקאי-צרור, וכמה מוזר היה לשמוע שהשניים רוצים לוודא שהמרואיין …לא ישב עם נתניהו בשום מקרה. אחלה. מצד שני, האזנה, צפייה או קריאה של עיתוני סוף השבוע חושפת בדיוק את ההיפך הגמור מהתעקשות על שאלות קשות ומתן תשובה לשאלות, ובעיתונים (ידיעות אחרונות) פתחו 'פינת ליטוף' בה חוץ מלעסות את כפות רגליו של המרואיין או המרואיינת, עשו הכל. מביך.

בכל אופן, כמי שנמנה על תומכיו של ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו, רציתי להודות לעיתונאים הללו בשמי ובשם רבים אחרים. אתם דואגים באדיקות להזכיר לנו מדוע אנו חייבים להתמיד בתמיכתנו בראש הממשלה נתניהו, ולא במישהו/מישהי (מרב מיכאלי) אחרת…. תודה.

 

'מיכאלי יו"ר העבודה' נשמע כתחילתה של בדיחה

עצוב היה השבוע לראות מהיציע לאן הדרדרו שאריותיה של אחת מהמפלגות המיתולוגיות של ישראל, מפלגת העבודה.

כמו בסיפור של זה הטובע בנהר שנאחז אפילו בקש כדי להינצל, כך שׂרידי חבריה של המפלגה בחרו במרב מיכאלי לתפקיד יו"ר ובכך השמיעו את אקורד הסיום לפועלם של בן גוריון, אשכול, שרת, רבין, פרס ואחרים, כמי שהתואר 'יושב ראש המפלגה' העביר רטט של יראת כבוד כלפיהם.

ובאשר לדיווח ש'77% אחוז הצביעו עבורה', נדייק ונאמר. אם מתרגמים את ה77% לקולות, הרי שלתפקיד נבחרה מיכאלי בקולותיהם של כשבעת אלפים קולות(!). לשם השוואה, עם מספר קולות זהה נבחרים מועמדי הליכוד במחוזות. נסכם, מפלגת העבודה בראשותה של מרב מיכאלי הפכה ממפלגת אֵם עתירת זכויות, למפלגת נישה זניחה.

 

תפקידו של הרמטכ"ל אביב כוכבי להכין את צה"ל למלחמה

אביב כוכבי אמר השבוע שהוא, כרמטכ"ל, מכין את מגוון התוכניות כדי שישראל תעצור בעד איראן מלהפוך למדינה בעלת יכולת גרעינית. כוכבי מילא את תפקידו בצורה מצופה, אבל מקהלת הפוחזים, אלה שחיים בעידן טרום ארבעת הסכמי השלום עם מדינות ערב ואצלם 'שלום' הוא רק 'שלום' תמורת שוחד שטחים, ולא בנוסח 'שלום תמורת שלום', כפי שחתם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

החבורה הזאת פצחה במתקפה משולבת כלפי מי שהיללו רק אתמול כרמטכ"ל 'שקול' 'אחראי' ו'המבוגר האחראי' בסביבתו של נתניהו.

לפני שנמשיך. עוד בתקופתו של ברק אובמה בקדנציה הראשונה שלו באלפיים ושמונה, נכתב כאן כך 'מדינה המכריזה על השמדת ישראל ובמקביל מעשירה אורניום לפצצה גרעינית, לצד הטילים, יש לראות כה כמי שכבר שיגרה הטילים והפצצה באוויר'. לכן, אני מתקשה להבין את המתקפה על כוכבי העושה עבודתו נאמנה ומכין את צה"ל לכל התפתחות.

העובדה שבנימין נתניהו הוא ראש הממשלה וכוכבי אינו אשכנזי הרמטכ"ל שטירפד מהלכים צבאיים, מבטיחה שההכנות רציניות והכוונות של ישראל להגן על עצמה רציניות מתמיד.

 

העיתונאי יאיר שרקי עשה השבוע 'קידוש השם' ענק

נחת רוח הייתה השבוע מסדרת הכתבות של יאיר שרקי בערוץ 12 על החברה החרדית. שרקי שהוא עצמו חרדי, חדר מתחת לשטריימלים של המרואיינים וניפק מסמך מצולם אותנטי ומרתק. שרקי דיבר בשפתם, בקודים שלהם, ודבר אחד ברור, קשה היה להם לעבוד עליו בעיניים.

על הדרך נחשף מי שעוד לא נחשף לקהילה אנושית, כמוך וכמוני שדאגותיהם לחינוך, לחתונת הילדים ועזרה לזולת.

מקווה שדווקא בשבוע כל כך טעון, החשיפה הזאת איזנה את התמונה והקטינה, ולוּ במעט את נחלי השנאה והכעס כלפי החרדים. לפחות, שרקי עשה עבודה עיתונאית נקיה, מאוזנת וממקום של אהבה למקצוע ולנשואי הכתבות.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad